Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med inloggning i OS X

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hjälp ännu mer problem !!

Jag sitter nu vid min sega gammla PC och skriver.
Problemen började när jag hade laddat ner en fil å jag skulle gå in i systeminställningarna å kolla om det fungerade. Och då kom en varnings skyllt upp att programet hade oväntat avslutats. Jag testade igen men det fungerade inte. Det hände samma sak när jag skulle öppna en rad andra program. Jag tänkte att det kanske fungerade om man staratade om datorn ! Det gick välldigt bra tills de att loggin fönstret skall synas nu ser man bara en helt blå skärm !!!! Hjläp hur ska jag göra ??

Snäll HJÄLP mig jag vill inte sitta vid min PC !! :eek:

• Medlem
  • 2003-08-04 18:17

"en fil" är lite luddigt. Om du t ex installerat nya teman, som inte är kompatibla med jaguar, så kan det vara mer eller mindre förkylt. Ominstallation krävs.

OKEJ!
Ett problem till jag får inte ut "CD-skivs luckan". Hjäp

• Medlem
  • 2003-08-04 19:01

Du får gärna beskriva problemen lite mer ingående, men CD-luckan får du upp genom att antingen trycka på F-12, hålla ned musknappen vid uppstart (borde alltid funka) eller trycka på knappen på CD:ns front, beroende på situation och Mac-modell.

Börja med att zappa PRAM (minst 3 plong). Görs genom att starta med alt+äpple+p+r nedtryckta.
Efter 3 plong släpp tangenterna och starta i Single User Mode. Görs genom att äpple+s hålls nedtryckta vid start.
Skriv sedan fsck +y
Upprepa tills inga fler fel hittas.
Du kan också starta i Verbose Mode så ser du var datorn stannar. Detta görs genom äpple+v
Om inte fsck hjälper så kan du försöka med DiscWarrior. Om inte det fungerar så kan det vara NetInfo databasen som strular och då måste man ta bort den.

Jag installerade ett (färgshema) istället för grafitgrå och blå.
När jag startar om datorn och rutan (Välkommen till macintosh) försvunnit blir det bara en blå skärm, där inloggningen skulle varit. jag har testat det Micke W skrev men felet består forfarande. Om jag instalerar om Mac OS X försvinner då mina dokument och filer ?? finns det nått annat sätt än att installera om ?

• Medlem
  • 2003-08-05 14:28

Problemet är att OS X inte kan rita upp sitt gränssnitt längre. Vad jag vet, så måste du installera om. Det ska inte påverka dina filer, däremot kan dina inställningar försvinna. Installera ovanpå den gamla installationen.

Om du känner dig osäker, tycker jag att du ska försöka göra en sökning på google, för att se om du kan hitta mer information om att installera OS X ovanpå en gammal installation.

Tack för alla fina svar

1
Bevaka tråden