Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

7.0 ute

Tråden skapades och har fått 687 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • ?
  • 2013-09-19 12:59

?Nu är det iOS7 installerat i iPhone4, iPhone4S, iPhone5, iPad2 och iPad4. Sista installationen var klar kl 04:40. Alla enheter verkar fungera utan det strul och pyssel som det funnits spaltkilometer att läsa om i de flesta forum. Designen är det tråkigaste som hänt iOS och den saknar den tydlighet som tidigare gav en funktionalitet i toppklass. Nu måste Apple fila på detta under lång tid i många kommande revisioner för att komma ikapp IOS6 och förhoppningsvis även köra om. De nya funktionerna är många, och är just det, som är det positiva inslaget i användandet. Hittar ständigt nya små detaljer som tillkommit eller gjorts om på ett bra sätt.

Senast redigerat 2013-09-19 20:05

Intressant att se hur åsikterna om designen delar oss. Personligen så tyckte jag om den nya designen från timme 0 men jag har alltid gillat den "nakna" stilen och blåa/kalla färger:)

Ursprungligen av RagnarFerdinand:

Jag har haft telefonen synkad med iTunes men calender via iCloud. Säkerhetskopierade flera gånger vis av erfarenhet. Det är imap konton.

Går det inte att sätta igång synken igen via Itunes då bara?

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2013-09-19 13:37

Vi är flera på mitt jobb som inte har problem med iMessage. Alla meddelanden skickas som SMS. Någon som hört något om detta?

(detta kanske har varit uppe tidigare, men jag hittar inget)

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2013-09-19 13:41
Ursprungligen av AndyK:

Vi är flera på mitt jobb som inte har problem med iMessage. Alla meddelanden skickas som SMS. Någon som hört något om detta?

(detta kanske har varit uppe tidigare, men jag hittar inget)

Det var väl bra, att ni inte har problem...

Förstår vad du menar, men har inte upplevt några problem.

Ursprungligen av AndyK:

Vi är flera på mitt jobb som inte har problem med iMessage. Alla meddelanden skickas som SMS. Någon som hört något om detta?

(detta kanske har varit uppe tidigare, men jag hittar inget)

http://www.99mac.se/forum/t/298696-imessage-a...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-09-19 13:46
Ursprungligen av mtntwg:

Skojar du eller? Bara förvirring.

Ursprungligen av kenjon:

Istället för Notiser står det Notiscenter på min, och därunder finns ingen Veckonummer. Är jag på fel ställe?

Han måste syfta på en app han har som heter Veckonummer.

För övrigt är mina prenumerationer som heldagsbokningar men det kan man ju inte själv styra.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-19 14:44

Airdrop är en funktion som är ett stort fail.
Fungerar väldigt sporadiskt och många gånger ser man inte den man vill skicka till.

Jag förstår inte varför inte airdrop fungerar på 4s, när det finns på iPad Mini. Har inte de så gott som identisk hårdvara?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-19 15:08
Ursprungligen av Fredde/pandemonium:

Jag förstår inte varför inte airdrop fungerar på 4s, när det finns på iPad Mini. Har inte de så gott som identisk hårdvara?

Ja det kan man fråga sig men Apple har säkert en bra förklaring som kommer ut efter att nog många klagat.

  • Medlem
  • 2013-09-19 15:32

Nåt som jag stör mig på är att när Siri söker så gör han/hon det på Bing! Om man inte specifikt ber den att googla, då man skickas till Safari istället...

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Går det inte att sätta igång synken igen via Itunes då bara?

Det var så enkelt att alla epostkonton blivit inaktiverade.

Hur tar man bort upplåsningskoden?

Ursprungligen av Ulf Boström:

Hur tar man bort upplåsningskoden?

Antar att du menar lösenkodslås och inte upplåsningskod.

Inställningar -> Allmänt -> Lösenkodslås.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Antar att du menar lösenkodslås och inte upplåsningskod.

Inställningar -> Allmänt -> Lösenkodslås.

Ok, tack!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-19 16:02

Jag kör en Twitter med massor av motorförare (hundratals) och många tycker att deras iPhone blivit som en Samsung...

Jag vet vad svaret blir "Du vänjer dig!" men varför ska jag vänja med med något som suger? Japp, jag har nämligen en Samsung med Android och det är det sämsta skiten jag använt! Får jag inte tag i en iPhone 4 med iOS 6 snart plockar jag fram min gamla Sony Ericsson 810i...

