Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

7.0 ute

Tråden skapades och har fått 687 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Uppsalas periferi
  • 2013-10-21 22:11
Ursprungligen av Samuel K:

ag tycker tvärtom, "put it in preferences" har aldrig varit rätt väg att gå. Animationer har sin plats för att bekräfta vad användaren har gjort, och rätt gjort är det ju inget som distraherar. Jag ser hellre att de rättar det som rättas bör än att de hamnar i fallgropen att försöka vara alla till lags med oändliga preferenspaneler.

Men nu verkar det var väldigt många som inte tycker att Apples sätt att implementera dessa animationer och zoomningar är särskilt bra, utan snarare väldigt störande. Vissa har till och med problem med "åksjuka" av dem. De har ju gett oss möjligheten att inaktivera parallax-effekten, så varför inte ge oss möjlighet att snabba på eller ta bort animationerna/zoomningarna?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-10-21 22:14
Ursprungligen av Nale72:

Men nu verkar det var väldigt många som inte tycker att Apples sätt att implementera dessa animationer och zoomningar är särskilt bra, utan snarare väldigt störande. Vissa har till och med problem med "åksjuka" av dem. De har ju gett oss möjligheten att inaktivera parallax-effekten, så varför inte ge oss möjlighet att snabba på eller ta bort animationerna/zoomningarna?

Varför använda ord som inte stämmer med verkligheten?
Att det skrivs om det på forum och ett tiotal,eller för säkerhetsskull säg tusental,som klagar är det inte många i förhållande till hur många som använder iOS 7
Jag förringar inte er frustration men att det skulle vara ett stort problem för gemene man är att ta i.
När det t.o.m tekniknördar här som är observanta och kräsna inte störs av det.

  • Medlem
  • Uppsalas periferi
  • 2013-10-21 22:41
Ursprungligen av lappen71:

Varför använda ord som inte stämmer med verkligheten?
Att det skrivs om det på forum och ett tiotal,eller för säkerhetsskull säg tusental,som klagar är det inte många i förhållande till hur många som använder iOS 7
Jag förringar inte er frustration men att det skulle vara ett stort problem för gemene man är att ta i.
När det t.o.m tekniknördar här som är observanta och kräsna inte störs av det.

Var har jag skrivit att det här är ett stort problem för gemene man? Om du nu gnäller på att jag använder ord som inte stämmer tycker jag inte att du ska göra det heller? Jag tycker det är störande och irriterande och förstår bara inte varför man inte ska kunna få möjligheten att slå av dessa "features" när man kan göra det med parallax-effekten. Däremot anser jag inte att det är ett stort problem och absolut något jag kan leva med. Jag skulle bara föredra att slippa.

Och gällande mitt felaktiga användande av "väldigt många" så beror väl det på vad som räknas med väldigt många förstås och det är mer eller mindre omöjligt att veta hur många som är missnöjda med funktionen. Men sett utifrån som brukar gnälla på enskilda funktioner/features så känns det som en relativt stor andel som är missnöjda med detta. Precis som jag inte kan bevisa att "väldigt många" inte är helt med sanningen överensstämmande kan du rimligtvis inte bevisa att jag har fel heller.

Hur stor andel av världens iPhone-användare tror du aktivt går in och skriver på liknande forum? Jag gissar på en mycket liten andel, kanske en på 10.000? Kanske ännu färre, jag vet inte. Säg att det är några tusen som gnällt på detta i forum som detta och vi tar det gånger 10.000 är det väl ändå väldigt många. Vi kan bara gissa här, men visst måste till och med du hålla med om att det ändå verkar vara en relativt stor andel av iPhone-användarna som stör sig lite på detta?

Jag ser mig själv också som lite av en tekniknörd som är observant och kräsen och jag stör mig. Sedan kanske andra stör sig på saker som jag inte stör mig på. Vi gillar alla olika saker. Jag har inga problem med det utan är man missnöjd med något har man rätt att vara det. Går det enkelt att göra så att de kan bli mer nöjda med hjälp av en inställning, så att det inte är tvingande, har jag inte något problem med det.

Jag har bara svårt att känna mig tvingad att å Apples vägnar försvara funktioner som andra inte uppskattar och säga att de har fel eller att de överreagerar bara för att jag inte håller med dem. Därför tycker jag också att det är rätt lustigt att se vissa som verkar ha som sin livsuppgift att försvara allt Apple gör och förringa de som har något negativt att säga om deras produkter eller program.

