Här är mitt bidrag. Jag har valt att fokusera på nedanvåningen. Om någon lyckas ta sig förbi mitt system har de förtjänat en fristad. Någon gång måste de komma ner, och då jävlar. Om nu inte mina 2 primära säkerhetssystem nedan tar sig upp först, dvs.
Jag har här 4 st Netatmo Welcome på strategiska platser med 3 st installationer för att eliminera oönskade element.
Omedelbart förbi hallen vid entrén står en Netatmo, vilken larmar ut Darth Vader som står på vakt med ljussvärdet i högsta hugg. Tror att sannolikheten att någon kommer förbi är någonstans mellan noll och intet.
I ena sovrummet står en MacBook Pro med Cinema-skärm som till varje pris måste skyddas. Därför står en Netatmo på plats där, i den händelse att någon skulle forcera fönstret. Här har vi även en bur med galna hundar, vilken öppnas automatiskt om inkräktare kommer in den vägen (eller genom annan väg, trots Darth Vader).
Vi har ytterligare 2 Netatmo utplacerade som även de kan aktivera systemen och påkalla hjälp medelst ljussvärd eller galen hund, i köket eller vardagsrummet. I vardagsrummet står från och med imorgon, 30 oktober, den nya Apple-TV och denna måste skyddas från klåfingriga typer. I frysen i köket förvarar jag mina reserver av bacon. Jag kan svårligen komma på ett öde värre än om någon skulle norpa min bacon.
I taket finns ett sinnrikt inrättat travers-system (kunde inte få till det bra i skissen). Detta utgör det 3:e säkerhetssystemet. Funktionen är den att en gripklo kan nå husets alla utrymmen, gripa tag i inkräktare och placera dessa i limkokningsbadet i köket, där de sakta kokas till utsökt lim. Ett lagerblad eller två ger limmet den rätta aromen.