Jag var inne och klämde på en i Boston för två helger sen när dom började ta förhandsordrar och kan hålla med om det mesta i recensionen.
Tangentbordet känns lite underligt och kommer kräva lite tillvänjning. Lite som när man gick från stationär dator med ett tangentbord med lång slaglängd (vi snackar tangentborden innan iMacen kom 1998) till en laptop med kort slaglängd på tangenterna. Men det sagt tror jag det kommer kännas fantastiskt efter någon vecka eller så.
Som tidigare nämnts är ju force touch trackpadden helt magisk och det känns som om den rör sig fast den inte gör det. Det som jag gillar mest med det är att man kan klicka var som helst och inte bara i nederkant som på den gamla tackpadden.
Slutligen är storleken och vikten helt djävla fascinerande. Jag stod och pillade på en Macbook en stund, och visst var jag imponerad men det var först när jag gick över och kände på en 13 tums MBA (som jag har idag och tycker är lätt och smidig) som jag på riktigt begrep hur galet lätt och smidig den är.