Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Hej
Jag undrar om någon har erfarenhet av att byta RAM-minne i en iMac 27" mid 2010, i3-processor? Jag tänkte uppgradera föräldrarnas dator med lite mer minne, undrar vilket fabrikat på minne som är lämpligt och fungerar?
Enligt spec ska det vara 1333MHz, SO-DIMM DDR3. Men det finns många olika sådana.
Jag har läst att det ibland inte funkar med vilket minne som helst i en Mac. Därför tänkte jag om någon har erfarenhet av någon minnesmodul som fungerar bra?
Jag har läst att det ibland inte funkar med vilket minne som helst i en Mac. Därför tänkte jag om någon har erfarenhet av någon minnesmodul som fungerar bra?
Corsair har jag dålig erfarenhet av i Mac. Fungerade inte bra, märkliga låsningar av dator, omstarter utan anledning och liknande. Fungerar felfritt med Kingston-minnen som Kingstons hemsida rekommenderade för just den aktuella iMacen.
Hej
Jag undrar om någon har erfarenhet av att byta RAM-minne i en iMac 27" mid 2010, i3-processor? Jag tänkte uppgradera föräldrarnas dator med lite mer minne, undrar vilket fabrikat på minne som är lämpligt och fungerar?
Enligt spec ska det vara 1333MHz, SO-DIMM DDR3. Men det finns många olika sådana.
Med rätt spec och på dom större varuhusen som är Återförsäljare tycker jag priserna är humana. Brukar ju även säljas i 2 pack - som kan vara intressant för vissa.
Uppgifterna kommer från Mactracker - som app från AppStore. Finns även tips om hur du byter/kombinerar.