Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

7.0 ute

Tråden skapades och har fått 687 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-19 17:22
Ursprungligen av Gordon67:

Min relation till Apple och iPhone har fått sig en rejäl törn kan jag säga.

Så man kan fråga sig om du levt under en sten dom senaste månaderna om du inte varit medveten om den uppdatering som skulle komma?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-09-19 17:22
Ursprungligen av huttetutte:

Vilka kalenderappar har du som gör att du ändå får fram namnsdagar och veckonummer så snyggt i din kalender?

Kalenderappar? Sådant trams använder man inte, man kör den inbyggda kalendern

För övrigt tycker väl inte jag att det är något speciellt, däremot vill jag veta hur jag löser det så jag ser namnsdagarna och veckonumren i Notiscenter som jag gjorde i iOS 6.x.

Dessutom förstår jag inte poängen "Imorgon" om den inte berättar exakt vad det är för kalenderdetaljer, att något börjar 19.55 säger mig ju inte ett enda dugg utan jag vill ju veta exakt vad det är som börjar 19.55.

Ursprungligen av Dalle:

Nej.

Har Apple blockat signeringen av iOS 6 nu? Annars går det utmärkt att nedgradera.

Ursprungligen av Gordon67:

Min relation till Apple och iPhone har fått sig en rejäl törn kan jag säga.

Jag fick helt plötsligt svårt att se och läsa i Safari, kalendern, meddelande t.ex. Det är för blekt, för vitt, för kontrastlöst. Dyker det inte upp någon möjlighet till att nedgradera, blir jag tvungen att byta telefonfabrikat. Jag kan sätta en pengar på att Jonathan Ive kommer att få ett nytt "spännande" jobb inom koncernen inom kort. Maken till klavertramp får man leta efter.

Ursprungligen av lappen71:

Så man kan fråga sig om du levt under en sten dom senaste månaderna om du inte varit medveten om den uppdatering som skulle komma?

Jag har haft stenkoll på uppdateringen till iOS7....men detta bleka urvattnade gränssnitt gör att jag får svårt att se och läsa i min iPhone 4S. Det jag har sett på bild och på video har ju sett alldeles lysande ut frånsett dom groteskt fula ikonerna....men i verkligheten blev det en horribel upplevelse

  • Medlem
  • 2013-09-19 17:36
Ursprungligen av keptang:

Har Apple blockat signeringen av iOS 6 nu? Annars går det utmärkt att nedgradera.

Jag ska inte svära på min högra hand om det... Men av hävd så brukar det väl funka så att när man väl har uppdaterat så och det inte att gå tillbaka till en lägre version?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-19 17:37
Ursprungligen av Gordon67:

Jag fick helt plötsligt svårt att se och läsa i Safari, kalendern, meddelande t.ex. Det är för blekt, för vitt, för kontrastlöst. Dyker det inte upp någon möjlighet till att nedgradera, blir jag tvungen att byta telefonfabrikat. Jag kan sätta en pengar på att Jonathan Ive kommer att få ett nytt "spännande" jobb inom koncernen inom kort. Maken till klavertramp får man leta efter.

Jag satsar så mycket pengar du har på att du har fel

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-19 17:37
Ursprungligen av Gordon67:

Jag har haft stenkoll på uppdateringen till iOS7....men detta bleka urvattnade gränssnitt gör att jag får svårt att se och läsa i min iPhone 4S. Det jag har sett på bild och på video har ju sett alldeles lysande ut frånsett dom groteskt fula ikonerna....men i verkligheten blev det en horribel upplevelse

Tydligen inte!!

  • Medlem
  • 2013-09-19 17:41
Ursprungligen av Gordon67:

Jag har haft stenkoll på uppdateringen till iOS7....men detta bleka urvattnade gränssnitt gör att jag får svårt att se och läsa i min iPhone 4S. Det jag har sett på bild och på video har ju sett alldeles lysande ut frånsett dom groteskt fula ikonerna....men i verkligheten blev det en horribel upplevelse

Kan du förtydliga lite? Vad är det som är så svårt att läsa?

