Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bättre hörlurar till iPhone?

Tråden skapades och har fått 574 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Esa:

Jag har testat mängder med olika hörlurar genom åren till iPhones. Nu äntligen har jag funnit de bästa som verkligen slår alla andra in ear!

Testade mängder med olika i olika prisklasser, så gick jag förbi Elgiganten idag och såg ett par Klipsch X10i till fyndpris. Så jag slog till.

Jag har testat följande

Apple in ear
Nocs 200
Sennheiser MM30 ip
sennheiser MM70 ip
V-moda någonting
a-jays four
klipsch x4i

De jag haft mest är Sennheiser MM70ip, dem var enligt mig bäst, de kostar runt 700 kronor.. men dessa Klipsch X10i kostar runt 2000 kronor egentligen, men herrejävlar vilket ljud!! Det är otroligt bra så om ni har råd köp dessa, de är också små och man kan ha de under mössa eller somna med dem på kudden!

Jag har ett par Klipsch X4i och är väldigt nöjd med både ljud och hållbarhet. Dock så har gummit precis nedanför själva luren, det som omsluter sladden för extra skydd, precis börjat att dela på sig på båda lurarna. Jag har haft dem i drygt två år.

Vad fick du betala för dina X10i?

Nån som har erfaranhet utav Urbanears Bagis? Nåt att ha?
GOLLA Superbee Earbuds?

Jag undrar också en sak ni vet på hörlurarna man får med telefonen så är är kanten, alltså den som den som ändan av lurarna som man sätter i telefonen så är den helt rak. På andra hörlurar och märken så har jag märkt att där så kan det vara L-formad, är det en smaksak?

Och vill någon köpa iFeelU-lurar så kan man göra det billigare från amazon.co.uk.
http://www.amazon.co.uk/s/ref=nb_sb_noss?url=search-alias%3Daps&field-keywords=ifeelu&x=0&y=0

Ursprungligen av keptang:

Och vill någon köpa iFeelU-lurar så kan man göra det billigare från amazon.co.uk.
Amazon.co.uk: ifeelu

Ja du har rätt, man kan nog tjäna 50 kr...... Dock vet jag inte hur det fungerar med garanti osv !

Ursprungligen av mrmagic900:

Ja du har rätt, man kan nog tjäna 50 kr...... Dock vet jag inte hur det fungerar med garanti osv !

Det är inom EU, inga problem med garanti osv.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2012-02-28 20:54

Hej någon som kan rekommendera ett par hörlurar med bra mic, bra till musik för 5-800 kr nånstans?

Har tittat på dessa, någon som har erfarenheter från dessa?
Sennheiser i300-hörlurar med mikrofon och volymkontroll - Apple Store (Sverige)
Apple In-Ear-hörlurar med fjärrkontroll och mikrofon - Apple Store (Sverige)
DENON AH-C560R Hrlur | Hi-Fi Klubben

Ursprungligen av Wayne:

Hej någon som kan rekommendera ett par hörlurar med bra mic, bra till musik för 5-800 kr nånstans?

Har tittat på dessa, någon som har erfarenheter från dessa?
Sennheiser i300-hörlurar med mikrofon och volymkontroll - Apple Store (Sverige)
Apple In-Ear-hörlurar med fjärrkontroll och mikrofon - Apple Store (Sverige)
DENON AH-C560R Hrlur | Hi-Fi Klubben

Ska man ha _BRA_ mic så rekommenderar vi alltid ett bluetooth-headset (typ Jawbone ERA eller liknande), dock funkar dessa väldigt dåligt till musik.

Kollat på Jays t-Jays Four eller aJays Four?

Tycker även att nocs ns200 har schysta ljud.

Egna favoriterna är antingen v-moda vibrato remote eller Klipsch X10i (sistnämnda är dock i en annan prisklass)

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2012-02-28 21:08
Ursprungligen av iphonebutiken:

Ska man ha _BRA_ mic så rekommenderar vi alltid ett bluetooth-headset (typ Jawbone ERA eller liknande), dock funkar dessa väldigt dåligt till musik.

Kollat på Jays t-Jays Four eller aJays Four?

Tycker även att nocs ns200 har schysta ljud.

