Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fodral/Skal till iPhone 6/+

Tråden skapades och har fått 154 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av MatsOlov:

Fortfarande inget skal från Proper. Lämnade Kalifornien den 9:e enligt USPS. Intressant eftersom företaget finns i Australien.

Jag beställde ett också som har gått iväg från säljaren. Vi får se vem som får först.

  • Medlem
  • norrland
  • 2014-12-25 19:38

tycker detta fungerar ypperligt tillsammans med ett skyddsglas över displayen http://www.krusellcases.com/uk/p_krusell_prod...

Ursprungligen av EnDumEn:

Jag är supernöjd med mitt Wally Stick-on från www.distilunion.com

Hade samma på min 4S, och enda nackdelen är att det blir inte mycket till skydd men känslan är oslagbar. + en plånbok på det.

Köpte precis en sådan! Verkar praktiskt och inte skapa ett månster på bredden/djupet. Lite tjockare har jag inte nå problem med och tillsammans med att den inte rinner ur handen. Tack för tips!

  • Medlem
  • 2015-01-02 21:52
Ursprungligen av adress@mac:

iPhonebutiken.se meddelar att dom får in måndag - tisdag.

Har du kontaktat butiken, vet du något mer? Jag ser inget på deras hemsida om Bookbook för iPhone 6.

Hej,

Brukar handla mkt skit från Kina - och mycket är just skit. Men denna gång lyckades jag hitta något jag gillade (och jag är kräsen).

Ultratunt skal till iPhone 6. Underbart skönt att hålla i, gör inte telefonen direkt "tjockare" samt den blir inte så hal. Har tidigare kört Apples egna läderskal, men tycker det bygger för mkt.

Runt 15kr/st inkl. frakt från Kina. Rekommenderas skarpt! Finns i flertalet färger (dock bara klämt på svart).

http://www.dx.com/p/ultra-thin-protective-pc-...

/Jesper

Ursprungligen av Dalle:

Har du kontaktat butiken, vet du något mer? Jag ser inget på deras hemsida om Bookbook för iPhone 6.

Dom har tagit bort den - eftersom dom inte får in leverans förrän mitten på januari.

  • Medlem
  • 2015-01-03 22:15

Om jag beställer en Bookbook från staterna. Är det något annat än frakten + 25% moms som tillkommer som jag bör veta om?
Tänkte beställa en till min 6+ och en till tjejens 6a.

Ursprungligen av Dalle:

Om jag beställer en Bookbook från staterna. Är det något annat än frakten + 25% moms som tillkommer som jag bör veta om?
Tänkte beställa en till min 6+ och en till tjejens 6a.

Moms (25%), tull (6.5%), moms på tull (25%), importdeklarationsavgift (ca. 150kr eller nåt sånt).

Du kan räkna ut kostnaden här; http://www.tullverket.se/innehallao/tjanster/...

Förklaring och lite exempel här; http://www.tullverket.se/innehallao/i/interne...

  • Medlem
  • 2015-01-04 09:41

Tackar. Beställde två stycken igår. Fick fram ett slutpris på 1400 med frakt, moms och allt, alltså drygt 100:- dyrare per skal jämfört med i butik i Sverige. Men nu slipper jag vänta.

Väldigt bra än så länge och mysig kvalité. Jäkligt bra grepp får man dessutom!

Jag fick mitt skal från Proper idag, passar bra och telefon får en mycket bättre känsla i handen.
Perfekt att komma åt knapparna på sidorna, riktigt nöjd. Tack för tipset.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2015-01-07 20:22
Ursprungligen av RolexJocke:

Jag fick mitt skal från Proper idag, passar bra och telefon får en mycket bättre känsla i handen.
Perfekt att komma åt knapparna på sidorna, riktigt nöjd. Tack för tipset.

http://www.watchwallpapers.com/ip6p.jpg

Sedär. Jag har inte fått mitt ännu

Ursprungligen av MatsOlov:

Sedär. Jag har inte fått mitt ännu

Skumt, du beställde ju långt tidigare än mig. Kanske läge att maila säljaren och höra vad som hänt.

Ursprungligen av RolexJocke:

Jag fick mitt skal från Proper idag, passar bra och telefon får en mycket bättre känsla i handen.
Perfekt att komma åt knapparna på sidorna, riktigt nöjd. Tack för tipset.

http://www.watchwallpapers.com/ip6p.jpg

Men det där är ingen Rolex...

