Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Näe, nu blev jag riktigt sur

Tråden skapades och har fått 4843 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av pmarriott:

Fraktgudarna hatar mig!
Sålde 2 Apple Watch Sport på Tradera. Auktionerna avslutades igår. Klockorna kom till min adress i Hamburg i onsdags i förra veckan, gick vidare med FedEx i torsdags. Skulle kommit igår, lagom att skickas direkt om köparna var snabba med betalningarna.
Vad händer? Jo, FedEx lämnar över till PostNord för slutleverans. PostNord bestämmer sig för att paketets destination inte alls är min adress utan PostNords terminal i Helsingborg, 30 minuter härifrån, dit de anlände igår. Och idag bestämmer de sig för att det är bäst att vi lämnar tillbaka paketet till FedEx. I Stockholm. Som då inte kan köra ut det förrän imorgon. När jag inte är här. Jag är inte här på torsdag heller för då är jag på ett möte i Piteå. Köparna har betalt och här står jag och sliter mitt hår.
Som lök på laxen ska jag delta på en lokal mässa imorgon utanför Malmö. Broschyrerna till mässan som tyskarna skickade i slutet på maj kom aldrig fram. De skickade nya igår. Skulle komma idag med TNT. Men TNT i Hannover tyckte att det kunde vara kul att jävlas lite så nu är även det paketet försenat på grund av orsak.
Suuuuuuuuuuuck.

Varför sälja saker man inte har ? Står väl klart och tydligt i Traderas regler om detta!
Skall jag sätta ut mina iPhone 6s nu då som är beställda och betalda, trots jag inte har dem i handen! Nej du får nog skylla dig själv där

Ursprungligen av @ndreas:

Varför sälja saker man inte har ? Står väl klart och tydligt i Traderas regler om detta!
Skall jag sätta ut mina iPhone 6s nu då som är beställda och betalda, trots jag inte har dem i handen! Nej du får nog skylla dig själv där

Jag ägde dem ju! Att de inte fysiskt befann sig på samma plats är en helt annan femma. Detta kallas Just In Time och är något som de flesta håller på med, direkt eller indirekt.

Ursprungligen av pmarriott:

Jag ägde dem ju! Att de inte fysiskt befann sig på samma plats är en helt annan femma. Detta kallas Just In Time och är något som de flesta håller på med, direkt eller indirekt.

Mycket möjligt men fortfarande så är det mot Traderas regler.
Tänk om posten slarvar bort paketen ? då sitter man snart med många negativa omdömen.
Men så länge du funkar så visst kör, har SJ gjort så ibland men ofta vill Tradera ha in bevis på att man verkligen har den i handen, särskilt Apple produkter som ej är släppta

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-17 14:22
Ursprungligen av @ndreas:

Mycket möjligt men fortfarande så är det mot Traderas regler.
Tänk om posten slarvar bort paketen ? då sitter man snart med många negativa omdömen.
Men så länge du funkar så visst kör, har SJ gjort så ibland men ofta vill Tradera ha in bevis på att man verkligen har den i handen, särskilt Apple produkter som ej är släppta

Det må väl vara hänt men det är ju något som @pmarriott kan ta ansvar för och sköta själv. Hans inlägg handlade ju om de bedrövliga fraktbolagen som ofta gör saker som är så totalt uppåt väggarna.

För övrigt, varför börja diskutera något som hans inlägg inte handlade om och dessutom göra det för ett hela tre månader gammalt inlägg?

Edit: Stavfel.

Senast redigerat 2015-09-17 14:55
Ursprungligen av zinned:

Det må väl vara hänt men det är ju något som @pmarriott kan ta ansvar för och sköta själv. Hans inlägg handlade ju om de bedrövliga fraktbolagen som ofta gör saker som är så totalt uppåt väggarna.

För övrigt, varför börja diskutera något som hans inlägg inte handlade om och dessutom göra det för ett hela tre månader gammalt inlägg?

Edit: Stavfel.

Precis påpekade bara det faktum att det är lite kul med tanke på att det gäller att man sålt det innan man fått det. Har du problem med det?
Ang tråden så var den ju över nya inlägg idag så jag kommenterar ett inlägg skrivet idag och även om den är en gammal tråd så kvarstår ju faktum även idag
Get a life istället liksom

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-17 15:53
Ursprungligen av @ndreas:

Precis påpekade bara det faktum att det är lite kul med tanke på att det gäller att man sålt det innan man fått det. Har du problem med det?
Ang tråden så var den ju över nya inlägg idag så jag kommenterar ett inlägg skrivet idag och även om den är en gammal tråd så kvarstår ju faktum även idag
Get a life istället liksom

Ja, jag har problem med det. Jag tycker det är en helt obefogad nedlåtande attityd på @pmarriott som dessutom är som respons på ett inlägg som inte alls skrevs idag utan det skrevs för väldigt länge sedan, i somras den 23/6.