Egna favoriterna är antingen v-moda vibrato remote eller Klipsch X10i (sistnämnda är dock i en annan prisklass)

Nej inte testat dessa.
Jag har tidigare haft sennheiser och var nöjd med ljudet. Men det vare ett tag sedan.
Skulle vara intressant att få höra åsikter kring senneheiser i300.

  • Avstängd
  • 2012-05-22 17:22

Skulle lätt kunnat köpa dessa, stilrena, snygga och relativt små men... om dom varit trådlösa... hatar sladdar som fastnar och trasslar sig när man är ute... :-/

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2012-05-24 19:55

I dag tycker jag att Shure se535 är bättre än något jag haft tidigare.

Sitter kalasbra i örat en hel arbetsdag och dämpar omgivningens oväsen rejält. Kabeln är utbytbar till en med mikrofon och fjärr för iPhone. Jag kör dock med standardkabel eftersom jag ändå drar den bakom nacken/ryggen och där har jag ingen nytta av mikrofon.

Nu har jag tappat mina Klipsch S4i och söker ersättare. Jag vill ha minst lika bra ljud och både mikrofon och fjärrkontroll då de även ska dubblera som headset. Jag är mer intresserad av rent ljud (lyssnar mest lossless) än supertung bas. Jag har tittat lite på X10i men de är kanske aningen dyra. Vilka andra rekommenderar ni som bytt upp er från S4i?
Tack på förhand

X10i är underbara!

Var länge ett fan av v-moda vibrato men.. ja, X10i slår dem. Har inte träffat på några som kommer i närheten (dock är det sällan jag lyssnar på så dyra in-ear..)

Hej Vänner,

Bytte i somras upp mig till dessa lurar som jag fick tips om på Pause Ljud och Bild på Norrlandsgatan Sthlm.

Grymt ljud med dubbla armaturer i vardera öra. Jag har tidigare nyttjat Jays som jag finner alldeles för "basiga". Dessa är mer balanserad, men så kostade en lusentapp också.

Youtube video: Degauss Labs Dual Driver [official video] - YouTube

Pause länk: Degauss Labs- Dual Driver I-plug | Pause Ljud & Bild

Hälsningar

Keith

  • Medlem
  • 2012-09-22 21:57

Köpte idag ett par Harman Kardon Bluetooth Over Ear. Gillar designen skarpt. Och så är de mjuka och sköna och sitter bra. Precis raka motsatsen till mina gamla Philips BT-lurar.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-09-27 09:28

Behöver ett par nya in-ear lurar då mina Klipsch S4i har fallit i bitar.
Skulle till exempel a-Jays Four eller Nocs NS 400 vara ett bra alternativ? Hörlurarna ska helst kosta under 600:- och jag behöver dem snabbt!

Ursprungligen av joakimo:

Behöver ett par nya in-ear lurar då mina Klipsch S4i har fallit i bitar.
Skulle till exempel a-Jays Four eller Nocs NS 400 vara ett bra alternativ? Hörlurarna ska helst kosta under 600:- och jag behöver dem snabbt!

Tycker om både Four och NS200 (inte lyssnat på NS400) men skulle säga att S4i har ett renare och bättre ljud. Så exakt samma ljudkvalité får du nog inte, men relativt nära.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-09-27 09:39
Ursprungligen av joakimo:

Behöver ett par nya in-ear lurar då mina Klipsch S4i har fallit i bitar.
Skulle till exempel a-Jays Four eller Nocs NS 400 vara ett bra alternativ? Hörlurarna ska helst kosta under 600:- och jag behöver dem snabbt!

NOCS hade jag aldrig köpt, oerhört missnöjd med NS-200 jag köpte för länge sedan. Halvtaskigt ljud och skavande passform samt att de väldigt lätt gled ut.

Jag däremot var helnöjd med mina NS200 hehe. Helt acceptabelt ljud för pengarna och i mina öron passade de perfekt, utan att glida ur.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-09-27 09:45
Ursprungligen av Capeman:

Jag däremot var helnöjd med mina NS200 hehe. Helt acceptabelt ljud för pengarna och i mina öron passade de perfekt, utan att glida ur.

