Jag har en iPhone 4s som tjänat mig bra väldigt länge. Hade egentligen tänkt behålla den något år till och vänta med nytt iPhone-inköp, men nu har jag fått lite strul med telefonen.
Det är två saker som fungerar dåligt och det är att telefonen inte kan stängas av, d v s den startar upp direkt efter man försökt stänga av den. Det andra problemet är att ljudet sporadiskt (men ofta) försvinner. Volymknapparna gör ingen skillnad utan "Ringer"-symbolen är "blank" och i Control Center kan man se att iOS tror att den ska köra ljudet via dockkontakten.
Har provat allt det vanliga (återställning, rengöring av kontakt), men inget löser problemen. Jag tror att kontakten helt enkelt är slut, kanske lite korroderad, så jag funderade på att byta den. Verkar inte vara alltför svårt, har många års erfarenhet av liknande reparationer. Frågan är bara vilket som är bästa ställe att köpa en ny dockkontakt? Är det någon som har erfarenhet från ett bra ställe som säljer reservdelar med hyfsad kvalitet? Är det eBay som gäller? Tips på säljare där?
Tack!