- glunten
- Medlem ●
- Danderyd
- 2015-03-25 22:53
Jag är nog att beteckna som Mactaliban då jag använt Mac och Apples produkter i snart 23 år. Ändå finns det saker som suger med Apples produkter. Itunes är en av dem som suger. Rejält! Att man år 2015 inte kan skapa en ringsignal direkt på sin Iphone är ju bara pinsamt av Apple. Jag vet inte hur det är med plastleksakerna från Korea då jag aldrig ens hållit i en dylik tingest men oaktat vilket är det pinsamt att inte funktionen finns på Iphone. Jag förstår också att anledningen inte är teknisk utan rent ekonomisk från Apple sida men snålt är det. Nå, då finns ju alternativet att skapa en ringsignal i Itunes där jag lätt kommer igenom alla steg som beskrivs t.ex. här:
http://macworld.idg.se/2.1038/1.525694/sa-gor...
Jag stöter dock på patrull när det är dags för själva synkningen. Itunes säger då nämligen:
”Iphone-enheten i ”Iphone” är synkroniserad med ett annat Itunes-bibliotek p娔X:s dator”. Vill du radera denna Iphone och synkronisera den med det här Itunes-biblioteket? En Iphone kan bara synkroniseras med ett Itunes-bibliotek i taget. Om du raderar och synkroniserar ersätts innehållet på denna iphone med innehållet i det här Itunes-biblioteket.”
Detta trots att jag i vänsterspalten valt signaler och kryssat i att jag endast vill synkronisera markerade signaler och också markerat denna enda låt. En ringsignal menar alltså Apple är att betrakta som ett ”bibliotek”. Jag tror få personer skulle hålla med Apple om den definitionen. Och nej, jag vill naturligtvis inte radera mitt befintliga Itunes-bibliotek. Varför skulle jag vilja det? Och varför ska det behövas??
Detta är ju bissart!! ÄR det verkligen så dumt. Det måste väl för jösse namn finnas något sätt att komma runt detta om man nu inte vill ha Apples egna tråkiga ringsignaler??!!
Jag har skapat ringsignaler på två-tre tidigare Iphone men när jag vid nyköp synkar dem via Itunes försvinner alltid ringsignalerna och jag hinner mellan varven glömma hur jag fick in en egen ringsignal på mina Iphone. Trots att man fyller i de där små löjliga rutorna så är det alltid något som försvinner, inte enbart ringsignaler. Itunes känns väääldigt daterat och har inte utvecklats ett jota sedan lanseringen för ca 10 år sedan. Pinsamt av världens största teknikföretag som i övrigt är i framkant tekniskt.
Att det är så jägarans bökigt är anledningen till att jag inte försökt tidigare trots att jag köpte min Iphone 6 direkt när den kom. Nu är jag dock hemma och brakförkyld och har tid att sitta med sådant här bök (som ju år 2015 inte skulle behöva vara något bök och jag i stället kunde ligga och njuta av en god bok). Jag vill ju bara ha tillbaka min egen ringsignal på min Iphone. Hur svårt ska det vara!!??
Tacksam för hjälp!
En frustrerad Mac-taliban