Jag antar att det med passformen och ljudkvaliteten är ganska subjektivt

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-09-27 10:33

Tråkigt att man oftast inte vet hur de låter och sitter i öronen efter att hörlurarna begagnats. Jag gillade mina Klipsch. Tyvärr led de av samma problem som många andra hörlurar, efter ett par månader började sladden spricka mer och mer. De lappades med krympslang och höll ett bra tag längre men nu har jag lagat dem för sista gången.

Några andra tips under 600:-?

JBLs J33i ska vara bra, dock kostar de något över din budget, 690,-.

Apple lurar som följer med iPhone 5 o uppåt är faktiskt ganska bra, bara dom passar i ens öron. Låter bättre än Nocs tycker jag i alla fall. Klipsch har jag tyvärr inte provat. Några andra som är riktigt bra men som är dyra är Ultimate ears triplefi 10. Kanske fel budget för dom flesta.. 2800:- typ

Jag tycker att Nocs sitter väldigt illa i hörselgångarna och precis som @zinned skrev så föll mina ut hela tiden. Jag har säkert testat tio olika lurar till mina iPhones genom åren men de som jag tycker sitter och låter bäst är Bose MIE2i.

Dom kostar förvisso runt 900kr men jag tycker att dom är värda de extra kronorna.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-09-27 14:41

Det blev ett par a-Jays Four även om jag var lite sugen på JBL J33i som @Capeman tipsade om. Tyvärr fick plånboken bestämma idag och dessa kostade 499:- i butik. Nästa gång kommer jag sikta aningen högre och kolla in vad Klipsch har för lurar i sitt sortiment.

Passformen på a-Jays nådde inte upp till mina klipsch och det känns som om de inte riktigt sluter tätt, ljudmässigt är de ok men har inte lyssnat tillräckligt på de än. Kanske slår jag till på ett paket med 'Comply Foam Tips' för att lurarna ska sluta tätt.

Vilka hörlurar är det som gäller nu om man skall ha under runt 500-800kr? Hur är Apples in ear nu? Jag gillar EarPods men jag vill ha något alternativ till dem.

Hur är det med L-formade och I formade hörlurar? Är det en smaksmak?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-01-08 11:35

Nästan allt vad gäller hörlurar är en smaksak (utom möjligen för de allra billigaste), både vad gäller hur de sitter och hur man tycker ljudet är.
Bara att testa sej fram i en butik som låter en göra det.

Jag funderar på RHA MA450i. De måste ju funka bra med musik så då ska de ha brett frekvensomfång, dessa ligger på 16 - 22000 Hz

http://www.rha-audio.com/se/headphones/ma450i...

Ursprungligen av Mymac4ever:

Jag funderar på RHA MA450i. De måste ju funka bra med musik så då ska de ha brett frekvensomfång, dessa ligger på 16 - 22000 Hz
http://www.avd.se/shop/ws10/37210/art10/h8314/18398314-origpic-ac56bc.jpg
http://www.rha-audio.com/se/headphones/ma450i...

Jag gillade de lurarna mycket när jag testade dem för 99mac.

Ursprungligen av kenjon:

Nästan allt vad gäller hörlurar är en smaksak (utom möjligen för de allra billigaste), både vad gäller hur de sitter och hur man tycker ljudet är.
Bara att testa sej fram i en butik som låter en göra det.

Lite så ja. Å andra sidan är bra ljud inte fullt så subjektivt, det finns fortfarande en sådan sak som att återge signalen utan att fördärva den alltför mycket. En jämförelse som ligger nära till hands är iPrylarnas IPS-skärmar mot de klatschiga OLED-sakerna man hittar på alldeles för många mobiler.

Vi ska nog inte gå in på exakt hur mycket ljudsnobb jag är, men jag tänker som så att syftet med ett par iPhone-lurar ändå är att låta bättre än vad man nu annars skulle behöva stå ut med på bussen, promenaden o.s.v. Just därför kompromissar jag, har fastnat för lurarna i Sennheiser MM30/Creative EP-630. Inget man stör sig på ljudmässigt, sitter bra (i mina hörselgångar, YMMV), tål ordentligt med stryk och är riktigt billiga. Använt (och nött ut) flera varianter av samma lur i 8 år nu. Blev iofs ett par MM70i senast, men det var för att de vanliga hade tagit slut

Bevaka tråden