Jag köade vid förra släppet utanför telia i Visby, och halva grejen är väl att det är likasinnade eldsjälar som gör det :). Upplevelsen av det var bara positivt och kommer säkert göra om det
Om jag köar är det endast av en enda anledning - att få telefonen så snabbt som möjligt då risken att bli utan alltid finns. För mig själv finns det ingen personlig vinning i att diskutera den senaste firmware-uppdateringen till iMac, gråta en skvätt över Steve Jobs tidigare bortgång, eller gnälla över Game Centers tidigare gränssnitt med ett gäng andra nördar ;-)!
Ta detta på rätt sätt, jag har köat (ordentligt) en gång, som jag förvisso idag inte ångrar, men som jag aldrig kommer göra om igen. Jag var 17 år gammal, hade inte krogåldern inne och framför mig låg en ensam, lite halvtråkig helg, men som för många Star Wars-fans, var en helig helg. Av en ren slump "råkade" jag alltså tillbringade ca 72 timmar utanför Filmstaden Sergel i Stockholm för att få tag i ett par biljetter till världspremiären av "Attack of the Clones".
Alla i kön var förvisso trevliga men.. samtidigt.. riktiga nördar. När mannen framför mig i kön som dessutom stod först (ja, jag och min vän kom en halvtimme försent för att knipa förstaplatsen) kom med förslaget; "Kan vi inte leka en lek, jag vet, vi rabblar upp alla Star Wars-planeter som börjar på bokstaven N", suckade jag själv djupt, "snodde" åt mig ett par tomma gallervagnar från den länge nedsläckta marknaden (läs: hönsgården) på Hötorget för att utmana ett gäng andra i "Pod Race" samtidigt som vår bergsprängare ekade Star Wars-temat över Stockholm stad. Ja, jag vet, sjukt nördigt, men inte alls i närheten av nörderiet kring "Rabbla-SW-planeter-som-börjar-på-bokstaven-N-leken".
Så det så ;-)!