Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

7.0 ute

Tråden skapades och har fått 687 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2013-09-30 14:07
Ursprungligen av lappen71:

Det heter "hard reset" ?

På ND-tiden sa vi kallstart, när maskinen stängdes ner och varmstart då vi bara startade om Nortex

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-30 15:31

Om nu bara Apple kunde uppdatera alla sina egna program. Trött på att se läder när jag förföljer min flickvän.

Apple MÅSTE göra om musikappen i iOS 7. Det är verkligen illa att alla album och låtar ligger efter varenda när man går in på specifik artist. Har man runt 40-50 album av samma artist får man ju en LÅNG lista med ungefär 400-500 låtar. Jävligt osmidigt! Hur har de tänkt?

Ni som alltid säger att Apple står för de bästa mest användarvänliga lösningarna, kan ni förklara det här?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-30 18:24
Ursprungligen av Johan Thuresson:

Apple MÅSTE göra om musikappen i iOS 7. Det är verkligen illa att alla album och låtar ligger efter varenda när man går in på specifik artist. Har man runt 40-50 album av samma artist får man ju en LÅNG lista med ungefär 400-500 låtar. Jävligt osmidigt! Hur har de tänkt?

Ni som alltid säger att Apple står för de bästa mest användarvänliga lösningarna, kan ni förklara det här?

Varför gnällde du inte redan under iOS 6?
För det såg ut så redan då.

Ursprungligen av lappen71:

Varför gnällde du inte redan under iOS 6?
För det såg ut så redan då.

Jag jag vet. Men ett misstag blir inte bättre för att man upprepar det ju. Ska det vara en stor grej att fixa till?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-30 18:32
Ursprungligen av Johan Thuresson:

Jag jag vet. Men ett misstag blir inte bättre för att man upprepar det ju. Ska det vara en stor grej att fixa till?

Du försöker göra detta till ett specifikt iOS7 problem men misslyckades.
Hade detta varit ett problem tidigare hade du garanterat gjort din röst hörd.

Sen så förstår jag inte vad det är som är rörigt heller enligt dig?

Tycker det är väldigt överskådligt med artist,antal album och antal låtar.

Ursprungligen av Johan Thuresson:

Apple MÅSTE göra om musikappen i iOS 7. Det är verkligen illa att alla album och låtar ligger efter varenda när man går in på specifik artist. Har man runt 40-50 album av samma artist får man ju en LÅNG lista med ungefär 400-500 låtar. Jävligt osmidigt! Hur har de tänkt?

Ni som alltid säger att Apple står för de bästa mest användarvänliga lösningarna, kan ni förklara det här?

Även solen har brister - inte sjutton är allt som Apple gör perfekt. Knappt något är perfekt men mycket är ändå det som passar mig bäst.

Ursprungligen av lappen71:

Du försöker göra detta till ett specifikt iOS7 problem men misslyckades.
Hade detta varit ett problem tidigare hade du garanterat gjort din röst hörd.

Sen så förstår jag inte vad det är som är rörigt heller enligt dig?
http://gdeluxe.com/wp-content/uploads/2013/06/iOS-7-Music.jpg

Tycker det är väldigt överskådligt med artist,antal album och antal låtar.

Men väljer man artist och sedan går vidare ligger ju album och låtar i en enda röra i en enda lång lista. Har man många album av samma artist blir det rätt osmidigt.

Ursprungligen av MatsOlov:

På ND-tiden sa vi kallstart, när maskinen stängdes ner och varmstart då vi bara startade om Nortex

Sjutton också. Jag diskuterade så sent som idag varm och kallstart på jobbet i vårat system:)

Ursprungligen av lappen71:

Det heter "hard reset" ?

Men vad heter det på svenska då?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-30 18:40
Ursprungligen av BlackSmp:

Men vad heter det på svenska då?

Hård återställning kanske

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-30 18:40
Ursprungligen av Johan Thuresson:

Men väljer man artist och sedan går vidare ligger ju album och låtar i en enda röra i en enda lång lista. Har man många album av samma artist blir det rätt osmidigt.

Lägg upp en bild så vi förstår hur du menar just på den artisten som har 40-50 album

Ursprungligen av Johan Thuresson:

Men väljer man artist och sedan går vidare ligger ju album och låtar i en enda röra i en enda lång lista. Har man många album av samma artist blir det rätt osmidigt.

Visst kan man söka! Men då missar ni de viktiga associationerna bläddrande i kataloger faktiskt ger. Överlag en nackdel med sökfunktioner i allmänhet; "Åh fan...den här skivan hade jag nästan glömt bort att jag hade...den måste jag lyssna på...."

Ursprungligen av lappen71:

Lägg upp en bild så vi förstår hur du menar just på den artisten som har 40-50 album

Nej...det ska inte behövas ju. Om man klickar på "Bob Dylan" i fliken "Artiste", så ligger alla album och låtar av Bob Dylan i en enda lång lista.

Ursprungligen av BlackSmp:

Även solen har brister - inte sjutton är allt som Apple gör perfekt. Knappt något är perfekt men mycket är ändå det som passar mig bäst.

