Sitter på en inhouseavdelning i ett företag med många varuhus. Ett av uppdragen är att producera ett Dr-blad (produktblad) på 24 sidor 10 ggr/år Ca 180 produkter. Innehållet i tidningen skall fördelas på 4 varugrupper, dvs det finns 4 olika inköpsansvariga som skall fylla tidningen med rätt varor.
Nu till problemet:
1. dom tror att dom får plats med hur mycket som helst. (less is more fungerar inte)
2. Lämnar alltid material väldigt sent vilket leder till att det knappt hinns med att korrläsa. (det blir alltid något fel)
3. Materialet lämnas in med artnr, ord pris och ev kampanjpris via text mail. Detta leder till att jag först skall ta reda på vad det är, vilken leverantör samt säljtext. Tar en jäkla tid.
Det är ett gammalt företag där rutiner verkar vara huggna i sten. Jag vill ha ett nytt arbetssätt som gagnar både mig, läsaren och givetvis företaget. Jag har tagit fram en dummy till alla inköpsansvariga där dom klart och tydligt ser hur många produkter som får plats som dom inte följer. "Du kan väl klämma i hop, det är jätteviktigt att detta kommer med"!!!!
Är väldigt tacksam för info om hur Er inhouseavdelning fungerar. Jag tycker att detta börjar bli jäkligt jobbigt. Berätta gärna om Ert arbetsflöde mellan inköp/marknad och inhouse.
Skall inte gnälla mer nu;)