Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tävla om en Netatmo Welcome

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det är tävlingsdags på 99mac och den här gången finns den smarta kameran Netatmo Welcome i prispotten.

Läs hela artikeln här

Tävling Netatmo

Ursprungligen av Redaktionen:

Det är tävlingsdags på 99mac och den här gången finns den smarta kameran Netatmo Welcome i prispotten.

Läs hela artikeln här

Det finns fortfarande tid att tävla - fram med penna och papper bara och skicka in. Eller varför inte skissa i Anteckningar-appen?

Här är mitt bidrag. Jag har valt att fokusera på nedanvåningen. Om någon lyckas ta sig förbi mitt system har de förtjänat en fristad. Någon gång måste de komma ner, och då jävlar. Om nu inte mina 2 primära säkerhetssystem nedan tar sig upp först, dvs.

Jag har här 4 st Netatmo Welcome på strategiska platser med 3 st installationer för att eliminera oönskade element.

Omedelbart förbi hallen vid entrén står en Netatmo, vilken larmar ut Darth Vader som står på vakt med ljussvärdet i högsta hugg. Tror att sannolikheten att någon kommer förbi är någonstans mellan noll och intet.
I ena sovrummet står en MacBook Pro med Cinema-skärm som till varje pris måste skyddas. Därför står en Netatmo på plats där, i den händelse att någon skulle forcera fönstret. Här har vi även en bur med galna hundar, vilken öppnas automatiskt om inkräktare kommer in den vägen (eller genom annan väg, trots Darth Vader).
Vi har ytterligare 2 Netatmo utplacerade som även de kan aktivera systemen och påkalla hjälp medelst ljussvärd eller galen hund, i köket eller vardagsrummet. I vardagsrummet står från och med imorgon, 30 oktober, den nya Apple-TV och denna måste skyddas från klåfingriga typer. I frysen i köket förvarar jag mina reserver av bacon. Jag kan svårligen komma på ett öde värre än om någon skulle norpa min bacon.
I taket finns ett sinnrikt inrättat travers-system (kunde inte få till det bra i skissen). Detta utgör det 3:e säkerhetssystemet. Funktionen är den att en gripklo kan nå husets alla utrymmen, gripa tag i inkräktare och placera dessa i limkokningsbadet i köket, där de sakta kokas till utsökt lim. Ett lagerblad eller två ger limmet den rätta aromen.

Senast redigerat 2015-10-29 16:04

Såhär bor jag. Bilden förklarar nog sig själv för det mesta tror jag. En Terminator i en hemlig golvlucka i sovrummet, en Minotaur i min labyrintkällare, samt en portal som kastar bort oönskade gäster som försöker ta sig in via altanen. Precis som många andra hushåll i detta avlånga land så besitter mitt hushåll redan dessa tre ovannämnda saker. Det jag dock inte har är de övervakningskameror som behövs för att göra allt komplett. Exempelvis är portalen i vardagsrummet helt oanvändbart utan denna oumbärliga utrustning. En oacceptabel säkerhetslucka som ni säkert kan förstå.

Senast redigerat 2015-10-31 15:40

Biologisk kontroll

Jag har ett lowtech-system med biologisk bekämpning av oönskade besökare. Skulle nog kunna kompletteras med något mer tekniskt, till exempel en Netatmo.

Ursprungligen av Redaktionen:

Det är tävlingsdags på 99mac och den här gången finns den smarta kameran Netatmo Welcome i prispotten.

Läs hela artikeln här

Ursprungligen av Redaktionen:

Det är tävlingsdags på 99mac och den här gången finns den smarta kameran Netatmo Welcome i prispotten.

Läs hela artikeln här

Här kommer mitt bidrag
Grundtanken är att det hela ska se anspråkslöst ut och på så sätt ej vara lockande för tjuvar. Om nån bov trots detta skulle får för sig att försöka göra ett inbrott så kommer han att överaskas av det vattentäta top of the line-säkerhetssystem som finns. Alla delar i systemet är såklart helt oberoende av varandra, även om de kan kommunicera och samarbeta. Varje säkerhetssystem följer såklart grundtanken genom att i sig se helt ofarlig ut. Vem skulle vara rädd för några små, gulliga gräsätande kaniner liksom? Eller en vacker sjöjungfru? Dementorerna håller sig gömda i skogen tills de behöver ingripa. De pyttesmå myggliknande drönarna (se i förstoringsglaset) finns överallt och filmar hela tiden vad som händer, såväl utanför som inne i stugan. De är utrustade med högteknologisk artificiell intelligens och om de direkt behöver ingripa så är de även utrustade med giftiga sprutor som paralyserar inkräktaren. Om någonting trots detta skulle vara hotande så finns "Plan B". En rymdraket som snabbt tar en i säkerhet. Denna kommer dock aldrig behöva användas iom att systemet är så säkert, men finns där ändå för att ge en psykologiskt lugnande effekt genom att det ändå finns en "Plan B".

Hej!

Här kommer mitt bidrag!
Full image

Senast redigerat 2015-11-02 01:06

Nu är den här tävlingen avslutad och juryn kommer gå igenom alla bidrag i jakt på en vinnare. Besked kommer först som ett privat meddelande så håll koll på inkorgen här på 99mac.

1
Bevaka tråden