Vi har tidigare i familjen uteslutande haft Android-lurar, medan vi nu nästan uteslutande har iOS-produkter. Trots det kan jag försöka se objektivt på båda operativen och uppskatta saker hos båda och irritera mig på saker hos båda. Vissa verkar tycka att man måsta hata Android bara för att man använder iOS och att alla som säger något negativt om iOS/Apple-produkter är Fandroids/Apple-hatare som gör bästa att gå över till sitt kära Android istället. Varför inte bara acceptera att vi är olika och uppskattar olika saker och förstå att man kan uppskatta och föredra ett OS trots att man ogillar delar av det?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-10-21 23:26
Ursprungligen av Nale72:

Hur stor andel av världens iPhone-användare tror du aktivt går in och skriver på liknande forum? Jag gissar på en mycket liten andel, kanske en på 10.000? Kanske ännu färre, jag vet inte. Säg att det är några tusen som gnällt på detta i forum som detta och vi tar det gånger 10.000 är det väl ändå väldigt många. Vi kan bara gissa här, men visst måste till och med du hålla med om att det ändå verkar vara en relativt stor andel av iPhone-användarna som stör sig lite på detta?

Hur många gånger måste jag skriva att jag inte tror det.

Ursprungligen av Nale72:

Varför inte bara acceptera att vi är olika och uppskattar olika saker och förstå att man kan uppskatta och föredra ett OS trots att man ogillar delar av det?

Blir du så upprörd över min åsikt att du missar att läsa mina inlägg korrekt för så här skrev jag.

Citat:

Jag förringar inte er frustration

Jag har aldrig påstått att ni har fel i era upplevelser men att som du formulerade väldigt många anser jag vara missvisande.

Ursprungligen av lappen71:

Ett problem som min far aldrig hade för smartphone fanns inte på den tiden.
Bevisar min åsikt om dagens stresssamhälle där man känner ett "tvång" att uppdatera sig med telefonen istället för att passa lillgrabben

Du behöver inte gå så långt tillbaka som till din far. Hur länge har smartphone funnits ? Jag tror ex jag fick min första iPhone 2007 - 6 år.....?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-10-21 23:53
Ursprungligen av adress@mac:

Du behöver inte gå så långt tillbaka som till din far. Hur länge har smartphone funnits ? Jag tror ex jag fick min första iPhone 2007 - 6 år.....?

Eftersom jag inte har barn själv....än
Så var det den närmaste liknelse jag kunde göra.

  • Medlem
  • Uppsalas periferi
  • 2013-10-22 08:20
Ursprungligen av lappen71:

Blir du så upprörd över min åsikt att du missar att läsa mina inlägg korrekt för så här skrev jag.

Vad får dig att tro att jag blir upprörd av dina åsikter? Jag måste göra dig besviken genom att säga att jag inte är det minsta upprörd. Jag stör mig dock lite på att du anklagar mig för att fara med osanningar samtidigt som du själv försöker lägga ord i min mun. Det är en av få saker som i förlängningen kan få mig en smula upprörd. Men anledningen till att jag skrev ett längre inlägg var inte för att jag var upprörd utan för att det uppenbarligen krävdes lite mer för att få dig att förstå vad jag tycker. Faktum är att du inte alls skrev som du nu insinuerade. Jag tycker det är fult att bryta ut delar ur meningar för att hävda din sak. Du menar att du skrev:

Citat:

Jag förringar inte er frustration

När du i själva verket skrev:

Ursprungligen av lappen71:

Jag förringar inte er frustration men att det skulle vara ett stort problem för gemene man är att ta i.

Det var den sista delen i denna mening som jag hade invändningar på och som föranledde mitt inlägg där jag uppmanade dig att visa var jag påstått att detta var ett stort problem för gemene man. Inte helt överraskande har du inte kunnat påvisa detta.

Ursprungligen av lappen71:

Jag har aldrig påstått att ni har fel i era upplevelser men att som du formulerade väldigt många anser jag vara missvisande.

Jag hävdar fortfarande bestämt att det är mer missvisande av dig att påstå att jag sagt saker jag inte gjort.