Ursprungligen av Gordon67:

Jag har haft stenkoll på uppdateringen till iOS7....men detta bleka urvattnade gränssnitt gör att jag får svårt att se och läsa i min iPhone 4S. Det jag har sett på bild och på video har ju sett alldeles lysande ut frånsett dom groteskt fula ikonerna....men i verkligheten blev det en horribel upplevelse

Ok... prova detta:

gå till inställningar - allmänt - hjälpmedel
slå på fet text och du kan också prova med att slå på öka kontrast. Eventuellt också "minska rörelse"

Du kan också slå på "större text"

Ursprungligen av Gordon67:

Jag fick helt plötsligt svårt att se och läsa i Safari, kalendern, meddelande t.ex. Det är för blekt, för vitt, för kontrastlöst. Dyker det inte upp någon möjlighet till att nedgradera, blir jag tvungen att byta telefonfabrikat. Jag kan sätta en pengar på att Jonathan Ive kommer att få ett nytt "spännande" jobb inom koncernen inom kort. Maken till klavertramp får man leta efter.

Nja, jag sätter nog trots allt emot

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-09-19 17:45
Ursprungligen av BlackSmp:

Intressant att se hur åsikterna om designen delar oss. Personligen så tyckte jag om den nya designen från timme 0 men jag har alltid gillat den "nakna" stilen och blåa/kalla färger:)

Håller med gillar också designen lite smått det var liksom dags för en förändring, tror att det är en vanesak i mångt och mycket och en bra grundplattform att förbättra och förfina layouten för framtiden i kommande versioner och uppgraderingar.

Men smaken är olika och nått måste det ju finnas att klaga på Neverending story .

Ursprungligen av Dalle:

Jag ska inte svära på min högra hand om det... Men av hävd så brukar det väl funka så att när man väl har uppdaterat så och det inte att gå tillbaka till en lägre version?

Det går alldeles utmärkt så länge Apple inte stängt av signeringen för den äldra versionen.

Ursprungligen av keptang:

Det går alldeles utmärkt så länge Apple inte stängt av signeringen för den äldra versionen.

Brukar det inte gå ganska snabbt?

Ursprungligen av BlackSmp:

Brukar det inte gå ganska snabbt?

Ibland så, Apple signerade fortfarande 6.0.x i somras. Omöjligt att veta när det sker.

iOS7-bug? När jag spelar musik på min iPhone och sen synkar med mitt iTunes-bibliotek uppdateras inte senast spelad och antal spelningar i iTunes-biblioteket. Mina smarta spellistor uppdateras därför inte och är inte så smarta längre. Allt funkade perfekt innan jag uppdaterade till 7:an och iTunes 11.1

Ursprungligen av keptang:

Det går alldeles utmärkt så länge Apple inte stängt av signeringen för den äldra versionen.

Det dök upp en guide på twitter för de med "köpångest" och som vill gå tillbaka till IOS6

http://9to5mac.com/2013/09/19/buyers-remorse-...

  • Medlem
  • International user
  • 2013-09-19 21:01
Ursprungligen av keptang:

Och den flyter fint på iOS 6. Enough said om det.

Sämst kodad hemsida, https://developers.google.com/speed/pagespeed...
Enough said.

Ursprungligen av Gordon67:

Jag fick helt plötsligt svårt att se och läsa i Safari, kalendern, meddelande t.ex. Det är för blekt, för vitt, för kontrastlöst. Dyker det inte upp någon möjlighet till att nedgradera, blir jag tvungen att byta telefonfabrikat. Jag kan sätta en pengar på att Jonathan Ive kommer att få ett nytt "spännande" jobb inom koncernen inom kort. Maken till klavertramp får man leta efter.

Hur mycket ska vi sätta?

Ursprungligen av Gordon67:

Jag fick helt plötsligt svårt att se och läsa i Safari, kalendern, meddelande t.ex. Det är för blekt, för vitt, för kontrastlöst. Dyker det inte upp någon möjlighet till att nedgradera, blir jag tvungen att byta telefonfabrikat. Jag kan sätta en pengar på att Jonathan Ive kommer att få ett nytt "spännande" jobb inom koncernen inom kort. Maken till klavertramp får man leta efter.

Om nu inte Apple har slutat signa iOS 6 så kan du alltid nedgradera.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-19 21:47
Ursprungligen av mac+:

?Nu är det iOS7 installerat i iPhone4, iPhone4S, iPhone5, iPad2 och iPad4. Sista installationen var klar kl 04:40. Alla enheter verkar fungera utan det strul och pyssel som det funnits spaltkilometer att läsa om i de flesta forum. .

