Råkade ut för en hårddiskkrasch förra veckan. Fick till slut igång hårddisken så mycket att datorn hittade den, men kunde inte logga in med min användare. Loggade in med brors användare istället, och det funkade (bror använde inte själv sin användare, utna brukade köra på min eftersom jag har "fixat" allt i min inloggning). Han har alltså inte pillat med nånting typ, och helt plötsligt flöt allting grymt bra till skillnad mot min inloggning, med alla extragrejer som jag har installerat. Dockan rullade på superfint, och när man klickade ner fönster i dockan så flöt det grymt bra. I a f, jag backupade min hårddisk, formaterade om och installerade osx på nytt. Självklart flöt allting lika bra fortfarande, men när jag bara börjat typ lägga till ett objekt i dockan, ställt in alla inställningar, och kopierat in allt från backupen (utan att ha installerat några systemfixar eller nåt sånt) så har jag märkt att t ex nersugningen av fönster inte flyter lika bra fortfarande. Hur kan det inte göra det? Jag har liksom inte ändrat nåt med datorn! Blir spännande att se om nån kan ha nån aning...