  • Medlem
  • Uppsalas periferi
  • 2013-10-22 08:32

Jag ber om ursäkt till andra som läser tråden i avsikt att ta till sig information och jag ska försöka sluta mata trollet. För visst är det lite lustigt att någon först gör ett inlägg i en befintliga allmän tråd där man frågar andra forumister om de upplever att animationerna är störande för att sedan försöka kontra mot personer som anger att de upplever det som störande genom att tycka att deras åsikter är "jävla trams" eller på annat sätt försöker förringa deras åsikter.

Ursprungligen av Nale72:

Och gällande mitt felaktiga användande av "väldigt många" så beror väl det på vad som räknas med väldigt många förstås och det är mer eller mindre omöjligt att veta hur många som är missnöjda med funktionen. Men sett utifrån som brukar gnälla på enskilda funktioner/features så känns det som en relativt stor andel som är missnöjda med detta. Precis som jag inte kan bevisa att "väldigt många" inte är helt med sanningen överensstämmande kan du rimligtvis inte bevisa att jag har fel heller.

Hur stor andel av världens iPhone-användare tror du aktivt går in och skriver på liknande forum? Jag gissar på en mycket liten andel, kanske en på 10.000? Kanske ännu färre, jag vet inte. Säg att det är några tusen som gnällt på detta i forum som detta och vi tar det gånger 10.000 är det väl ändå väldigt många. Vi kan bara gissa här, men visst måste till och med du hålla med om att det ändå verkar vara en relativt stor andel av iPhone-användarna som stör sig lite på detta?

Man får väl åtminstone ha med sig omkring 20-25% av användarna innan man kan påstå att det kan röra sig om väldigt många. Jag påstår, utan någon som helst förankring av mitt påstående, att 99% eller mer av de som kör iOS 7 är nöjda med det eller saknar uppfattning. Man uppdaterar, noterar att man fortfarande obehindrat kan facebooka, sms:a och telefonera och är därmed till 100% nöjda. Jag påstår vidare att det är en större andel av iPhoneanvändarna som inte kan svara direkt på frågan vilken telefon/OS de har utan att titta efter än vad andelen missnöjda iOS 7 användare är.

  • Medlem
  • Uppsalas periferi
  • 2013-10-22 08:46
Ursprungligen av pmarriott:

Man får väl åtminstone ha med sig omkring 20-25% av användarna innan man kan påstå att det kan röra sig om väldigt många.

Ok, jag var inte medveten om den definitionen, men om det stämmer är jag inte säker på att mitt ordval korrekt. Däremot så måste jag fortfarande vidhålla att det är sällan jag sett så många artiklar och inlägg rörande ett och samma upplevt irritationsmoment i ett os. Men det är bara min observation och mitt intryck efter att ha läst runt på nätet samt hört kommentarer från bekanta och arbetskamrater.

Jag säger inte heller att nedanstående länkade omröstning eller diskussionen under den är några bevis, men någon form av indikation kan det väl ändå tas för att det är mer än 1% som stör sig på animationerna?

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=...

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=... (en av delforumets mest diskuterade tråd (nr 22 av 6699))

Ursprungligen av pmarriott:

Jag påstår, utan någon som helst förankring av mitt påstående, att 99% eller mer av de som kör iOS 7 är nöjda med det eller saknar uppfattning.

Vi lämnar det där tycker jag...

Ursprungligen av Nale72:

Ok, jag var inte medveten om den definitionen, men om det stämmer är jag inte säker på att mitt ordval korrekt. Däremot så måste jag fortfarande vidhålla att det är sällan jag sett så många artiklar och inlägg rörande ett och samma upplevt irritationsmoment i ett os. Men det är bara min observation och mitt intryck efter att ha läst runt på nätet samt hört kommentarer från bekanta och arbetskamrater.

Jag säger inte heller att nedanstående länkade omröstning eller diskussionen under den är några bevis, men någon form av indikation kan det väl ändå tas för att det är mer än 1% som stör sig på animationerna?

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=...

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=... (en av delforumets mest diskuterade tråd (nr 22 av 6699))

Vi lämnar det där tycker jag...