Ursprungligen av BlackSmp:

Men det där är ingen Rolex...

Det är därför den inte är i fokus.

Jag har breddat mig på äldre dar och satsat lite mera på tyskt hantverk.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2015-01-07 20:49
Ursprungligen av RolexJocke:

Skumt, du beställde ju långt tidigare än mig. Kanske läge att maila säljaren och höra vad som hänt.

Har gjort det. Fick ett autosvar att dom är en liten firma med få anställda, så det kan ta tid innan jag får svar.

  • Medlem
  • 2015-01-07 20:59

Fick mina Bookbooks idag. Grym känsla som vanligt. Men jag undrar hur länge piggarna håller som låser fast telefonens hårda skal i boken?

Ursprungligen av MatsOlov:

Har gjort det. Fick ett autosvar att dom är en liten firma med få anställda, så det kan ta tid innan jag får svar.

Tyvärr gick det inte att spåra paketet i Sverige, det kom i en påse direkt i brevlådan. Ditt borde ju kommit på
villovägar eftersom jag beställde ju ett par veckor senare än dig.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2015-01-07 21:34
Ursprungligen av RolexJocke:

Tyvärr gick det inte att spåra paketet i Sverige, det kom i en påse direkt i brevlådan. Ditt borde ju kommit på
villovägar eftersom jag beställde ju ett par veckor senare än dig.

Då har någon annan fått det då
Händer rätt ofta att post kommer fel här. Åtminstone får jag ofta fel post i min låda, som jag får gå över till grannen med.

Ursprungligen av MatsOlov:

Då har någon annan fått det då
Händer rätt ofta att post kommer fel här. Åtminstone får jag ofta fel post i min låda, som jag får gå över till grannen med.

Har du kollat vad grannen har för skal?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2015-01-10 13:19

Såja, då har fodralet och hållaren till 6+ från Proper kommit. Låg i brevlådan i morse så det är inte omöjligt att lådan varit på vift. Den var dock oöppnad.

Första intrycket av fodralet är att det läns lite stort, telefonen rör sig lite i det. Dessutom är metallplattan inte ingjuten i gummit utan ligger bakom en klisterlapp, som inte sitter så bra, inne bakom telefonen och det blir dessutom blir en upphöjd kant av metallen, som jag tänker mig kan nöta mot baksidan på luren.

Hållaren känns mer gedigen med en metallarm och en rätt så kraftig magnet. Tyvärr fungerar den inte alls eftersom sugproppen har helt fel form (den är redan kupad och går inte att få platt mot underlaget) och dessutom är den för hård. Det går inte att få den att sitta fast på någon form underlag som man skulle vilja sätta den på, köksluckor, kylskåp, vindrutan osv.

Så för skalet blir det en 1 av 10 möjliga. Och hållaren får 0 då den inte går att använda.

Ursprungligen av MatsOlov:

Såja, då har fodralet och hållaren till 6+ från Proper kommit. Låg i brevlådan i morse så det är inte omöjligt att lådan varit på vift. Den var dock oöppnad.

Första intrycket av fodralet är att det läns lite stort, telefonen rör sig lite i det. Dessutom är metallplattan inte ingjuten i gummit utan ligger bakom en klisterlapp, som inte sitter så bra, inne bakom telefonen och det blir dessutom blir en upphöjd kant av metallen, som jag tänker mig kan nöta mot baksidan på luren.

Hållaren känns mer gedigen med en metallarm och en rätt så kraftig magnet. Tyvärr fungerar den inte alls eftersom sugproppen har helt fel form (den är redan kupad och går inte att få platt mot underlaget) och dessutom är den för hård. Det går inte att få den att sitta fast på någon form underlag som man skulle vilja sätta den på, köksluckor, kylskåp, vindrutan osv.

Så för skalet blir det en 1 av 10 möjliga. Och hållaren får 0 då den inte går att använda.

Kul att det kom fram till slut, mindre kul att du var missnöjd med den. På min Ip6 sitter skalet perfekt, jag
har den tunna modellen som jag tycker är precis lagom. Jag har ingen hållare så där kan jag inte uttala mig
om funktionen. Det enda negativa jag har märkt är att på min dockningsstation så når inte laddkontakten in
pga av skalet. Men det fungerar perfekt i min Brodit billaddare.

Ursprungligen av Dalle:

Fick mina Bookbooks idag. Grym känsla som vanligt. Men jag undrar hur länge piggarna håller som låser fast telefonens hårda skal i boken?

