Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kort batteritid på Macbook Air

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2015-02-06 12:47

Jag köpte nyligen en Macbook Air 6.1, 11tum. Det var Yosemite med till den.
Ett av säljarens argument till mig var att det var upp till 9 timmars batteritid på denna dator.
Men det stämmer inte. Det är snarare 5 timmars batteritid.

Jag läste att det kan bero på Yosemite som lär dra mer batteri än Mavericks.

Så nu undrar jag ... Jag har en bootbar installations-usb med Mavericks från min gamla mac. Visste borde jag kunna installera Mavericks på denna nya Macbook Air med stickan? Utan att det är farligt för datorn?
Jag kommer ju tvingas att blåsa allt. Men det är helt ok.

Tror ni jag får utlovade 9 timmars batteritid med Mavericks?

Ursprungligen av mr_x:

...upp till 9 timmars batteritid på denna dator.
Men det stämmer inte. Det är snarare 5 timmars batteritid.

Nyckelorden här är "upp till". Det beror helt på hur man använder sin dator. Det är nog inte många som faktiskt får ut 9 timmar.

Berätta mer om vad du gör med din dator, så kan vi kanske bedöma om 5 timmar är rimligt eller för lågt.

Ursprungligen av mr_x:

...Jag har en bootbar installations-usb med Mavericks från min gamla mac. Visste borde jag kunna installera Mavericks på denna nya Macbook Air med stickan? Utan att det är farligt för datorn?

När MacBookAir6,1 kom ut så hade den 10.8.4, så det ska inte vara något problem att installera 10.9 Mavericks på den.

(Det går aldrig att installera en lägre version än den som modellen ursprungligen hade när den kom ut på marknaden.)

Det är möjligt att det blir en liten förbättring. Yosemite är nog lite "tyngre" är Mavericks. Men du ska nog inte skruva upp förväntningarna och tro att Mavericks gör 4 timmars skillnad (från 5 till 9 timmar).

• Medlem
  • 2015-02-06 13:24
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Nyckelorden här är "upp till". Det beror helt på hur man använder sin dator. Det är nog inte många som faktiskt får ut 9 timmar.

Berätta mer om vad du gör med din dator, så kan vi kanske bedöma om 5 timmar är rimligt eller för lågt.

När MacBookAir6,1 kom ut så hade den 10.8.4, så det ska inte vara något problem att installera 10.9 Mavericks på den.

(Det går aldrig att installera en lägre version än den som modellen ursprungligen hade när den kom ut på marknaden.)

Det är möjligt att det blir en liten förbättring. Yosemite är nog lite "tyngre" är Mavericks. Men du ska nog inte skruva upp förväntningarna och tro att Mavericks gör 4 timmars skillnad (från 5 till 9 timmar).

Jag sitter och jobbar rätt i mycket Libreoffice Base. Har suttit med det hela dagen, typ.
Men jag struntar nog i Mavericks. När jag räknar efter blir faktiskt närmare 6 timmars batteritid. Det får duga. Sen är ju Yosemite snyggare än Mavericks.

1
Bevaka tråden