Så ja, get a life liksom...

Jag håller med Zinned, surtråden är till för att få gnälla utan pekpinnar eller diskussioner om hur man borde ha gjort eller borde ha tänkt...

En säkerhetsventil helt enkelt.

?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-09-18 19:51

Vid första försöket avbröts installationen av ArcGIS då .NET saknades. Sen tvingas jag starta om!
Nu vägrar ArcGIS installera då .NET 3.5 saknas. Duger inte 4.x???

Cykeln har blivit stulen

  • Medlem
  • 2015-09-20 19:01
Ursprungligen av Megolon:

Cykeln har blivit stulen

Det är förjävligt och lider med dig. Senast något sådant hände stal de mitt framhjul?????
Var billigare att köpa en ny beg cykel än ett helt nytt framhjul som passade

Hoppas det löser sig

  • Medlem
  • 2015-10-04 22:45

Sjätte dagen med feber är snart över. När fan vänder det?

Det måste tydligen vara lite smolk i bägaren för all lycka o detta måste ju vara den största ironiska smolken någonsin. Varken Chrome eller Safari låter mig gå vidare för att fylla i ett inresetillstånd för utfärdaren av detta certifikat inte är känd(se min inringning längst ned).

snacka om ironi...iofs ser jag nu att datumet är gammalt men ändå...hallåå ???

funkar dock alldeles utmärkt från iPad'en...

Ursprungligen av Mymac4ever:

Det måste tydligen vara lite smolk i bägaren för all lycka o detta måste ju vara den största ironiska smolken någonsin. Varken Chrome eller Safari låter mig gå vidare för att fylla i ett inresetillstånd för utfärdaren av detta certifikat inte är känd(se min inringning längst ned).

snacka om ironi...iofs ser jag nu att datumet är gammalt men ändå...hallåå ???

funkar dock alldeles utmärkt från iPad'en...

Datumet var väl inte särskilt gammalt?

BTW, tack för påminnelsen att jag måste förnya min egna ESTA! Iofs en månad kvar innan avresa, men känner jag mig själv hade jag suttit där kvällen innan och svurit över mig själv...
F.ö. verkar sidan funka fint i firefox.

Ursprungligen av HåkanE:

Datumet var väl inte särskilt gammalt?

BTW, tack för påminnelsen att jag måste förnya min egna ESTA! Iofs en månad kvar innan avresa, men känner jag mig själv hade jag suttit där kvällen innan och svurit över mig själv...
F.ö. verkar sidan funka fint i firefox.

Min resa är inte förrän om tre månader men jag tyckte det var lika bra att fixa det nu. Det gick bra att göra det på iPad

Inser att detta är nog ganska långt ner på listan över dagens i-landsproblem, men ändå...

Jag upptäckte att U2:s kommande konsert i Paris kommer att sändas på HBO den 14/11. Men givetvis inte på HBO Nordic för dom har minsann inga sändningsrätter.
Fy f*n vad jag är less på att bo i "fel" land... När ska mediaindustrin vakna och inse att vi bor i en global värld?

One.com's webeditor:

Grrrowl..f-n's...jevla...he-tes...dynga!!!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-10-31 20:20

Jag beställde en ATV4 och en HDMIkabel från AppleStore online.
Enligt ordererkännandes skickades kabeln den 26 okt, och ATVn den 29 okt.
ATVn kom igår, 30 okt. Kabeln har inte kommit än!
De borde väl fatta att jag ska ha båda för att kunna använda ATVn. De skickar kabeln innan eftersom de inte fick skicka ATVn så den kom fram tidigare än den 30 okt. Men jag hade ju inte haft någon nytta av kabeln innan ATVn hade anlänt. Och nu har jag ingen kabel till den.
Surt!
Ringde till dem och frågade hur de tänkte. Fick prata med en kvinna som inte förstod. Hon tyckte jag skulle vänta en vecka, och återkomma om det inte hade löst sej då.
Nästa gång åker jag till ElGiganten!

Senast redigerat 2015-10-31 20:42
Ursprungligen av kenjon:

Jag beställde en ATV4 och en HDMIkabel från AppleStore online.
Enligt ordererkännandes skickades kabeln den 26 okt, och ATVn den 29 okt.
ATVn kom igår, 30 okt. Kabeln har inte kommit än!
De borde väl fatta att jag ska båda för att kunna använda ATVn. De skickar kabeln innan eftersom de inte fick skicka ATVn så den kom fram tidigare än den 30 okt. Men jag hade ju inte haft någon nytta av kabeln innan ATVn hade anlänt. Och nu har jag ingen kabel till den.
Surt!
Ringde till dem och frågade hur de tänkte. Fick prata med en kvinna som inte förstod. Hon tyckte jag skulle vänta en vecka, och återkomma om det inte hade löst sej då.
Nästa gång åker jag till ElGiganten!

