Var den bra?
Sitter och söker runt nätet för någon sån här pryl till mina nycklar etc.
Någon mer som har hittat andra bra fungerande där man kan byta ut batteriet som har pip?
(så tile är inte intressant)
Oj, hade glömt av den här. Och dessutom förlagt den i flytten...
Startade upp appen och fann den betydligt fortare än Gigaset-dosan. Varför? Jo här kan man skicka pip samt att man får en indikation i % på signalstyrkan. En svag lysdiod lyser oxå. Gigaseten piper inte, och visar styrkan i 4 fasta steg. (En uppdatering har lagt till ljud på mobilen när man söker, lite som ett radareko.)
Det här är en billig kinakopia. Plastig, ingen gummipackning och en mobilapp som... ja den är billig. Appen heter "Small Lovely"!
Den skryter med flera funktioner, selfie, anti-lost och find.
Selfie gör att man kan använda enheten som fjärrutlösare. Det gör den utan problem. Find är själva hitta-prylen-funktionen. Man ser på karta vart den senast syntes (den här funktionen har Gigaset problem med). Dock lider appen av samma problem som Gigaset: endast karta, ingen satellitbild.
Anti-lost är en funktion jag inte får att fungera. Jag har alla notiser på och tappar den anslutningen (jag tog ur batteriet, dessa rackare har bra räckvidd!) så säger appen till, om den är igång och aktiv. Byter jag till en annan app eller till hemskärmen så är den knäpp tyst när anslutningen försvinner.
Själva enheten är tunnare än Gigaset, annars likvärdig i storlek.
Min slutsats är att "Small Lovely" är en bättre produkt om man vill hitta borttappade saker, trots den udda appen och den plastiga konstruktionen. 70kr är inte heller fel, så det blir till att beställa 2 till.