I min bekantskapskrets finns dussintals iPhoneanvändare. Vet du hur många av dem som jag vet någonsin besökt ett internetforum i ämnet? Ingen. Inte en enda av dem. Vet du hur många av dem som påtalat något negativt om iOS 7? Ingen. Och då vet mina vänner att jag brukar kunna hjälpa till när de har några funderingar kring Apple-produkter. Så jag påstår att omröstningar på forum är totalt intetsägande då det är en liten klick av hardcore-användare som representeras där, och dessa är per definition mer lättstörda av icke-problem än normalanvändaren. Vidare, just med ledning av ovanstående, påstår jag likväl att minst 99% av iOS 7 användarna är nöjda eller utan uppfattning.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2013-10-22 09:12
Ursprungligen av pmarriott:

Vet du hur många av dem som jag vet någonsin besökt ett internetforum i ämnet? Ingen. Inte en enda av dem. Vet du hur många av dem som påtalat något negativt om iOS 7? Ingen.

Vet du hur många i min bekantskapskrets som gnäller på IOS 7? Alla!

  • Medlem
  • Uppsalas periferi
  • 2013-10-22 09:23
Ursprungligen av pmarriott:

I min bekantskapskrets finns dussintals iPhoneanvändare.

Samma här

Ursprungligen av pmarriott:

Vet du hur många av dem som jag vet någonsin besökt ett internetforum i ämnet? Ingen. Inte en enda av dem.

Samma här

Ursprungligen av pmarriott:

Vet du hur många av dem som påtalat något negativt om iOS 7? Ingen.

Där skiljer det uppenbarligen mellan våra erfarenheter. I min bekantskapskrets är det minst 50% som har påtalat något negativt om IOS7, varav en vägrar uppdatera så länge som det inte krävs för att denna ska kunna använda det hen använder sin iPhone till. Själv tycker jag det sistnämnda är att överrreagera, men trots övertalningsförsök har hen inte uppdaterat och jag får helt enkelt acceptera dennes åsikt.

Ursprungligen av pmarriott:

Och då vet mina vänner att jag brukar kunna hjälpa till när de har några funderingar kring Apple-produkter.

Samma här

Ursprungligen av pmarriott:

Så jag påstår att omröstningar på forum är totalt intetsägande då det är en liten klick av hardcore-användare som representeras där, och dessa är per definition mer lättstörda av icke-problem än normalanvändaren.

Jag håller med om att det är en mycket liten klick av användarna som frekventerar forum som detta, men jag håller inte med om att de per definition är mer lättstörda av icke-problem än normalanvändaren. Jag skulle snarare säga att de är mer insatta, på gott och ont. Du och Lappen är väll uppenbara exempel på användare här som inte verkar lättstörda av icke-problem? Visst, det är säkert många som söker sig till dylika forum för att de har problem, eller i alla fall gjorde det första gången. Men jag tycker att det är att ta förhastade slutsatser att säga att användarna på dessa forum per definition är mer lättstörda av icke-problem än normalanvändaren. Men det är min åsikt.

Ursprungligen av pmarriott:

Vidare, just med ledning av ovanstående, påstår jag likväl att minst 99% av iOS 7 användarna är nöjda eller utan uppfattning.

Om jag skulle använda samma logik skulle min slutsats vara att kanske 40-50% av användarna är missnöjda eller har en uppfattning om det i alla fall. Jag tycker inte det vore rättvisande och håller mig ifrån såna bestämda antaganden som att minst X% tycker si eller så då det är rena spekulationer.

Ursprungligen av onnyt:

Vet du hur många i min bekantskapskrets som gnäller på IOS 7? Alla!

Du kanske inte umgås med normalanvändare?

  • Medlem
  • Uppsalas periferi
  • 2013-10-22 09:39
Ursprungligen av pmarriott:

Du kanske inte umgås med normalanvändare?

Det kanske är så att ingen av oss umgås med normalanvändare . Du har 0% missnöjda, onnyt har 100% missnöjda och jag har har ca 40-50% missnöjda. Go figure, alla tycker inte likadant...

Ursprungligen av onnyt:

Vet du hur många i min bekantskapskrets som gnäller på IOS 7? Alla!

Jag har ju inget med teknikfolk att göra vare sig privat eller på jobbet (brukar ventilera sånt här i stället), men visst, en del av de jag känner fick sina cirklar rubbade och gnällde i en dag eller så. Efter det vande de sig och är nu nöjda (en del saknar de piffiga läderdetaljerna, men det må väl vara hänt). Jag inbillar mig att det är så de otekniska massorna fungerar.

