- De3evil
- Medlem ●
Åkte till NetCom butik i Trondheim klockan 8 idag och blev nr 6 i kön. En timme senare öppnade dom och jag kunde plocka ut min iPhone 6 64 GB stellargrå. Från listan de hade printad såg jag att de hade 18 telefoner mest 6:an och inga 128 GB.
Så sant, min ligger dock på "Försändelsen transporteras" ifrån Härryda så min kommer vara hos ombudet idag men kommer avin vara i brevlådan min !?!? Om inte klarar jag mig med kollinr ? .... hm väntans tider tills man slutar jobbet
För er som beställt via Telenor;
Jag beställde en iPhone 6, 64GB, Grå först klockan 14.20 den 19 sep. Jag var alltså LÅNGT ifrån först i kö.
Min leverans är nu i Segeltorp och kommer levereras idag! Jag tvingade Telenor via Facebook messenger att skicka ett kollinummer.
Jag testade också, fast med Halebop..
"De som beställde först får sina mobiler först. Det finns ett kösystem för dom som jobbar på lagret när dom skickar ut telefonerna. Finns det något mer jag kan hjälpa dig med?"
Jaha, så det säger du?
Så sant, min ligger dock på "Försändelsen transporteras" ifrån Härryda så min kommer vara hos ombudet idag men kommer avin vara i brevlådan min !?!? Om inte klarar jag mig med kollinr ? .... hm väntans tider tills man slutar jobbet
Fyra sista siffrorna i kolli-id räcker!
Då så! Nu är den i min hand! 4.7 tum känns så rätt! Ligger så rätt i handen. Hur har man klarat sej innan undrar jag??;)
Det är samma här. Jönköping igår kväll. Segeltorp nu på morgonen. Posten ombud (Segeltorp) kl 13:00.
Hämtad och betald 13:20. Så nu har man helgarbete precis som 8 ggr tidigare sedan hösten 2007.
Jag hade från start bestämt mig för " vanlig" 6:a med 64GB. Bra att det blev så. Kollade i fm i Teliabutiken - Plus är för stor för mig. Denna är ändå mycket större än min 5S. Plus är trevlig - men lite för mycket min iPad Mini. Passade på att köpa ett " plånboksfodral" för iPhone 6. Bra kvalitet och plats för sedlar/kort. Kanske inte blir ngn BookBook för första gången på 3-4 år. Första gången - för mig - som Telia har vettiga tillbehör på lanseringsdagen. Fick dessutom min 5S " upplåst" utan kostnad (300:-). Bra att Telia ändrat - och säljer olåsta telefoner från i år. Dom skulle dessutom få insluter fler telefoner under eftermiddagen. En kund förutom mig i butiken. Då får man service. Därifrån åkte jag och hämtade min telefon på "posten".
Frugan fick avi nu, finns att hämta på coop efter 16:00 idag, beställde den 19:e på kvällen , iPhone6 64GB/Gold.. bra jobbat av comviq. !
Absolut! Mycket tråkig ton i supporten dessutom..
Någon som har koll på om det är någon butik efter vägen som har telefoner kvar? (E6 - E45 mellan Halmstad och Mellerud) då kanske man kan ha turen att få en med sig där och avboka på Halepoop
P.s Sitter i bilen så kan inte kolla själv
Ja, det började ju redan på releasedagen, när de öppnade kön 20 minuter innan utsatt tid. Jag har nu plats 178 efter att ha gett upp plats 4678 i kön till förbokningen.
Har preliminär leverans från telia den 3/10.
Har lekt med min nya iPhone 6 ett tag. Den är för stor, men 5S hade för liten skärm. Annars verkar det vara en fin telefon.
Fick ett Apple lädercase över om någon skulle vilja "ha"
Vilken färg är det? Kan tänka mig att köpa det