Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Guide: Ta emot sms på Mac och Ipad

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Med IOS 8.1 och OS X Yosemite kan nu alla dina enheter ta emot och skicka sms via en Iphone. 99mac går igenom hur det fungerar.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2014-10-21 15:18

Jag hittar inte SMS-koppling, på min iPhone eller iPad (8.0.2), 6 resp 4.

Ursprungligen av andas:

Jag hittar inte SMS-koppling, på min iPhone eller iPad (8.0.2), 6 resp 4.

Om du menar att du kör 8.0.2 på både iPhone och iPad så måste du uppdatera till 8.1.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2014-10-21 15:41

Det löser nog problemet ☺️

När jag kollade efter uppgraderingen häromdagen så kom den inte upp och sedan har jag glömt att kolla efter den.

Ursprungligen av Redaktionen:

Med IOS 8.1 och OS X Yosemite kan nu alla dina enheter ta emot och skicka sms via en Iphone. 99mac går igenom hur det fungerar.

Läs hela artikeln här

För mig dök verifieringssiffrorna upp först efter att jag kryssat i både telefonnummer och epostadress i Messages inställningar. Jag hade bara telefonnummer ikryssat från början och då dök det aldrig upp någon verifieringskod.

iMessage går inte att aktivera på iPhone 5

iOS 8.1 på iPone 5 och Yosemite på MacBook Air – men i iPhones Inställningar > Meddelanden kan jag inte aktivera iMessage?
På min iPad mini (iOS 8.1) kan iMessage aktiveras, men där syns inte inställningen för sms-koppling?

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2014-10-21 16:54

Har kopplat samman min telefon och MBPr nu. Däremot när jag vill testa att skicka iväg ett sms och väljer ur kontakter får jag bara "denna personen är inte registrerad som iMessage" och kan inte skicka. Testat med BT igång på båda enheterna, det är samma wifi och konto på enheterna. Har startat om messages på datorn och loggat ut och in från kontot utan resultat och även startat om datorn. Blir inte tokig på detta...

Senast redigerat 2014-10-21 18:16
  • Medlem
  • Vulcan
  • 2014-10-21 19:00
Ursprungligen av matssoderstrom:

För mig dök verifieringssiffrorna upp först efter att jag kryssat i både telefonnummer och epostadress i Messages inställningar. Jag hade bara telefonnummer ikryssat från början och då dök det aldrig upp någon verifieringskod.

Provade att bocka i mail också och nu dök koden upp. Tack!

Jag hade fått igång det på min 15" och min 13". Sedan bytte jag telefon. Nu kan jag inte arkivera det längre. Ja jag kör 8.1.
Finns det några trick för att få till det? Måste jag rensa bort den gamla på något sätt först?

1
Bevaka tråden