Ursprungligen av Samuel K:

Jag har ju inget med teknikfolk att göra vare sig privat eller på jobbet (brukar ventilera sånt här i stället), men visst, en del av de jag känner fick sina cirklar rubbade och gnällde i en dag eller så. Efter det vande de sig och är nu nöjda (en del saknar de piffiga läderdetaljerna, men det må väl vara hänt). Jag inbillar mig att det är så de otekniska massorna fungerar.

Jag tror också att det är så som det fungerar.

Inga klagomål i min krets (men jag går inte runt och frågar folk). Och min fru klagar ingenting och hon är notorisk kritiskt mot förändringar i allmänhet

Det enda som är värt "någonting" här är våra egna åsikter. Däremot så har jag en uppfattning om IOS7 som jag kan stå för utan att blanda in vad andra tycker.

För jag hävdar att det är omöjligt att bilda sig en uppfattning om hur normalanvändaren reagerat baserat på vad som skrivs i diverse forum eller teknikbloggar.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-10-22 11:44
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag tror också att det är så som det fungerar.

Inga klagomål i min krets (men jag går inte runt och frågar folk). Och min fru klagar ingenting och hon är notorisk kritiskt mot förändringar i allmänhet

Det enda som är värt "någonting" här är våra egna åsikter. Däremot så har jag en uppfattning om IOS7 som jag kan stå för utan att blanda in vad andra tycker.

För jag hävdar att det är omöjligt att bilda sig en uppfattning om hur normalanvändaren reagerat baserat på vad som skrivs i diverse forum eller teknikbloggar.

Så "frugans" klagomål eller icke klagomål är värdemätaren som gäller Hör ni det alla singel killar skaffa en fru och lev lycklig i ovisshet

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-10-22 12:00
Ursprungligen av Nale72:

Vad får dig att tro att jag blir upprörd av dina åsikter? Jag måste göra dig besviken genom att säga att jag inte är det minsta upprörd. Jag stör mig dock lite på att du anklagar mig för att fara med osanningar samtidigt som du själv försöker lägga ord i min mun. Det är en av få saker som i förlängningen kan få mig en smula upprörd. Men anledningen till att jag skrev ett längre inlägg var inte för att jag var upprörd utan för att det uppenbarligen krävdes lite mer för att få dig att förstå vad jag tycker. Faktum är att du inte alls skrev som du nu insinuerade. Jag tycker det är fult att bryta ut delar ur meningar för att hävda din sak. Du menar att du skrev:

När du i själva verket skrev:

Det var den sista delen i denna mening som jag hade invändningar på och som föranledde mitt inlägg där jag uppmanade dig att visa var jag påstått att detta var ett stort problem för gemene man. Inte helt överraskande har du inte kunnat påvisa detta.

Jag hävdar fortfarande bestämt att det är mer missvisande av dig att påstå att jag sagt saker jag inte gjort.

Jag drar slutsatsen att du är upprörd över min åsikt när du skriver ett inlägg som är på 300 ord och tonen i det.
Du behöver inte skriva så långt för att jag ska förstå utan jag gör det men jag håller inte med i allt du skriver.

Hur kan det vara fult att bryta ut några ord ur en mening när du läst båda och därigenom förstått betydelsen?

Faktum är att du skrev så här.

Citat:

Men nu verkar det var väldigt många som inte tycker att Apples sätt att implementera dessa animationer och zoomningar är särskilt bra

Väldigt många är ett relativt uttryck och betyder egentligen ingenting om man inte vet vilka dessa är.
Går du efter hur många som klagar här på forumet är det inte många om man räknar efter hur många som är registrerade och skriver.
Ska vi dra det ändå längre och gå efter hur många som använder iOS 7 vet vi inte alls hur många som är missnöjda med animationerna.
Därför tycker jag det är fel att skriva "det är många" som störs sig på det.

Ta det lite lugnt och var inte så upprörd för det är inte hela världen

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-10-22 12:03
Ursprungligen av Nale72:

Jag ber om ursäkt till andra som läser tråden i avsikt att ta till sig information och jag ska försöka sluta mata trollet. För visst är det lite lustigt att någon först gör ett inlägg i en befintliga allmän tråd där man frågar andra forumister om de upplever att animationerna är störande för att sedan försöka kontra mot personer som anger att de upplever det som störande genom att tycka att deras åsikter är "jävla trams" eller på annat sätt försöker förringa deras åsikter.

