Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Åter till iOS efter en Android telefon

Tråden skapades och har fått 73 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-04-13 12:00

Jag förstår dej TureB, och säger som andra, vi har olika preferenser. Men jag tycker ändå det är lite orättvist om du jämför en gammal (iPhone4) med en nyare Androidlur, och dessutom ett gammalt iOS (iOS6) med ett nyare AndroidOS...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2014-04-13 12:06
Ursprungligen av kenjon:

Jag förstår dej TureB, och säger som andra, vi har olika preferenser. Men jag tycker ändå det är lite orättvist om du jämför en gammal (iPhone4) med en nyare Androidlur, och dessutom ett gammalt iOS (iOS6) med ett nyare AndroidOS...

Jag jämför inte iPhone 4 telefonen med Samsung GT-S7710...

Jag har redan fått byta ut en eftersom den är så dålig att jag förstörde min första Samsung i ren frustration över hur värdelös de Koreanska skitprodukterna är.

Tråden har byggts upp till något större än problemet egentligen var från början...

• Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-04-13 14:22
Ursprungligen av TureB:

Jag jämför inte iPhone 4 telefonen med Samsung GT-S7710...

Jag har redan fått byta ut en eftersom den är så dålig att jag förstörde min första Samsung i ren frustration över hur värdelös de Koreanska skitprodukterna är.

Tråden har byggts upp till något större än problemet egentligen var från början...

Det kan bero på hur vi uppfattar dina inlägg.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2014-04-13 15:19
Ursprungligen av lappen71:

Det kan bero på hur vi uppfattar dina inlägg.

Ja, vet inte riktigt hur jag ska svara...

• Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-04-13 17:58
Ursprungligen av TureB:

Ja, vet inte riktigt hur jag ska svara...

Du behöver inte svara men det jag menar är att du låter väldigt kritisk utan att veta hur iOS 7 fungerar.
Det är alla fall den uppfattningen jag får

• Medlem
  • Stockholm
  • 2014-04-13 19:08

Du behöver inte svara men det jag menar är att du låter väldigt kritisk utan att veta hur iOS 7 fungerar.
Det är alla fall den uppfattningen jag får

Jag blev väldigt besviken på hur Apple gick från iOS 6 som hade ett väl balanserat och riktigt snyggt gränssnitt till ett som såg ut att komma från Fischer Price, men det är inte vad denna tråd handlar om även om mitt ogillande av ett icke-Steve Jobs interface har en viss inverkan...

• Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-04-13 19:14
Ursprungligen av TureB:

Jag blev väldigt besviken på hur Apple gick från iOS 6 som hade ett väl balanserat och riktigt snyggt gränssnitt till ett som såg ut att komma från Fischer Price, men det är inte vad denna tråd handlar om även om mitt ogillande av ett icke-Steve Jobs interface har en viss inverkan...

Det är en viss skillnad på hur det ser ut och fungerar
Visst jag är inte heller 100% nöjd med hur det ser ut men funktionerna som finns iOS 7 kontra iOS 6 gör att jag har överseende.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2014-04-14 19:41

Det är en viss skillnad på hur det ser ut och fungerar
Visst jag är inte heller 100% nöjd med hur det ser ut men funktionerna som finns iOS 7 kontra iOS 6 gör att jag har överseende.

Synd bara att man inte kunde få lite större valmöjligheter i och med en sådan nedgradering i gränssnitt (IMO)

• Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-04-14 19:44
Ursprungligen av TureB:

Synd bara att man inte kunde få lite större valmöjligheter i och med en sådan nedgradering i gränssnitt (IMO)

Du klagar på något som man aldrig har kunnat göra med iOS. Att ändra gränssnittet.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2014-04-15 00:07

Du klagar på något som man aldrig har kunnat göra med iOS. Att ändra gränssnittet.

Har fler klagomål på iOS (låsningar i iTunes med specifika datorer och annat) men känner att det är bäst att jag lägger ner.

Ursprungligen av TureB:

Har fler klagomål på iOS (låsningar i iTunes med specifika datorer och annat) men känner att det är bäst att jag lägger ner.

Det är tråkigt (även om jag kan förstå dig).

Men det som du beskriver verkar vara fel - kanske inte kopplade till IOS eftersom det är Itunes som låser sig - och som någon kanske har en lösning på.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2014-04-15 07:17
Ursprungligen av BlackSmp:

Det är tråkigt (även om jag kan förstå dig).

Men det som du beskriver verkar vara fel - kanske inte kopplade till IOS eftersom det är Itunes som låser sig - och som någon kanske har en lösning på.

Nja jag menade låsningar där man inte kan göra saker på annan Mac än den man kopplade upp iPhonen med och sådant, but that's a different story...

• Avstängd
  • Överallt
  • 2014-04-15 08:49

Kan du inte bara byta tebax till Android och sen är allt frid och fröjd igen.

Ursprungligen av TureB:

Nja jag menade låsningar där man inte kan göra saker på annan Mac än den man kopplade upp iPhonen med och sådant, but that's a different story...

Ok, då förstår jag:)

Bevaka tråden