Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som beställt iPhone 6/6+

Tråden skapades och har fått 599 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag fick också kollinummer men det betyder inte att den finns på uthängningen än. Sorterat veddesta vid 04 så hoppas gör man;)

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2014-09-26 11:23

Åkte till NetCom butik i Trondheim klockan 8 idag och blev nr 6 i kön. En timme senare öppnade dom och jag kunde plocka ut min iPhone 6 64 GB stellargrå. Från listan de hade printad såg jag att de hade 18 telefoner mest 6:an och inga 128 GB.

Så sant, min ligger dock på "Försändelsen transporteras" ifrån Härryda så min kommer vara hos ombudet idag men kommer avin vara i brevlådan min !?!? Om inte klarar jag mig med kollinr ? .... hm väntans tider tills man slutar jobbet

  • Medlem
  • Markaryd
  • 2014-09-26 11:45
Ursprungligen av Sperious:

För er som beställt via Telenor;

Jag beställde en iPhone 6, 64GB, Grå först klockan 14.20 den 19 sep. Jag var alltså LÅNGT ifrån först i kö.

Min leverans är nu i Segeltorp och kommer levereras idag! Jag tvingade Telenor via Facebook messenger att skicka ett kollinummer.

Jag testade också, fast med Halebop..
"De som beställde först får sina mobiler först. Det finns ett kösystem för dom som jobbar på lagret när dom skickar ut telefonerna. Finns det något mer jag kan hjälpa dig med?"

Jaha, så det säger du?

  • Medlem
  • Markaryd
  • 2014-09-26 11:47
Ursprungligen av angelhug:

Så sant, min ligger dock på "Försändelsen transporteras" ifrån Härryda så min kommer vara hos ombudet idag men kommer avin vara i brevlådan min !?!? Om inte klarar jag mig med kollinr ? .... hm väntans tider tills man slutar jobbet

Fyra sista siffrorna i kolli-id räcker!

Då så! Nu är den i min hand! 4.7 tum känns så rätt! Ligger så rätt i handen. Hur har man klarat sej innan undrar jag??;)

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-09-26 12:51

Sådärja!

Ursprungligen av namgniw:

Fyra sista siffrorna i kolli-id räcker!

TOPPEN, Tack ! Och nu ser jag att den finns att hämta ut ! Men 5 timmar kvar på arbetsdagen

Hämtade precis ut min iPhone 6 Plus. Är SÅ glad att jag valde Plus istället för vanliga. Har stora händer, men den är perfekt i storleken.

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2014-09-26 13:38

Kollade på en 6+ i den lokala Telenorbutiken. Krävde tvåhandsgrepp... Tur att jag beställt en vanlig 6:a.

Enligt MediaMarkts hemsida så har dem olåsta iPhone6 som man ska kunna köpa och hämta upp i varuhusen. Konstigt då jag har fått för mig att de inte skulle sälja olåsta idag.

  • Medlem
  • Skräckholm
  • 2014-09-26 14:22

Som många andra så har jag nu också hämtat ut min i6, tack för tipset om 4 sista siffrorna på kolli-ID

Det är samma här. Jönköping igår kväll. Segeltorp nu på morgonen. Posten ombud (Segeltorp) kl 13:00.
Hämtad och betald 13:20. Så nu har man helgarbete precis som 8 ggr tidigare sedan hösten 2007.
Jag hade från start bestämt mig för " vanlig" 6:a med 64GB. Bra att det blev så. Kollade i fm i Teliabutiken - Plus är för stor för mig. Denna är ändå mycket större än min 5S. Plus är trevlig - men lite för mycket min iPad Mini. Passade på att köpa ett " plånboksfodral" för iPhone 6. Bra kvalitet och plats för sedlar/kort. Kanske inte blir ngn BookBook för första gången på 3-4 år. Första gången - för mig - som Telia har vettiga tillbehör på lanseringsdagen. Fick dessutom min 5S " upplåst" utan kostnad (300:-). Bra att Telia ändrat - och säljer olåsta telefoner från i år. Dom skulle dessutom få insluter fler telefoner under eftermiddagen. En kund förutom mig i butiken. Då får man service. Därifrån åkte jag och hämtade min telefon på "posten".

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2014-09-26 14:58

Fortfarande ingen som fått via Halebop?

Ingen som fått sin från tre heller? Posten har kommit men ingen avi.

Frugan fick avi nu, finns att hämta på coop efter 16:00 idag, beställde den 19:e på kvällen , iPhone6 64GB/Gold.. bra jobbat av comviq. !

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-09-26 15:08

Detta har Halebop verkligen skött pissdåligt.

  • Medlem
  • Markaryd
  • 2014-09-26 15:14
Ursprungligen av lappen71:

Detta har Halebop verkligen skött pissdåligt.

Absolut! Mycket tråkig ton i supporten dessutom..

Någon som har koll på om det är någon butik efter vägen som har telefoner kvar? (E6 - E45 mellan Halmstad och Mellerud) då kanske man kan ha turen att få en med sig där och avboka på Halepoop
P.s Sitter i bilen så kan inte kolla själv

Ursprungligen av lappen71:

Detta har Halebop verkligen skött pissdåligt.

Började ju redan när dom "råkade" öppna sin kö en kvart för tidigt...
Hade Halebop för några år sedan, men är nöjd Comviqkund nu istället.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2014-09-26 15:23
Ursprungligen av lappen71:

Detta har Halebop verkligen skött pissdåligt.

Lutar mot avbeställning och att jag byter operatör.

Ursprungligen av koffas:

Ingen som fått sin från tre heller? Posten har kommit men ingen avi.

Pratade nyss med deras kundtjänst som hävdade att majoriteten av deras telefoner skickades ut imorse.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2014-09-26 15:27
Ursprungligen av lappen71:

Detta har Halebop verkligen skött pissdåligt.

Ja, det började ju redan på releasedagen, när de öppnade kön 20 minuter innan utsatt tid. Jag har nu plats 178 efter att ha gett upp plats 4678 i kön till förbokningen.

Har preliminär leverans från telia den 3/10.

3 skötte sig denna gång också, är på väg att hämta min lur. Bra jobbat 3, det trodde jag inte! Ni som har 3 och inte fått, ring och kolla med k-tjänst så kanske ni har tur att få ert kollinr!

Även jag är påväg att hämta min lur. Tack tre!

Jag ändrade mig i sista stund, blev en 128GB 6:a. Plusen blev för stor helt enkelt. (För mig)

  • Medlem
  • Knivsta
  • 2014-09-26 16:17

Skriver från min 6+ nu. Tre levererade denna gång och lyckades få mig att haka ett par år till! Glad att det blev en plus för den är perfekt, stor och fin.

Nu har jag hämtat ut min iPhone 6, 64gb, första reaktionen - oj vad stor!

Har lekt med min nya iPhone 6 ett tag. Den är för stor, men 5S hade för liten skärm. Annars verkar det vara en fin telefon.
Fick ett Apple lädercase över om någon skulle vilja "ha"

Ursprungligen av Mactastic:

Har lekt med min nya iPhone 6 ett tag. Den är för stor, men 5S hade för liten skärm. Annars verkar det vara en fin telefon.
Fick ett Apple lädercase över om någon skulle vilja "ha"

Vilken färg är det? Kan tänka mig att köpa det

Lysande telefon plussen säger jag, grym skärm!

Bevaka tråden