Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

7.0 ute

Tråden skapades och har fått 687 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Trondheim
  • 2013-09-19 08:28

Gillar starkt att mapparna numera är 3x3appar, precis som de är i förminskad storlek. Blev alltid så konfunderad i iOS6 när en app låg på ett ställe innan man tryckte på mappen och sedan flyttades när den öppnades.

Någon som vet hur man stänger av apparna som man gjorde innan när man dubbelklickade på hemknappen??

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2013-09-19 08:48
Ursprungligen av kotteboll:

Någon som vet hur man stänger av apparna som man gjorde innan när man dubbelklickade på hemknappen??

Dra den lilla skärmavbilden uppåt.

Hej,

Efter uppdateringen till iOS 7 kommer jag inte in i Mail. Kommer till en sida där jag ska välja mellan iCloud - Exchange - Google - YAHOO -Aol - Outlook.com eller annat. Orolig att jag gör något dumt så ber jag om er hjälp!! Vad göra?

Ursprungligen av andas:

Gillar starkt att mapparna numera är 3x3appar, precis som de är i förminskad storlek. Blev alltid så konfunderad i iOS6 när en app låg på ett ställe innan man tryckte på mappen och sedan flyttades när den öppnades.

Blir många sidor i en del dock! Sparar knappast tid mot att ha fler mappar eller skärmar.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2013-09-19 09:02
Ursprungligen av Swift:

Någon som har kört in IOS7 på en 4:a? Är lite oroad att den blir oanvändbar :).

Jag kör det på en 4:a och det flyter på ganska hyfsat. Lite laggigare än IOS6 men helt OK. Synd att det ser ut som WinXP bara.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-09-19 09:03
Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Kolla så att Apples väderapp är på under inställningar > integritetsskydd > platstjänster. Min var av och började fungera direkt när jag ändrat.

Tack! Testade det igår, då hände inget, men nu gjorde det de

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Blir många sidor i en del dock! Sparar knappast tid mot att ha fler mappar eller skärmar.

Hade faktiskt haft kvar de lite större mapparna kvar men med flera sidor i mapparna.

Funderar också på hur "snabb" en iPhone 4 blir med iOS 7. Tror jag väntar att uppdatera min mors iPhone 4 i några dagar...

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Blir många sidor i en del dock! Sparar knappast tid mot att ha fler mappar eller skärmar.

Sparar lite skärmutrymme om man inte vill ha flera hemskärmar;)

Ursprungligen av BlackSmp:

Sparar lite skärmutrymme om man inte vill ha flera hemskärmar;)

Jo, men det hade det ju gjort även med 4x4. Jag vänjer mig säkert. Kanske jag till slut inte stör mig på en del av ikonerna

Ursprungligen av RagnarFerdinand:

Hej,

Efter uppdateringen till iOS 7 kommer jag inte in i Mail. Kommer till en sida där jag ska välja mellan iCloud - Exchange - Google - YAHOO -Aol - Outlook.com eller annat. Orolig att jag gör något dumt så ber jag om er hjälp!! Vad göra?

Låter ju som att inställningarna för mejlkontona du hade innan inte följt med i uppdateringen av någon anledning. Har du haft telefonen synkroniserad via Itunes eller Icloud tidigare? Gjorde du en säkerhetskopia innan uppdateringen? Och sist, vad är det för sorts mejlkonto som saknas? Gmail, Icloud, nått eget?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2013-09-19 09:48

Ställer om min fråga

Kan man inte bestämma färg själv på mapparna?

Re: Med min favoritbild så är mapparna bajsbruna.

Ursprungligen av mcrj:

Ställer om min fråga

Kan man inte bestämma färg själv på mapparna?

Ja, du kan inte själv bestämma färg på mapparna... (om jag svarar bokstavligt på din fråga)

Men jag formulerar om svaret så att det blir tydligare: Nej, du kan inte själv bestämma bakgrundsfärg på dina mappar

  • Medlem
  • Umeå
  • 2013-09-19 09:55

Ok blir att leta något som ger bättre harmoni då.

Ursprungligen av mcrj:

Ok blir att leta något som ger bättre harmoni då.

Du skulle kunna prova
Inställningar -> Allmänt -> Hjälpmedel -> Öka Konstrast -> På

Det kan eventuellt ge en förändring.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-09-19 10:18

Jag, som många andra prenumererar på kalendrar, så som veckonummer och namnsdagar etc, och det har varit kanon under iOS 6 att se dessa direkt i Notiscenter. Nu under iOS 7 så ser man inte dessa alls utan man tvingas gå in i själva Kalender-appen.

