En lång historia kort.
Beställer en fotobok via iphoto till moran i födelsedagspresent. Får en Avi samma dag som hon fyller år. Är hemma och är pappaledig och jag skyller inte på dottern men helt plötsligt är avin borta. Alltså så borta så den finns inte. Har typ varit på vinden och letat i lådan med påsksaker.
Går till mitt postombud. Dom kan inget göra och ber mig vänta på påminnelse. Får förklara för morsan att hon får presenten om två veckor. Går åter till postombudet efter 1 1/2 vecka och frågar när dom skickar påminnelse. Efter två veckor är svaret. Två och några dagar går, ingen påminnelse.
Ringer posten och frågar. Påminnelse ska komma efter en vecka får jag som svar.
Ok, och om jag inte fått någon?
Då är säkert din påminnelse borta.
Hur gör jag nu då?
Du får vänta för då skickar ombudet tillbaka den till Apple. ( FAST DET STÅR MITT NAMN PÅ BREVET; DOM VET JU VART DET SKA!)
Ok, vem har ansvaret för det här?
Det kan jag inte svara på, det kan vara ombudet eller så har vi slarvat bort den nya avin.
Ringer ombudet.
Typ samma svar, dom kan ju inte säga om dom skickat en påminnelse eller inte för det finns det inget system för. Dom kan inte heller svara på om dom skickat tillbaka brevet till Apple.
Frågar även här vems ansvaret för detta är.
Det är omöjligt att svara på.
Känner att jag är med i en Kafkabok och blir så jävla lack så jag får huvudvärk.
Ringer Apple och frågar om dom fått brevet i retur. Det har dom inte men på direkten så erbjuder hon att dom gör en ny bok, skickar med sårbart bud, utan någon extra kostnad!
Tack Apple, så jävla bra.
Posten, kom in i matchen, det är 2015 inte 1915 som ni agerar efter.