Är det konstigt att ställa en fråga i syfte att ta reda på vad dom tycker?
Jag tyckte det var trams redan innan jag ställde frågan och ville se vilka mer som tycker det är ett "icke problem"
Nu vet jag och vilka som brinner för att det är ett problem

  • Medlem
  • Uppsalas periferi
  • 2013-10-22 13:06
Ursprungligen av lappen71:

Är det konstigt att ställa en fråga i syfte att ta reda på vad dom tycker?

Nej, inte om man gör det med ett öppet sinne och försöker ta till sig vad de som svarar på frågan tycker. Men jag tycker att det är konstigt att ställa en fråga och sedan säga att de som har en avvikande åsikt kommer med trams.

(Var det tillräckligt kort för att inte uppfattas som att jag är upprörd? Jag var inte medveten om hur många ord jag använde tidigare och har själv aldrig reflekterat på att antal ord korrelerar med hur upprörd man är. Man lär sig saker varje dag )

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-10-22 13:15
Ursprungligen av Nale72:

Nej, inte om man gör det med ett öppet sinne och försöker ta till sig vad de som svarar på frågan tycker. Men jag tycker att det är konstigt att ställa en fråga och sedan säga att de som har en avvikande åsikt kommer med trams.

(Var det tillräckligt kort för att inte uppfattas som att jag är upprörd? Jag var inte medveten om hur många ord jag använde tidigare och har själv aldrig reflekterat på att antal ord korrelerar med hur upprörd man är. Man lär sig saker varje dag )

Om jag inte varit intresserad av vad ni tycker hade jag väl inte ens ställt frågan eller hur?
Att jag tycker att det är ett icke problem eller trams betyder inte att jag tycker era åsikter är trams.
Jag tycker inte att det är ett likhetstecken mellan dom sakerna.

Vet inte om du försöker göra dig lustig men nu skrev jag att det var en kombination att ditt långa inlägg och tonen i det att jag fick intrycket att du var/är upprörd.

Men nu vet jag vad ni tycker och är nöjd med det

  • Medlem
  • International user
  • 2013-10-22 20:33
Ursprungligen av Nale72:

Det är ingen som tvingar någon att använda alla eventuella extra inställningar.Låt användarna välja ett "Apple mode" och ett "Advanced mode" eller liknande så får både de som vill styras av Apple och de som vill ha mer kontroll sitt. Varför ska man tvingas till långsamma, störande, animationer och zoomningar när det kan vara så lätt att inaktivera dem. Vill man ha dem kvar, så faine, men varför inte låta oss som vill slippa göra det?

Du är ny va?

Med iOS 7.0.3 kan man utöver att minska parallax även minska animeringarna. Noterar även att min iPad 3 känns lite mindre seg.

Ursprungligen av pmarriott:

Med iOS 7.0.3 kan man utöver att minska parallax även minska animeringarna. Noterar även att min iPad 3 känns lite mindre seg.

Jepp, "- Enhances the Reduce Motion setting to minimize both motion and animation".
Kanske kan bli bättre då för användare där dessa långsamma animationer är störande.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-10-22 22:03
Ursprungligen av pmarriott:

Med iOS 7.0.3 kan man utöver att minska parallax även minska animeringarna. Noterar även att min iPad 3 känns lite mindre seg.

Kan man göra bara en av av de två, så att säga? Bara minska animeringarna men inte parallax?

  • Medlem
  • International user
  • 2013-10-22 22:17

Bara för iPhone5?

Ursprungligen av Yes:

Bara för iPhone5?

Nej. För allt som har stöd för iOS 7.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-10-22 22:19

Konstigt, varken min fru eller mina 2 iOS7 enheter får upp den

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-10-22 22:53
Ursprungligen av pmarriott:

Med iOS 7.0.3 kan man utöver att minska parallax även minska animeringarna. Noterar även att min iPad 3 känns lite mindre seg.

Shit, jag trodde du drev med oss efter diskussionen ovan i tråden, men det stämmer. Med den inställningen aktiverad försvinner nästan alla animationer dock, inklusive den när man öppnar och stänger appar. Vet inte om jag älskar eller småogillar det...

Bevaka tråden