Jag tycker att rubriken här skriker lite väl mycket tabloid eller clickbait för att motsvara 99mac-standard.
Av det som rapporteras i artiklen är inte antalet arbetare per produktionslina något som vi kan ha en relation till, det är ett helt relativt mätetal. För att veta om det är mycket eller lite måste man ha mer insyn i produktionen och veta takt-tiden samt den totala produktionen för varje lina. Wall Street Journal har en mycket mer korrekt och beskrivande rubrik på sin rapportering: "iPhone 5S Wait Time Drops as Foxconn Boosts Production".
Bra rubriker är alltid en svår balansgång och det går inte att få med alla nyanser alltid. Det är bra att du håller 99mac-standarden som högre än tabloid och clickbait för det gör vi också
I detta fall så var dock siffran på 600 arbetare för en produktionslinje för iPhone något jag fastnade för när jag läste originalet, det var mer intressant än eventuella förändringar i väntetider, så jag tycker inte det är så missvisande. (Jag svara utifrån min position som läsare här.)
Det finns ytterligare information i artikeln, det finns 300.000 arbetare för 5s och komponenter till 5s. Det finns en miljon arbetare och 100 produktionslinjer på fabriken.
Allt detta finns med i vår nyhet också så vitt jag kan se, så jag förstår inte riktigt vad du vill komma med det.
Dessutom borde artiklar ha en text med källa längst ned efter skribentens namn, så att man slipper leta genom texten efter huvudkällan (gärna också en via källa om det behövs). Det var inte svårt att hitta källan i detta fall, men med fler länkar kan det bli rörigt.
Detta är något vi diskuterat fram och tillbaka och vi tar till oss av din feedback och har den i bakhuvudet inför kommande ändringar av design och layout.
Som en liten kommentar kan jag säga att det inte är givet att källa längst ner är det bästa. The Verge fick till exempel kritik har jag för mig om jag minns rätt, just för att de begravde källan längst ner och därmed tvingade läsaren att ta sig igenom hela sidan för att hitta den. Ibland har en artikel dessutom flera källor och då kan det vara rörigt att inte ha dom i sin kontext. Jag har själv inget problem med att läsa t.ex. MacRumors och hitta källhänvisningarna, som är länkar i texten men inte under.