Hej! Jag är en nybliven student som har insett ett problem som jag vill ha hjälp att lösa.
När jag är på föreläsningar tar jag ofta med mig min iPad där jag följer hela föreläsningen, föreläsningarna läggs upp en dag innan på nätet. En del skriver rakt av det som skrivs på föreläsningens pdf, men det tycker jag är onödigt då vi redan har tillgång till PDF:erna. Idag skriver jag för hand på ett kollegeblock men allra helst så skulle jag vilja kombinera detta och skriva anteckningar på min iPad.
Då kom jag på en lösning som jag såg när jag gick i gymnasiet. Där hade några personer skrivit ut föreläsningarnas PDF:erna men med mycket mindre PDF:er där t.ex. 5st fick plats/A4 och där det fanns gott om plats att skriva anteckningar vid sidan av varje föreläsningssida.
Jag skulle vilja ha precis så fast jag skriver anteckningarna på min iPad bredvid bredvid varje föreläningssida.
Jag har googlat och googlat men jag kommer inte på vad detta kallas och hittar inge. Jag är OERHÖRT, OERHÖRT tacksam för hjälp om hur jag ska lösa mitt problem.
Är det någon som vet vad jag pratar om och hur jag kan lösa detta problem så skulle ta spara mig väldigt mycket tid och ork alternativt en kompromisslösning.
[Jag skapade även en tråd på MacWorld om någon undrar, men fick känsla av att ni var snabbare]
Jag läste om Upad men det var inget för mig då jag har tangentbord till min iPad och vill anteckna via det.