Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Diskutera Apples presskonferens från den 10/9

Tråden skapades och har fått 526 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Med orden "This should brighten everyone's day" bjuder Apple in till presskonferens idag den 10 september klockan 19.00 svensk tid. De förväntas visa upp två nya Iphone-modeller och IOS 7. Följ med oss på 99mac under kvällen för nyheter och diskussioner.

Läs hela artikeln här

Ikväll är det äntligen dags! Vad tror ni att vi får se? Blir det två Iphone och IOS 7 och har Apple en "one more thing" som kommer överraska oss alla?

Lägg gärna upp bilder från er kväll eller tipsa om bra mat & dryck som passar till en Apple-lansering. Hur gjorde ni förra gången under #WWDC?

  • Medlem
  • 2013-09-10 09:58

Jag vill se en iWatch! Mindre troligt dock, kanske "one more thing"?

Ursprungligen av Dalle:

Jag vill se en iWatch! Mindre troligt dock, kanske "one more thing"?

Hehe, jag vill också gärna se en Iwatch, särskilt efter Samsung visat upp sin Gear som känns lite så där. Tyvärr känns det som att vi kommer få vänta till nästa år någon gång.

Ursprungligen av Dalle:

Jag vill se en iWatch! Mindre troligt dock, kanske "one more thing"?

jag är rätt övertygad om att Dalrymple skulle komma med ett "Nope"

Jag vill se 2 more things. En iWatch och en ny iPad.

Är rätt säker på att det blir iOS 7 (GM) samt iPhone 5S & 5C. Mer än så tror jag är önsketänkande.

Wall Street Journal verkar bekräfta att "Iphone 5S" får en fingeravtrycksläsare. Vad tror ni, flipp eller flopp?

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Wall Street Journal verkar bekräfta att "Iphone 5S" får en fingeravtrycksläsare. Vad tror ni, flipp eller flopp?

Beror på om den verkligen fungerar. Sen vet jag inte hur det blir med folk med hudproblem. Mina fingrar är till exempel ofta helt sönderspruckna på fingertopparna. Tummarna brukar iofs klara sig hyfsat.

Ursprungligen av pmarriott:

Beror på om den verkligen fungerar. Sen vet jag inte hur det blir med folk med hudproblem. Mina fingrar är till exempel ofta helt sönderspruckna på fingertopparna. Tummarna brukar iofs klara sig hyfsat.

Drömmer ju fortfarande om Apples Iwallet, men känns inte riktigt som att världen är mogen. Fast å andra sidan är det väl just EN lösning som saknas, nu finns ju gott om olika mindre tjänster.

Det blir nog första gången någonsin jag inte beställer en ny iPhone på releasedagen.
Vi får se om några timmar..

Ursprungligen av keptang:

Det blir nog första gången någonsin jag inte beställer en ny iPhone på releasedagen.
Vi får se om några timmar..

Om ditt hjärta är rent sitter du med fingret på beställ-knappen i afton. Det kommer jag att göra.

Ursprungligen av pmarriott:

Om ditt hjärta är rent sitter du med fingret på beställ-knappen i afton. Det kommer jag att göra.

Franska sajten nowhereelse.fr har publicerat en bild som visar den nya hemknappen på "Iphone 5S", den kallas för Touch-ID sensor och saknar den fyrkantiga symbolen hemknappen har idag.

Ikväll detta o sedan om en vecka blir det dax att nattköa för att hämta ut mitt förbokade ex av GTA5 SE...åtminstone två bra saker denna månad...

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Wall Street Journal verkar bekräfta att "Iphone 5S" får en fingeravtrycksläsare. Vad tror ni, flipp eller flopp?

Om det blir en API till sensorn så jag kan använda den till min SHB-app, till inloggning på webbsidor etc, då tror jag på flipp. Om den bara ska användas istället för upplåsningskod till telefonen så tror jag på flopp.

  • Medlem
  • 2013-09-10 11:21

Om det blir en fingeravtryckssensor så kommer snart nätet att svämma över med folk från alla möjliga håll (inte minst android) som kommer att "rasa" och spy galla över hur dåligt det funkar och hur lätt det är att lura systemet.

iOS7, kommer ni uppdatera direkt eller vänta? Jag kommer nog vänta lite. Det kommer ta ett bra tag innan alla apparna har stöd för nya 7:an. Vissa appar kommer aldrig att få stöd för det, tyvärr.

  • Medlem
  • Malmö, Skåne, Sweden
  • 2013-09-10 11:24
Ursprungligen av Dalle:

iOS7, kommer ni uppdatera direkt eller vänta? Jag kommer nog vänta lite. Det kommer ta ett bra tag innan alla apparna har stöd för nya 7:an. Vissa appar kommer aldrig att få stöd för det, tyvärr.

Jag har kört sedan Beta 2 (är Apple dev), och till det jag använder telefonen till så fungerar det bra, så den åker in så fort den finns i molnet.

