Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple släpper OS X 10.9.3

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Den senaste uppdateringen till OS X Mavericks ger bland annat tillbaka möjligheten att synkronisera kontakter och kalendrar med USB-sladd, och har bättre stöd för 4K.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Piteå
  • 2014-05-16 10:18

Jag såg rapporter om att Users-katalogen har blivit dolt i den här uppdateringen? Eller ja, åtminstone för vissa. Jag har inte hunnit kolla själv, men jag har märkt att något har hänt även för mig: När jag högerklickar på titelraden i ett Finder-fönster för att gå upp i katalogstrukturen, så är "Users" numera utgråad. Jag kan bara gå direkt dit via "Gå till mapp" om jag högerklickar på Finderikonen och skriver typ "~/Users".

Ursprungligen av JND:

Jag såg rapporter om att Users-katalogen har blivit dolt i den här uppdateringen? Eller ja, åtminstone för vissa. Jag har inte hunnit kolla själv, men jag har märkt att något har hänt även för mig: När jag högerklickar på titelraden i ett Finder-fönster för att gå upp i katalogstrukturen, så är "Users" numera utgråad. Jag kan bara gå direkt dit via "Gå till mapp" om jag högerklickar på Finderikonen och skriver typ "~/Users".

Allt ser ut som vanligt för mig i alla fall.

  • Medlem
  • Hjo
  • 2014-05-16 10:51
Ursprungligen av JND:

Jag såg rapporter om att Users-katalogen har blivit dolt i den här uppdateringen? Eller ja, åtminstone för vissa. Jag har inte hunnit kolla själv, men jag har märkt att något har hänt även för mig: När jag högerklickar på titelraden i ett Finder-fönster för att gå upp i katalogstrukturen, så är "Users" numera utgråad. Jag kan bara gå direkt dit via "Gå till mapp" om jag högerklickar på Finderikonen och skriver typ "~/Users".

Det är väl bara att klicka i att man vill ha användarmappen i Finderinställningar i sidofältet:
"Visa dessa objekt i sidofältet:"

User-mappen blev inte gömd för mig, men om det händer för en så borde det hjälpa att skriva detta i Terminal.app:

sudo chflags nohidden /Users

Tryck sen retur/enter och skriv in datorns adminlösen.

Ursprungligen av JND:

Jag såg rapporter om att Users-katalogen har blivit dolt i den här uppdateringen? Eller ja, åtminstone för vissa. Jag har inte hunnit kolla själv, men jag har märkt att något har hänt även för mig: När jag högerklickar på titelraden i ett Finder-fönster för att gå upp i katalogstrukturen, så är "Users" numera utgråad. Jag kan bara gå direkt dit via "Gå till mapp" om jag högerklickar på Finderikonen och skriver typ "~/Users".

Mappen Användare är grå för mig med, men jag kan nå den via Finder som vanligt. Dock betyder nog knappast grå mapp att den är dold. Dolda mappar i Unix har en punkt framför sig och om man via terminalen visar mapparna i "/" så visas mappen som Users precis som vanligt.

Hur kan du komma någonstans genom att skriva "~/Users"? Menar du inte "/Users" eftersom "~" syftar på din hemmapp (/Users/användarnamn) vilket skulle betyda att "~/Users" blir "/Users/användarnamn/Users" som ju inte finns.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-05-16 11:00

Safariuppdateringen - vad innehåller den?

Ursprungligen av xms67:

Safariuppdateringen - vad innehåller den?

http://support.apple.com/kb/HT6195?viewlocale...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2014-05-16 16:00
Ursprungligen av star-affinity:

User-mappen blev inte gömd för mig, men om det händer för en så borde det hjälpa att skriva detta i Terminal.app:

sudo chflags nohidden /Users

Tryck sen retur/enter och skriv in datorns adminlösen.

Det fungerar men efter en omstart är mappen dold igen.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2014-05-16 16:55

Japp, grådimmad här också.
Tur man har hemmamappen i Favorites.

Klantigt, Apple!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2014-05-16 17:04

Jag märkte att mappen var osynlig när jag skulle importera fotografier i Lightroom. Mappen var osynlig även där och gjorde det omöjligt att importera bilderna.

En lösning på problemet som fungerade för mig även efter omstart hittade jag här.

  • Medlem
  • 2014-05-17 09:35

Apple har släppt en uppdatering av iTunes (11.2.1) som fixar problemet med den gömda User-mappen.

Ursprungligen av Ljung:

Apple har släppt en uppdatering av iTunes (11.2.1) som fixar problemet med den gömda User-mappen.

Gott. Det var snabba ryck.

1
Bevaka tråden