Usch så tråkigt. Beklagar...
Bara som ett tips - det är inte helt lätt att få ut fungerande mp3-or av köpta itunes-låtar. Att bara kopiera över musiken direkt från itunes-biblioteket eller Finder brukar resultera i m4a-filer som de flesta utomstående inte kan spela upp. I synnerhet inte som de är knutna till ditt itunes-konto. Att konvertera från aac till fungerande mp3 inne i itunes kan också vara svårt av någon anledning.
Alltså: bränn en cd enligt ovan. Måste du absolut ha mp3-or är det bäst att ifrån denna cd rippa mp3 i itunes (gå in i inställningarna -> Allmänt, klicka Importinställningar och välj mp3-kodare). Dessa DRM-fria, "rena" mp3-filer går sedan fint att kopiera från Finder till usb-minne e.dyl.
Jag själv var tvungen att göra precis så här när en utomstående part (utan mac och utan mitt ituneskonto) behövde ett visst musikstycke som bara fanns på iTunes. Jag köpte låten, brände en cd. rippade till mp3 och kopierade till usb-minne. Att konvertera från aac till mp3 direkt i itunes fungerade inte.
Jag kan tänka mig att en cd-skiva är förstahandsvalet för kapellet. Glöm inte att prova den brända skivan i flera olika fristående cd-spelare (alltså ej datorer) i förväg bara för säkerhets skull.