Riktigt surt. Mitt tips är att du köper en HDMI kabel någon annanstans.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-10-31 20:41

Jag har så jag har kunnat testa. Och det blir någon annanstans nästa gång

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-10-31 22:03
Ursprungligen av kenjon:

Jag beställde en ATV4 och en HDMIkabel från AppleStore online.
Enligt ordererkännandes skickades kabeln den 26 okt, och ATVn den 29 okt.
ATVn kom igår, 30 okt. Kabeln har inte kommit än!
De borde väl fatta att jag ska ha båda för att kunna använda ATVn. De skickar kabeln innan eftersom de inte fick skicka ATVn så den kom fram tidigare än den 30 okt. Men jag hade ju inte haft någon nytta av kabeln innan ATVn hade anlänt. Och nu har jag ingen kabel till den.
Surt!
Ringde till dem och frågade hur de tänkte. Fick prata med en kvinna som inte förstod. Hon tyckte jag skulle vänta en vecka, och återkomma om det inte hade löst sej då.
Nästa gång åker jag till ElGiganten!

Ja man kan ju undra varför sladden skickas separat, kanske för att den ligger på ett "vanligt" lager medans första vågen av Atv hanteras på annat ställe?

Ursprungligen av reboot81:

Ja man kan ju undra varför sladden skickas separat, kanske för att den ligger på ett "vanligt" lager medans första vågen av Atv hanteras på annat ställe?

Så är det med största sannolikhet.

Skulle uppdatera min Mac Mine som jag kör som en enkel server hemma till El Capitane, men först uppdaterade jag en massa andra appar etc, 22-23 stycken utan problem förutom att det tog lång tid.
Sen uppdaterade jag till El Cap. och eftersom den går skärmlös i vanliga fall så flyttade jag den till skrivbordet och temporärt drog om lite kablar, och så klart, just när den hade en 10-15 minuter kvar så snurrade jag på stolen för att gå ut i köket och stolfan drog ur strömkabeln så hela installationen sabbades så nu blir det till att börja om från början.
Ska bli spännande att testa om man får tillbaka det mesta vad gäller upplägget på serversidan från dess TM-backupper.
Fan, jag som trodde det skulle ta en 2-3 timmar för alltihop och nu blir det hela fritiden i morgon också :-/
Klantig värre

Det är hutlöst vad andrahandsmarknaden överdriver.

Försöker få tag på ytterligare en Mac mini modell 2012.

Men nästan 6000kr. De kan ta sig i brasan...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-11-26 09:08
Ursprungligen av Borttaget:

Det är hutlöst vad andrahandsmarknaden överdriver.

Försöker få tag på ytterligare en Mac mini modell 2012.

Men nästan 6000kr. De kan ta sig i brasan...

Det är väl bra? Bara att köpa nytt och sedan sälja dyrt trots tre år på nacken

Senast redigerat 2018-07-23 13:49
Ursprungligen av zinned:

Det är väl bra? Bara att köpa nytt och sedan sälja dyrt trots tre år på nacken

det är då inte bra.

Jag betalar inte närmare 6 lakan för en Mac mini modell 2012.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2015-11-26 11:33
Ursprungligen av Borttaget:

det är då inte bra.

Jag betalar inte närmare 6 lakan för en Mac mini modell 2012.

Finns ju billigare. http://www.tradera.com/item/302405/246269722/...-

Senast redigerat 2018-07-23 13:49
Ursprungligen av onnyt:

I 4 månader har jag kollat Tradera och redan hittat 3st för rätt pris.

Men den du länkar till är bara början. Den slutar på 4200-5000kr när den väl slutar.

  • Medlem
  • 2015-11-26 13:55

Viaplay... Har jag av en enda anledning, Formel 1. 279:-/mån för att se ett eller två lopp varje månad. Snudd på svindyrt i mina ögon med tanke på vad jag utnyttjar det till. Nu är det endast ett lopp kvar, på söndag. Om jag vill se just det loppet får jag betala 279:- för tre timmars underhållning efterkommen debiteringsdag är just på söndag.
Var i kontakt med supporten och hoppades på att kunna få till en deal så jag kunde se sista racet och kanske någon form av Pay Per View. Mn nej nej och åter NEJ! Det är BARA till för fotboll, ENDAST! Och det går INTE att göra något åt. (Däremot fanns det även till F1 för ett par år sedan) 279 kr delat på tre timmar, det blir nästan en hundring varje timma. Nä, skulle inte tro det...

Bye bye Viadirekt, ehm... Viaplay.

Senast redigerat 2015-11-26 14:40
  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-11-26 14:14

@Dalle

Jag har sagt upp deras sport-paket (inkl. det utökade) då de nu inte kommer ge tillgång till Allsvenskan kommande säsong. Så istället för att betala 408 kr/mån så får de nu endast 99 kr/mån av mig. Hade det inte varit för att grabben ska få tillgång till alla möjliga barnprogram så hade jag avslutat det helt o hållet.

Bevaka tråden