Ursprungligen av Dalle:

Om det blir en fingeravtryckssensor så kommer snart nätet att svämma över med folk från alla möjliga håll (inte minst android) som kommer att "rasa" och spy galla över hur dåligt det funkar och hur lätt det är att lura systemet.

iOS7, kommer ni uppdatera direkt eller vänta? Jag kommer nog vänta lite. Det kommer ta ett bra tag innan alla apparna har stöd för nya 7:an. Vissa appar kommer aldrig att få stöd för det, tyvärr.

Har det redan och det funkar klockrent på min iPhone. Den för stunden rådande iPad-betan lämnar en del att önska. Inga kompatibilitets-problem för min del, utom för tidningsapparna Sydsvenskan och Di. Där funkar det för stunden inte.

Apple har smyckat ut sin "Town Hall". Lite kul är att det ser ut ungefär som vid lanseringen av iPad 2:

(Bilder från 9to5mac.)

Jag kommer att uppdatera direkt. Det har jag gjort sen iOS 3 kom ut och har aldrig haft några egentliga problem.

Ursprungligen av Dalle:

Om det blir en fingeravtryckssensor så kommer snart nätet att svämma över med folk från alla möjliga håll (inte minst android) som kommer att "rasa" och spy galla över hur dåligt det funkar och hur lätt det är att lura systemet.

En får hoppas att Apple inte använder tekniken om den inte fungerar tillfredsställande. Visst, kartorna var en stor fuckup men hårdvarumässigt brukar Apple vänta tills tekniken är mogen, som att de väntade med hela iPhone tills touchskärmarna var tillräckligt bra och responsen i grafiken flöt på bra.

Men det är klart, folk kommer förstås att klaga på och helt avfärda saker innan de ens släppt och någon hunnit testa det, det är ju populärt på nätet

Hoppas på en stream!

Men jag hoppas dock inte för mycket på någon dramatisk produktlansering. De behöver helt enkelt diversifiera sin iPhone-produktlinje mer än 'bara lansera en iphone med färgade plastskal'. Fler storlekar är ett basalt behov som behöver tillgodoses och idag lämnar Apple i princip hela marknaden fritt till konkurrenterna.

Ursprungligen av Dalle:

iOS7, kommer ni uppdatera direkt eller vänta? Jag kommer nog vänta lite. Det kommer ta ett bra tag innan alla apparna har stöd för nya 7:an. Vissa appar kommer aldrig att få stöd för det, tyvärr.

Å andra sidan: Vi kommer att få se en bunt nya appar som drar nytta av iOS 7 fullt ut. Jag kommer att uppdatera direkt det släpps.

Ursprungligen av el gringo:

Hoppas på en stream!

Jag med! Vid WWDC så dök ikonen i Apple TV upp vid 14-tiden och en dryg halvtimme senare kom webbsidan ut. *håller tummarna*

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-10 11:44
Ursprungligen av Adrian B:

Jag med! Vid WWDC så dök ikonen i Apple TV upp vid 14-tiden och en dryg halvtimme senare kom webbsidan ut. *håller tummarna*

Och jag hoppas att ifall det inte är en live stream att den hinner komma ut till jag slutar jobbet 22.42 ?

Ursprungligen av Dalle:

Om det blir en fingeravtryckssensor så kommer snart nätet att svämma över med folk från alla möjliga håll (inte minst android) som kommer att "rasa" och spy galla över hur dåligt det funkar och hur lätt det är att lura systemet.

iOS7, kommer ni uppdatera direkt eller vänta? Jag kommer nog vänta lite. Det kommer ta ett bra tag innan alla apparna har stöd för nya 7:an. Vissa appar kommer aldrig att få stöd för det, tyvärr.

Jag har något sorts tvångssyndrom när det gäller att uppdatera saker, tål inte att se notisen på App Store-ikonen. Lär uppdatera så snart det går. Som tur är har jag aldrig råkat ut för några allvarliga problem/barnsjukdomar.

Ursprungligen av lappen71:

Och jag hoppas att ifall det inte är en live stream att den hinner komma ut till jag slutar jobbet 22.42

Heh, ja jag hade önskat att jag hade lyxen att gömma mig från allt vad nätet heter och vaka in videoströmmen som förr i tiden, om det inte sänds live alltså. Men då tror jag inte @Ida Lindkvist skulle bli så glad på mig...

Ursprungligen av pmarriott:

Har det redan och det funkar klockrent på min iPhone. Den för stunden rådande iPad-betan lämnar en del att önska. Inga kompatibilitets-problem för min del, utom för tidningsapparna Sydsvenskan och Di. Där funkar det för stunden inte.

Jag har samma erfarenhet. Den enda app som inte har fungerat för mig är GoComics och den fungerar nu.
Ipadbetan har lite mer kvar.

  • Medlem
  • Piteå
  • 2013-09-10 12:00

Apple TV Store. BOOM!

Ja, man kan ju alltid hoppas.

Bevaka tråden