Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Den senaste uppdateringen till OS X Mavericks ger bland annat tillbaka möjligheten att synkronisera kontakter och kalendrar med USB-sladd, och har bättre stöd för 4K.
Jag såg rapporter om att Users-katalogen har blivit dolt i den här uppdateringen? Eller ja, åtminstone för vissa. Jag har inte hunnit kolla själv, men jag har märkt att något har hänt även för mig: När jag högerklickar på titelraden i ett Finder-fönster för att gå upp i katalogstrukturen, så är "Users" numera utgråad. Jag kan bara gå direkt dit via "Gå till mapp" om jag högerklickar på Finderikonen och skriver typ "~/Users".
Jag såg rapporter om att Users-katalogen har blivit dolt i den här uppdateringen? Eller ja, åtminstone för vissa. Jag har inte hunnit kolla själv, men jag har märkt att något har hänt även för mig: När jag högerklickar på titelraden i ett Finder-fönster för att gå upp i katalogstrukturen, så är "Users" numera utgråad. Jag kan bara gå direkt dit via "Gå till mapp" om jag högerklickar på Finderikonen och skriver typ "~/Users".
Mappen Användare är grå för mig med, men jag kan nå den via Finder som vanligt. Dock betyder nog knappast grå mapp att den är dold. Dolda mappar i Unix har en punkt framför sig och om man via terminalen visar mapparna i "/" så visas mappen som Users precis som vanligt.
Hur kan du komma någonstans genom att skriva "~/Users"? Menar du inte "/Users" eftersom "~" syftar på din hemmapp (/Users/användarnamn) vilket skulle betyda att "~/Users" blir "/Users/användarnamn/Users" som ju inte finns.
Jag märkte att mappen var osynlig när jag skulle importera fotografier i Lightroom. Mappen var osynlig även där och gjorde det omöjligt att importera bilderna.
En lösning på problemet som fungerade för mig även efter omstart hittade jag här.