Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spara till Mail från InDesign

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en kund som vill ha ett mailutskick från en annons jag gjort. Kan jag exportera på nåt sätt från InDesign CC så att det inte blir en bifogad fil utan ett mail med bibehållen layout + länkar? Eller måste det till specialprogram?

• Medlem
  • Skattungbyn
  • 2014-11-10 15:55
Ursprungligen av Scanwolf:

Jag har en kund som vill ha ett mailutskick från en annons jag gjort. Kan jag exportera på nåt sätt från InDesign CC så att det inte blir en bifogad fil utan ett mail med bibehållen layout + länkar? Eller måste det till specialprogram?

Spontant tänker jag att göra en pdf och sedan maila den, men det kanske finns andra vägar.

Jo det har jag provat. Problemet är att den lägger sig som en bifogad fil och det vill jag alltså inte. Utan som ett "vanligt" mail. Tycker man får sånt hela tiden med inbjudningar osv. Kan bara inte se hur det är sparat.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2014-11-10 16:20

Ska läsa detta noga, för när jag prövat detta ändrar den layouten (lägger alla bilder i botten) och om man storleksförändrar fönstret anpassar texten sig till det. Så någon fast layout är det inte tal om. Men ska lusläsa dokumentet och se om det finns nåt sätt att låsa layouten .i HTML

Att skapa HTML-mail är tyvärr inte alltid helt enkelt och kräver mycket testande för att veta hur det renderas i de vanligaste mail-klienterna. Mitt förslag är att du helt enkelt gör en miniatyrbilderna av annonsen och infogar den i ett vanligt mail, men länkat till en vanlig html/pdf -sida.

Vill du verkligen till varje pris ha HTML-mail så föreslår jag att du använder en tjänst som tex mailchimp

Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Att skapa HTML-mail är tyvärr inte alltid helt enkelt och kräver mycket testande för att veta hur det renderas i de vanligaste mail-klienterna. Mitt förslag är att du helt enkelt gör en miniatyrbilderna av annonsen och infogar den i ett vanligt mail, men länkat till en vanlig html/pdf -sida.

Vill du verkligen till varje pris ha HTML-mail så föreslår jag att du använder en tjänst som tex mailchimp

Mailchimp verkar ju vara riktigt bra! Har öppnat ett gratiskonto och ska prova det ett tag. Tack!

1
Bevaka tråden