Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur få tillbaka en av misstag raderad konversation i Meddelanden?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag lyckades klanta mig rejält och på min MacBook Pro radera en för mig mycket viktig och två år lång konversation och undrar om det är möjligt att få tillbaka den?

Jag har ju en Time Capsule hemma och kör automatisk back up på den, men kan man då gå tillbaka i Time Machine till dagarna före min olyckliga radering och återställa därifrån (och gör man då en återställning av hela rubbet i datorn eller kan man välja att bara återställa just Meddelande-appen?) och på så vis få tillbaka den förlorade konversationen? Eller är det bara just appen Meddelanden som återställs och inte konversationerna?

Jag har ju även tre olika iOS-enheter, och på dessa har jag fortfarande den aktuella konversationen kvar, för på dessa enheter gjorde jag ju ingen radering av denna konversation så på dessa kan jag gå tillbaka 2 år i konversationen. Men på min MacBook Pro kommer jag bara tillbaka till tiden då raderingen skedde, inget äldre kan ses utan bara det vi skrivit efter raderingen.

Kan jag på nåt sätt få nån av de ”hela” konversationerna i en iOS-enhet att användas på min MacBook Pro.

Går denna tabbe att lösa på nåt sätt så jag kan läsa den hela konversationen jag har på iOS-enheten även på min Mac?

Ska finnas i TimeMachine under /Users/<USERNAME>/Library/Messages.

Avsluta Messages-appen, återställ filerna (skriv över) från TimeMachine i /Users/<USERNAME>/Library/Messages.

Starta om datorn.

Ursprungligen av keptang:

Ska finnas i TimeMachine under /Users/<USERNAME>/Library/Messages.

Avsluta Messages-appen, återställ filerna (skriv över) från TimeMachine i /Users/<USERNAME>/Library/Messages.

Starta om datorn.

Ok, det låter ju bra det.

Men hur blir det då, kommer det då vid den återställningen att ge tillbaka konversationen från 2 år tillbaka och fram till min radering? Men vad händer med det som skrivits i konversationen efter raderingen fram till idag? Blir det kvar eller är då det borta? Eller förenas allt från start för 2 år sen fram till idag? Förstår du hur jag menar?

Eller menar du att jag ska ta dessa filer från TimeMachine och kopiera över dessa till samma mapp fast i datorn, alltså lägga in dessa i den mappen på datorn där konversationen ligger? Och då blir det en sammanslagning av det som jag råkade radera och det som är skrivet efter tiden för raderingen?

Det senare lär försvinna (gissning) när du ersätter Messages. Gör en backup innan på det och testa.

1
Bevaka tråden