Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Hej,
Min operatör har inte så bra koll. Med iPhone 5S så är datatrafiken strypt vid 6Mbit/s på band 7 gissar jag, men att förklara detta för supporten är.....omöjligt. Med iPhone 5 har jag 15Mbit, och med 5S 6.0 Mbit. Mätplats är samma och jag mäter med samma simkort. Allt som skiljer är att 5S väljer band 7 som default och 5:an körde band 3.
Går det att ställa in default-band på något vis?
Precis, och det var det jag funderade på om det gick att styra. Support + tekniker visade sig vara en återvändsgränd: -"Det beror på belastning på nätet...vi hittar inga fel i våra system bla, bla"
Jaja, ny telefon med bättre support för LTE betyder alltså under halva bitrate:en. Så kan det bli.
Gå in i "Field test mode" genom att ringa *3001#12345#*, under "serving cell info" kan du se vilket band du ligger på. Jag får band 20 med Telia i Göteborg, så det verkar stämma.
Fråga runt lite (på NTNU?), det måste ju vara fler som upplever samma problem. Det finns visserligen ett mobilforum på amobil.no, men hittade inget av nytta där. Jag tänker spontant att det inte har något med ditt abonnemang eller SIM att göra och måste vara relaterat till konfiguration av telefonen eller centralt hos operatör.