- Redaktionen
- Skribent ●
Som väntat lanserar Apple de nya mobiltelefonerna Iphone 6S och Iphone 6S Plus.
Besviken på att Apple inte släppte nya skärmar med bättre upplösning. Och att kameran faktiskt inte verkar vara vassare än i t.ex Samsung Galaxy S6. 3D Touch är rätt häftigt, men inte tillräckligt för att motivera att byta kan jag känna.
Besviken på att Apple inte släppte nya skärmar med bättre upplösning. Och att kameran faktiskt inte verkar vara vassare än i t.ex Samsung Galaxy S6. 3D Touch är rätt häftigt, men inte tillräckligt för att motivera att byta kan jag känna.
Tror att den nya processorn i kombination med 3D Touch och den ordentligt förbättrade kameran kommer få rätt många att byta upp sig snart, resten får väl vänta in iPhone 7 som rätt säkert kommer få en skärm med högre upplösning och lite annat godis. Själv sitter jag fortsatt nöjd med min LG G4.
Nog dags för en ny här.
5:an har kännts yesterday länge.
Undrar om ngn uppfattade eller vet mer om iPhone Upgrading Program?
Nästan som att leasa iPhonen, slippa ligga ute med pengar, slippa sälja, och byta in till ny varje år.
Undrar om det gäller internationellt också?
Låter ju lite intressant
3D Touch intressant men fortfarande ingen OIS i 6S. Är RAM på 2GB?
Tror inte det, gissar att det skulle nämnts isåfall, det är nog fortfarande 1GB i iPhone.
Nästan som att leasa iPhonen, slippa ligga ute med pengar, slippa sälja, och byta in till ny varje år.
Låter ju lite intressant
I US retail stores stog det.
Har vi någon klarhet om det är worldwide modell eller skillnader?
Olika modeller.
https://www.apple.com/iphone-6s/specs/
Jaha... Denna keynoten var ju lite... "meh". Eller är det bara jag?
Just för iPhone, 3D Touch verkar trevligt och bra utfört.
För övrigt så mjukvarumässigt var den lite kul, med demona från framförallt Microsoft och Adobe på iPad Pro tycker jag.
Annars inga direkta saker att höja på ögonbrynen för direkt, man visste väl allt redan.
AppleTV är välkommen.
Nog dags för en ny här.
5:an har kännts yesterday länge.
Låter ju lite intressant
De skulle börja i USA och sedan sprida det internationellt så det kan ta en stund innan det kommer hit.
Fullpackad med "minor"-prylar och någon typ av medioker lösning för att rädda iPad-segmentet.
Apple TV var trevlig, väldigt trevlig, men för övrigt. Meh.
Mjukvarumässigt var den lite kul, med demona från framförallt Microsoft och Adobe på iPad Pro tycker jag. 3D Touch verkar trevligt och bra utfört.
I övrigt var det inga saker att höja på ögonbrynen för direkt, man visste väl allt redan.
AppleTV är välkommen.
Apple TV verkar supernajs. Resterande. Njae.
Med en 4K-kamera, men så envisas de fortfarande med 16 GB i basmodellen. Man undrar ju vilka summor Apple skulle förlora på att göra alla en tjänst och skippa den.
Iom priset Apple tar för uppgraderingen till 64GB (framförallt i Sverige) så tror jag att man skulle förlora massor.
Men en startmodell med 32GB vore helt klart lämpligare.
Jag behåller isen i magen och väntar på en ny 4-tumstelefon jag 5S duger, har aldrig gillat greppet i sexan.
Däremot är Apple TV 4th Gen någonting som jag väntat på länge. Ge mig nu!! Siri Remote med inbyggt batteri också, mycket trevligt!
Likaså iPad Mini 4. Ettan börjar kännas lite gammal nu, trots att det bara var så sent som i juni förra året den införskaffades
Gillade detta eventet skarpt. Mer fullspäckat än de senaste (typ) 4-5 eventen känns det som.
Hmm hur fan ska man göra nu då. Får ta en ny telefon på jobbet nu som för tillfället är en 6:a. Frågan är då om man ska vänta på att de uppgraderar till 6S vilket kan ta JÄTTELÅNG tid (typ 6 månader om ens det). Vad tycker ni? Är det värt att vänta? Guida mig genom detta hårda beslut
Som jag väntat på ny lur och iPhone 6s, min 5a är rejält sliten nu och har väntat dag ut och dag in efter detta event. Hade förhoppningar på att Sverige skulle vara med bland det första länderna, men nu så blir det mer och mer dregel till oktober november, (eller?).