Nu har Macoteket BookBook till iPhone 6 och + på lager för leverans. Får mitt i morgon.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-01-12 22:55

En liten updatering på Heritage Wallet Book som suttit på nonstop i en månad nu, trots att tanken var att avyttra den.
+Skyddar skärmen, skyddar mobilen. Behaglig att hålla i, och skulle det behövas kan man hålla fast mobilen med tänderna. "Dörren" eller flärpen framför skärmen är dessutom behagligare att sätta mot örat än en glasskärm.
+Få kortfack. Min oro över att inte få med 50-11 medlemskort var obefogad. Har klarat mig två veckor på annan kontinent med endast körkort, VISA och en stor sedel i fodralet. Kortfacken ger med sig, inte löst, men nu går korten ner utan våld.
-21mm. Det är tjockleken på paketet.

Ursprungligen av Dalle:

Tackar. Beställde två stycken igår. Fick fram ett slutpris på 1400 med frakt, moms och allt, alltså drygt 100:- dyrare per skal jämfört med i butik i Sverige. Men nu slipper jag vänta.

Får betala 589:- för mitt som kommer imorgon tisdag. Hyfsad leveranstid ändå.

  • Medlem
  • 2015-01-13 11:35
Ursprungligen av adress@mac:

Nu har Macoteket BookBook till iPhone 6 och + på lager för leverans. Får mitt i morgon.

Vad jag kan se så är det endast till 6+ som finns i lager? Under kategorin för iPhone 6 finns den inte ens med.

Själv fick jag papper från DHL igår. 230:- moms får jag betala. Alltså blir de bägge skalen en dryg hundring dyrare än om jag hade väntat på Macoteket. Men nu fick jag dem en vecka tidigare, plus att vi inte hade en aning om när de skulle dyka upp i Sverige.

Ursprungligen av Dalle:

Vad jag kan se så är det endast till 6+ som finns i lager? Under kategorin för iPhone 6 finns den inte ens med.

Själv fick jag papper från DHL igår. 230:- moms får jag betala. Alltså blir de bägge skalen en dryg hundring dyrare än om jag hade väntat på Macoteket. Men nu fick jag dem en vecka tidigare, plus att vi inte hade en aning om när de skulle dyka upp i Sverige.

Möjligt att dom skickat ut till beställningar i går. Men innan fanns det till båda. Idag fick jag mail från iPhonebutiken.se - som får in alla i morgon för leverans. Skall åka till "uthämtningsstället" i den lokala ICA butiken och hämta mitt nu från Macoteket. Meddelande från Post Nord kom precis.

Ursprungligen av adress@mac:

Möjligt att dom skickat ut till beställningar i går. Men innan fanns det till båda. Idag fick jag mail från iPhonebutiken.se - som får in alla i morgon för leverans. Skall åka till "uthämtningsstället" i den lokala ICA butiken och hämta mitt nu från Macoteket. Meddelande från Post Nord kom precis.

Lite besviken på facket för körkort med transparent fönster. Alldeles för brett och djupt för körkort - vilket gör att kortet åker på sidan - fastnar i kanten - och blir svår att få ut. Dom andra 4 facken - inga problem.
Kanske körkort/leg är större i USA..... Har inte varit det på mina 5 tidigare BookBook.
Andas och luktar kvalitet - och är det säkert också. Men första facket en liten niss. Känns betydligt tunnare än dom tidigare BooBook. Kommer att fylla sinngfuknktion - för mig i alla fall.
Har nu ett oöppnad. SurfacePad från Twelve South som jag sæ.

Ursprungligen av Dalle:

Vad jag kan se så är det endast till 6+ som finns i lager? Under kategorin för iPhone 6 finns den inte ens med.

Själv fick jag papper från DHL igår. 230:- moms får jag betala. Alltså blir de bägge skalen en dryg hundring dyrare än om jag hade väntat på Macoteket. Men nu fick jag dem en vecka tidigare, plus att vi inte hade en aning om när de skulle dyka upp i Sverige.

Idag fredag 16/1 finns det 20 resp 24 i lager. Grannen beställde precis ett.

Tips önskas på nått skal som går lite mer över kanten på glaset, frugan kraschade sin trots ett Spiegen Case capsule
hade skalet täckt lite mer av glaset hade nog risken varit mindre

Bevaka tråden