Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Email / iTunes / Sync

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Det är inte ofta jag adderar nya emailkonton mm men nu var det dags. Jag fixade allt i min PB och pluggade sedan in min iPhone för att synca över detta. Det gick inte, hittar inte ens funktionen för att göra detta. Vad har hänt, vad har jag missat och hur gör man nu för tiden? Jag ska väl inte behöva sitta peta på iPhonen?

Tack!

Ursprungligen av danielka:

...Jag fixade allt i min PB...

Menar du verkligen att du kör en gammal PowerBook? Vilken version av OS X pratar vi om då?

Berätta gärna också vilken iOS-version det handlar om i telefonen. Och iTunes-versionen i datorn?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Menar du verkligen att du kör en gammal PowerBook? Vilken version av OS X pratar vi om då?

Berätta gärna också vilken iOS-version det handlar om i telefonen. Och iTunes-versionen i datorn?

Hej

Skrev fel: Jag kör en MacBook Pro senaste, iPhone 4s, iOS 7, iTunes 11 och OS Maverick

För info. Är det nya mailkontot IMAP eller Exchange så behöver du inte bekymra dig om att synka via iTunes. Då ställer du bara in det på respektive enhet så är saken biff. Är det POP3 så är det givetvis en annan femma.

Bara så du vet

Ursprungligen av barbapappa_86:

För info. Är det nya mailkontot IMAP eller Exchange så behöver du inte bekymra dig om att synka via iTunes. Då ställer du bara in det på respektive enhet så är saken biff. Är det POP3 så är det givetvis en annan femma.

Bara så du vet

Det är IMAP men jag måste alltså ställa in det på resp. enhet? Sjukt jobbigt!

Tror inte man kan synka över konton längre. Det kan ha med att många leverantörer har olika inställningar beroende på om det är en dator eller mobil enhet. Du får nog pilla in kontot manuellt i luren.

Du kan alltid skapa profiler i Apple configurator eller alla andra 3e parts verktyg det finns om du föredrar att lägga in dem via datorn.

1
Bevaka tråden