Jag håller väl med egentligen. Tror att många blir upprörda eftersom en telefon eller en ipad idag är så personliga prylar; som att någon skulle måla om ditt kök i hippiefärger ungefär. Så reagerade åtminstone jag i början även om jag sakta sakta börjar vänja mig.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-30 18:55
Ursprungligen av Johan Thuresson:

Nej...det ska inte behövas ju. Om man klickar på "Bob Dylan" i fliken "Artiste", så ligger alla album och låtar av Bob Dylan i en enda lång lista.

Nähä det ska inte behövas? Jo jag vill se hur det ser ut för dig eftersom det är du som inte är nöjd.
Jag har ingen musik i min telefon just nu eftersom jag tagit bort den.

Ursprungligen av lappen71:

Nähä det ska inte behövas? Jo jag vill se hur det ser ut för dig eftersom det är du som inte är nöjd.
Jag har ingen musik i min telefon just nu eftersom jag tagit bort den.

Låtarna ligger i en enda lång lista sorterade albumvis men trots allt ändå i en lång lista. En lista med låtar kan du väl föreställa dig?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-09-30 19:03
Ursprungligen av lappen71:

Varför gnällde du inte redan under iOS 6?
För det såg ut så redan då.

Nej, det var inte så i iOS 6. Valde man en artist fick man upp en lista över albumnamn, inga låtar.

Jag har stört mig på den ändringen i iOS 7 just för att albumen blir mindre överskådliga.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-09-30 19:09
Ursprungligen av Vassius:

Nej, det var inte så i iOS 6. Valde man en artist fick man upp en lista över albumnamn, inga låtar.

Jag har stört mig på den ändringen i iOS 7 just för att albumen blir mindre överskådliga.

Precis! Jag är inte heller allt för förtjust i den ändringen.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-30 19:28

Nu har jag ingen musik i min telefon så jag man inte se hur ni menar därav efterfrågan på en bild.
Det är alla fall inget jag har reflekterat över för att utforska sin musik går att göra på så många olika sätt.

Nu tycker jag inte heller det krävs en skärmdump för att fatta, men här är den. Känner inte personligen att det är ett problem då jag sällan har så många album av samma artist, men jag förstår sannerligen problematiken för andra. Och nej, det såg inte ut så här i iOS 6.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-30 19:56
Ursprungligen av Capeman:

Nu tycker jag inte heller det krävs en skärmdump för att fatta, men här är den. Känner inte personligen att det är ett problem då jag sällan har så många album av samma artist, men jag förstår sannerligen problematiken för andra. Och nej, det såg inte ut så här i iOS 6.

Ok men hur ser det ut om man scrollar upp och ner när det är flera album av samma artist?
Inte ligger väl alla låtar från alla album under samma albumart? För nog byts den ut när man scrollar upp eller ner?
Om det gör så (vad jag kommer ihåg) hur skulle det annars se ut?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2013-09-30 20:24
Ursprungligen av Yes:

Yes!!

Kan se ut så här om man har flera album med samma artist (jag missar problemet dock..)

Så ett album rullar över till ett annat, albumgrafiken byts ut för det nya albumet.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-30 20:31
Ursprungligen av mattiL:

Kan se ut så här om man har flera album med samma artist (jag missar problemet dock..)

Så ett album rullar över till ett annat, albumgrafiken byts ut för det nya albumet.

Jag med för hur ska man annars visa låtarna om det är flera album med samma artist?
Mer överskådligt än så där går det väl inte att få?

I iOS 6 fick man en lista på skivorna, utan låttitlarna. Tryckte man på en skiva fick man fram låttitlarna. Hade man då många album med samma artist var det klart mer överskådligt.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-30 20:39
Ursprungligen av Capeman:

I iOS 6 fick man en lista på skivorna, utan låttitlarna. Tryckte man på en skiva fick man fram låttitlarna. Hade man då många album med samma artist var det klart mer överskådligt.

Men då kunde man inte se antalet låtar i albumen utan man var tvungen att klicka in för att få veta det.
En smaksak helt enkelt hur man vill ha det.

Ursprungligen av lappen71:

Men då kunde man inte se antalet låtar i albumen utan man var tvungen att klicka in för att få veta det.
En smaksak helt enkelt hur man vill ha det.

Hur ofta är det viktigt att se antalet låtar på ett visst album? För den delen hade de inte behövt ta bort den infon, den står ju i mitt screenshot. Däremot hade ju inte låtarna behövt listas förrän man gick in i albumet.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-30 23:22
Ursprungligen av Capeman:

Hur ofta är det viktigt att se antalet låtar på ett visst album? För den delen hade de inte behövt ta bort den infon, den står ju i mitt screenshot. Däremot hade ju inte låtarna behövt listas förrän man gick in i albumet.

Som sagt det är en smaksak och jag tycker det är bra att låtarna listas när jag ser Artistvyn.

Ursprungligen av lappen71:

Som sagt det är en smaksak och jag tycker det är bra att låtarna listas när jag ser Artistvyn.

För mig är det ett ickeproblem, men bara för att störa dig så säger jag att jag inte tycker det är bra.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-10-01 00:17
Ursprungligen av Capeman:

För mig är det ett ickeproblem, men bara för att störa dig så säger jag att jag inte tycker det är bra.

Haha det stör mig inte alls utan du får tycka vad du vill och många saker med iOS 7 är ett ickeproblem men likväl irritationsmoment.

Bevaka tråden