Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Något jag har saknat sen jag hade min Iphone jailbreakad är möjligheten att ha en app som söker information om telefonnummer i realtid när det ringer. Vad beror det på att apple inte vill tillåta den funktionen? Och är det något som tros komma i framtiden?
Något jag har saknat sen jag hade min Iphone jailbreakad är möjligheten att ha en app som söker information om telefonnummer i realtid när det ringer. Vad beror det på att apple inte vill tillåta den funktionen? Och är det något som tros komma i framtiden?
Nja var inte så jag tänkte. Det fanns alltså en app tex whoiscalling. Den appen sökte inkommande telefonnummer som inte fanns bland dina kontakter så man fick direkt upp namn och adress på det nummret, var det ett företag fick man upp den infon med och man kunde välja att inte svara om man nu inte ville.
Nog för att det bromsar den här typen av appar/funktioner men att tredjepartsapplikationer inte får tillgång till telefondelen kan jag nog på det stora hela tycka är bra.
Apple har inget API för telefonitjänsterna. Jag tror det delvis beror på att ingen ska kunna skriva en app som spelar in samtal, eftersom det verkar vara olagligt i USA.
Apple har inget API för telefonitjänsterna. Jag tror det delvis beror på att ingen ska kunna skriva en app som spelar in samtal, eftersom det verkar vara olagligt i USA.
Nja, de har väl olika syn på saker och ting. Apple t ex "krånglar till" överföringen av musik med motiveringen att det är copyright på låtarna. Att man kan ha egeninspelad musik räknas inte.
Det har blivit bättre med åren dock, t ex genom Hemmadelning.
Hemmadelning ja, jag bodde på ett hotell för några veckor sedan, där kunde jag se och höra en annan gästs
hemmadelning i min iTunes.
Värt att tänka på att man delar ut saker och vem som ska få kolla/lyssna...
Svårt att säga. Men jag antar att Android måste tillåta en öppnare attityd med sådant eftersom telefontillverkarna måste kunna anpassa systemet mot sin hårdvara
Svårt att säga. Men jag antar att Android måste tillåta en öppnare attityd med sådant eftersom telefontillverkarna måste kunna anpassa systemet mot sin hårdvara
Så tror jag också att det är. Android - många telefontillverkare. IOS - en telefontillverkare. Jag tror många inte förstår skillnaden riktigt.
Samma förhållande gäller ju på datorsidan mellan Windows och OSX. Bra eller dåligt - upp till användaren/konsumenten.
Det var under Home sharing i iTunes som den andre personens dator syntes, och jag kunde lyssna på musik och ljudböcker..
Synd att man inte kan skicka meddelanden i iTunes till andra med Hemmadelning, eller som är med i samma Hemmadelning.
Det var under Home sharing i iTunes som den andre personens dator syntes, och jag kunde lyssna på musik och ljudböcker..
Synd att man inte kan skicka meddelanden i iTunes till andra med Hemmadelning, eller som är med i samma Hemmadelning.