- Erik.dv
- Medlem ●
- Stockholm
Om det kommer i OS X 10.10 menar du? Att det kommer att komma är väl en lågoddsare?
Exakt. OSX har haft problem med prestanda och primärt OpenGL-spel. Funderar om en "Metal" vore en lösning där. Men ett eget API har stora nackdelar också. En plattform som iOS är inte lika bunden till ett specifikt API skulle jag tro. Fast "portabilitet" mellan OSX och iOS borde bara i Apples intresse.
iOS Beta slätts idag sa dom. Om det räcker med att jag är med i deras dev program så är jag good to go, men vart får man tag på det?
Inget nytt filsystem för OS X.
Någon som har spec för OS X Yosemite?
Kartor, hallå?
Kommer nog info här inom väldigt kort; http://www.apple.com/osx/preview/
Nytt filsystem? Nä, varför fixa något som verkligen behöver fixas.
iOS börjar likna något iom iOS 8.
iOS Beta slätts idag sa dom. Om det räcker med att jag är med i deras dev program så är jag good to go, men vart får man tag på det?
På https://developer.apple.com/ som alltid.
Även om jag personligen har lite svårt för hypandet av "translucency" och såna huvudsakligen kosmetiska förändringar känns det som om de tagit en bra vinkel med pratet om "continnuity" — ett rimligt sätt att respektera det faktum att olika enheter har sina svagheter, styrkor och primära användningsområden, men också att överbrygga, och dra nytta, utav det. Upprigning, svarande, nummerpresentation, sms-integration har jag saknat ända sedan BluePhone försvann, ser ut som om det äntligen blir bra igen!
IOS-nyheterna ser fantastiska ut, men jag saknar linfo om vad av detta som även kommer till OSX. Hoppas att lika mycket krut lagts under huven också för OSX, även om jag befarar motsatsen
Kostar det något att bli utvecklare? Läste inte jag en nyhet för ett tag sen här på 99mac att det hade blivet gratis? Eller är jag helt väck nu?
Det kostar inget, däremot kostar det en avgift att vara medlem i vissa av Apples program som är tänkta för programutvecklare. Du är de facto en programutvecklare när du utvecklar programvara. Men bara för att du är en programutvecklare behöver du inte vara medlem i Apples program, och du blir heller inte en programutvecklare bara för att du går med i dem.
Det kostar inget, däremot kostar det en avgift att vara medlem i vissa av Apples program som är tänkta för programutvecklare. Du är de facto en programutvecklare när du utvecklar programvara.
Kommer jag ha en chans på OS X Yosemite imorgon, utan att bli programutvecklare?