Rapportera gärna lite utförligare hur det funkar just på iPhone4. Inget som verkar segare jämfört med iOS6?

Ursprungligen av maca:

Rapportera gärna lite utförligare hur det funkar just på iPhone4. Inget som verkar segare jämfört med iOS6?

Min 4:a går som en klocka
bla kameran är otroligt mycket rappare när den väl har startat, men jag får en känsla av att den slukar mer batteri
men det återstår att se, kan ju vara för att man labbat mycket med den under dagen

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-09-19 22:26
Ursprungligen av disktant:

Min 4:a går som en klocka
bla kameran är otroligt mycket rappare när den väl har startat, men jag får en känsla av att den slukar mer batteri
men det återstår att se, kan ju vara för att man labbat mycket med den under dagen

Hur ser det ut när du ska ange pin-kod? För mig ser det ut enligt bifogad bild på min 4:a. Min 5:a är dock helt ok...

Ursprungligen av lajo03:

Hur ser det ut när du ska ange pin-kod? För mig ser det ut enligt bifogad bild på min 4:a. Min 5:a är dock helt ok...

Det är bakgrunden som ställer till det. Jag antar att du inte har samma bakgrund.
Just pinkodsinmatningen är en av vyer som jag har svårast att förstå;)

Ursprungligen av lajo03:

Hur ser det ut när du ska ange pin-kod? För mig ser det ut enligt bifogad bild på min 4:a. Min 5:a är dock helt ok...

Använder inte pinkod men var tvungen att testa, ser lika ut som för dig
skön bugg

Jaha, då tog fegisen mod till sig och uppdaterade trots att jag med viss förskräckelse sett det jämförande bildspelet mellan iOS 6 och 7.

Mest pga at jag upplevde läsbarheten sämre och med Jobs "the problem with Microsoft is that they just have no taste" som alltid varit ett slags kvalitetssignum i apples designtänk för mej inte kändes så sant längre när utseendet mer liknade W8 tablet.

Men uppdateringen gick bra, ca två timmar senare sitter jag här och konstaterar med viss förvåning att det inte såg så jävla illa ut i verkligheten som jag upplevde från artikeln. Det flyter på bra när man växlar mellan programmen och scrollar och det nya typsnittet är riktigt snyggt.
Visst är det mycket ängsligt vitt, men det kan jag lära mej leva med.

Ursprungligen av disktant:

Använder inte pinkod men var tvungen att testa, ser lika ut som för dig
skön bugg

Jag tror inte att det är en bugg... Det är medvetet:)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-09-19 23:20

Fortfarande ingen som har tips på lösning till hur man ska kunna se sina kalendernoteringar för aktuell dag (och gärna morgondagen) i Notiscenter?

Som det är nu så är kalendern i Notiscenter helt obrukbar.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-19 23:56
Ursprungligen av Gordon67:

Jag fick helt plötsligt svårt att se och läsa i Safari, kalendern, meddelande t.ex. Det är för blekt, för vitt, för kontrastlöst. Dyker det inte upp någon möjlighet till att nedgradera, blir jag tvungen att byta telefonfabrikat. Jag kan sätta en pengar på att Jonathan Ive kommer att få ett nytt "spännande" jobb inom koncernen inom kort. Maken till klavertramp får man leta efter.

Ok hur mycket pengar vill du satsa?
Tydligen är det populärt att uppgradera så att han skulle få sparken är nonsens.

http://9to5mac.com/2013/09/19/ios-7-adoption-...

Icloud

Är det någon som råkat ut för att icloud gått tillbaka till ett gammalt apple id? Nu har jag ett id för iTunes/app-store och ett gammalt för icloud som jag inte kan hantera. Vad ska jag göra?

Ursprungligen av zinned:

Fortfarande ingen som har tips på lösning till hur man ska kunna se sina kalendernoteringar för aktuell dag (och gärna morgondagen) i Notiscenter?

Som det är nu så är kalendern i Notiscenter helt obrukbar.

Går det inte synka facebook events och kalender till kalendern i iphone? Det funkade tidigare men nu är det helt blankt.

Någon som vet om man kan få safari på ipad att fungera vettigt?
Saknar funktionen att söka efter ord på sidor, samt om jag vill söka efter något jag sett, så försvinner nuvarande sida när man trycker på sökfältet.

Bevaka tråden