Någon som har något tips på om det går att lösa?

Ursprungligen av zinned:

Jag, som många andra prenumererar på kalendrar, så som veckonummer och namnsdagar etc, och det har varit kanon under iOS 6 att se dessa direkt i Notiscenter. Nu under iOS 7 så ser man inte dessa alls utan man tvingas gå in i själva Kalender-appen.

Någon som har något tips på om det går att lösa?

Inställningar> Notiser>Veckonummer>programsymbolsbricka

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-09-19 10:51
Ursprungligen av koffas:

Inställningar> Notiser>Veckonummer>programsymbolsbricka

Nu tror jag du är snett på det.

Jag talar om Kalender och Notiscenter, inte en bricka på ikonen för en helt annan app. Dessutom hjälper det inte för övriga kalenderprenumerationer.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-09-19 10:52

Istället för Notiser står det Notiscenter på min, och därunder finns ingen Veckonummer. Är jag på fel ställe?

Jag väntar med att uppdatera min iPad2. Tar appuppdateringarna först som ju kommer per automatik

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2013-09-19 11:16

Någon som har uppdaterat på en iPad 2 och kan ge lite feedback på hur det flyter? Är helnöjd med uppdateringen på min 4s, men skulle vilja veta lite vad man kan förvänta sig på iPaden. Även nyfiken på fler synpunkter på hur det funkar på iPhone 4. Klokt att uppdatera en sådan?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-09-19 11:16
Ursprungligen av Swift:

Någon som har kört in IOS7 på en 4:a? Är lite oroad att den blir oanvändbar :).

Jag upplevde iOS 6 nästintill oanvändbar vid vissa tillfällen på min iPhone 4. Den känns snarare snabbare med iOS 7.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-19 11:40
Ursprungligen av koffas:

Inställningar> Notiser>Veckonummer>programsymbolsbricka

Skojar du eller? Bara förvirring.

Läste lite för snabbt, veckonummer... För mig kommer mina prenumeranter i kalendern direkt i noticcentrum. Ingen aning varför så inte är fallet för er.

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Låter ju som att inställningarna för mejlkontona du hade innan inte följt med i uppdateringen av någon anledning. Har du haft telefonen synkroniserad via Itunes eller Icloud tidigare? Gjorde du en säkerhetskopia innan uppdateringen? Och sist, vad är det för sorts mejlkonto som saknas? Gmail, Icloud, nått eget?

Jag har haft telefonen synkad med iTunes men calender via iCloud. Säkerhetskopierade flera gånger vis av erfarenhet. Det är imap konton.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-09-19 12:29

Har en iPhone4 och det fungerar helt klart godkänt på den.

  • Medlem
  • Hjo
  • 2013-09-19 12:45
Ursprungligen av ErH:

Någon som har uppdaterat på en iPad 2 och kan ge lite feedback på hur det flyter? Är helnöjd med uppdateringen på min 4s, men skulle vilja veta lite vad man kan förvänta sig på iPaden. Även nyfiken på fler synpunkter på hur det funkar på iPhone 4. Klokt att uppdatera en sådan?

Jag har uppdaterat både 4S och iPad 2, tycker att paddan flyter på minst lika bra som 4S, alltså det är bara att uppdatera...;D

Jag tycker nästan att leksaksdesignen i iOS 7 ser bättre ut om man löper linan ut och kör med färgat leather-case. Funderar nästan på att beställa en sådan i morgob. De börjar säljas i UK och bör dyka upp på ebay ganska omgående.

Har kört in det på min Iphone 4,a nu, klart segare, men inte katastrof segt.
Känns i övrigt trevligt so far, lite fult dock när iOS 6 stilen och 7 stilen,s appar blandas...
Man kan ta bort VIP mappen i mail också!!!

Ursprungligen av lappen71:

Går alldeles utmärkt att ta bort enstaka händelser som är upprepande,antingen den man markerar eller från den markerade och alla framtida.

Okej! Ser nu...Tack.

Ursprungligen av alec3000:

Har kört in det på min Iphone 4,a nu, klart segare, men inte katastrof segt.

Jag har ingen 4a själv (4s dock) men har sett i videos att iphone 4 har vissa optimeringar för prestanda, t.ex. Är väl notiscentret inte genomskinligt med blur-effekten.

Om det känns väldigt laggigt kan man ju minska påfrestningarna med Inställningar>Allmänt>Hjälpmedel>Minska rörelse>På

Bevaka tråden