För att summera vad folk tycker: "Don't like my iPhone anymore! ? iOS 7.0 sucks!!" Anders Mellgren

  • Medlem
  • 2013-09-19 16:07

Vad är det som suger? Folk säger att det suger och det är kasst, men VAD är det som suger?

Folk vill ha nya grejer, men allt ska vara som det var förr...

Jag tycker det är asbra, det krävs bara att man vänjer sig vid sidsvepningarna och sånt...

Intressant. Ljudet som uppstår när man trycker på avstängningsknappen för att låsa skärmen. Den har ett eko som inte funnits förut. Så när layouten har blivit rakare och plattar har man lullat till ljudet istället-

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-19 16:31
Ursprungligen av TureB:

Jag kör en Twitter med massor av motorförare (hundratals) och många tycker att deras iPhone blivit som en Samsung...

Jag vet vad svaret blir "Du vänjer dig!" men varför ska jag vänja med med något som suger? Japp, jag har nämligen en Samsung med Android och det är det sämsta skiten jag använt! Får jag inte tag i en iPhone 4 med iOS 6 snart plockar jag fram min gamla Sony Ericsson 810i...

För att summera vad folk tycker: "Don't like my iPhone anymore! ? iOS 7.0 sucks!!" Anders Mellgren

Haha folk som säger att iPhone har blivit som en Samsung efter iOS7 vet inte vad dom talar om och ska inte tas på allvar.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-09-19 16:34

Så här ser min kalender ut i Notiscenter :

Se där att jag har både namnsdag (Fredrika) och veckonummer när jag tittar på aktiviteterna i själva kalendern men när jag tittar i Notiscenter under "Idag" så syns ingenting, däremot syns namnsdagen när jag går över till "Alla". Veckonumret syns ingenstans.

Hur ordnar man detta, egentligen? Jag vill ju att både namnsdag och veckonummer ska synas i Notiscenter för varje dag.

  • Medlem
  • 2013-09-19 16:35

Positivt överraskad av hur bra iOS7 fungerar på min iPad3. Av vad jag läst på diverse fora skulle det vara en katastrof, men så är det definitivt inte.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-19 16:37
Ursprungligen av Ljung:

Positivt överraskad av hur bra iOS7 fungerar på min iPad3. Av vad jag läst på diverse fora skulle det vara en katastrof, men så är det definitivt inte.

Samma uppfattning har jag om iOS7 min iPad2.
Tack för att du skrämt upp oss @keptang

Ursprungligen av lappen71:

Samma uppfattning har jag om iOS7 min iPad2.
Tack för att du skrämt upp oss @keptang

Kan du testa denna sida på din iPad 2? http://www.dailynews.co.th/

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-19 16:56
Ursprungligen av keptang:

Kan du testa denna sida på din iPad 2? http://www.dailynews.co.th/

Snälla det där är en thailändsk webbsida som inte ens fungerar bra på Safari i datorn!!!
Finns många sådana sidor som frugan också klagar över.

Det tog kanske 1min att ladda hela sidan och det laggar när man scrollar.

Ursprungligen av zinned:

Så här ser min kalender ut i Notiscenter :

Se där att jag har både namnsdag (Fredrika) och veckonummer när jag tittar på aktiviteterna i själva kalendern men när jag tittar i Notiscenter under "Idag" så syns ingenting, däremot syns namnsdagen när jag går över till "Alla". Veckonumret syns ingenstans.

Hur ordnar man detta, egentligen? Jag vill ju att både namnsdag och veckonummer ska synas i Notiscenter för varje dag.

Vilka kalenderappar har du som gör att du ändå får fram namnsdagar och veckonummer så snyggt i din kalender?

Kan man nedgradera till iOS 6?

  • Medlem
  • 2013-09-19 17:07
Ursprungligen av Gordon67:

Kan man nedgradera till iOS 6?

Nej.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2013-09-19 17:13
Ursprungligen av keptang:

Kan du testa denna sida på din iPad 2? http://www.dailynews.co.th/

Laddar exakt lika bra/dåligt som iPhone 5 över samma wifi med iPad Mini.

Ursprungligen av Dalle:

Nej.

Min relation till Apple och iPhone har fått sig en rejäl törn kan jag säga.

Ursprungligen av lappen71:

Snälla det där är en thailändsk webbsida som inte ens fungerar bra på Safari i datorn!!!
Finns många sådana sidor som frugan också klagar över.

Det tog kanske 1min att ladda hela sidan och det laggar när man scrollar.

Och den flyter fint på iOS 6. Enough said om det.

Bevaka tråden