Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

11 saker vi inte gillar med nya Apple TV

Tråden skapades och har fått 97 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av morberg:

...
Jag har sett denna kritiken från många håll och förstår inte var den kommer ifrån.

Vänster rad har tre knappar med en nedsänkning på knappen i mitten. Höger rad har två knappar.

....

Men vänster "kolumn" och höger kolumn har samma utsträckning på ytan så de börjar och slutar på samma ställe oavsett antalet knappar.

Nej, den hjälper inte muskelminnet och jag gillar inte kontrollen alls.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-11-12 17:12
Ursprungligen av morberg:

Nya fjärren säger - eller försöker säga - "tryck på Siri-knappen". Vila tummen här. Att Siri inte fungerar i Sverige är en annan sak.
Jag har sett denna kritiken från många håll och förstår inte var den kommer ifrån.

Vänster rad har tre knappar med en nedsänkning på knappen i mitten. Höger rad har två knappar.

Men visst, den förra fjärren var bättre. Jag tycker personligen att den är bland det bästa föremål som Apple har tillverkat.

Nedsänkning? Jaha, nu ser jag den.

En fyrkantig touchpad, till ett widescreen interface. En touchpad som ändå inte kan göra mer än en d-pad, diagonal förflyttning funkar inte bland appar väl?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-11-15 14:24

Nu svarade jag i fel tråd tidigare. Men att Apple TV inte hanterar fps över AirPlay korrekt är under all kritik. 1080p24 material knycker och rycker som fan. Underkänt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-06-17 11:35

Ok, nu verkar Apple redan ha åtgärdat Blutooth-stödet till tangentbordet, uppdaterat iPhone-appen Fjärrkontroll, och kommer i höst med en uppdatering som innehåller möjligheten att ha ett svart bildskärmsgränssnitt (i.s.f. det ljusgrå som på en stor skärm lyser upp hela huset :-). Bara att hoppas att de även har lagt in en sökfunktion för filmbiblioteket då också (någon som vet?)...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-06-17 11:49
Ursprungligen av Emm:

Bara att hoppas att de även har lagt in en sökfunktion för filmbiblioteket då också (någon som vet?)...

Kommer i höst
http://www.99mac.se/artikel/8896-apple-tv-far...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-06-17 11:57

Tack, det låter absolut intressant med sökning via Siri, men jag har inte kommit igång med Siri än själv, utan tänkte mest på sökfunktion via tangentbordet (som det fungerar för musikbiblioteket).

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-06-17 13:07

Sökfunktionen måste också inkludera resultat från Hemmadelning, det är ett stort avbräck om det inte finns.

Ja, detta är för mig ett mysterium...det måste ju vara en baggis att fixa ATV att lira 24, 25, 30 (och i framtiden 48, 50, 60 när dom klämmer in ett grafikkort som orkar). Jag fattar inte varför Apple tramsar med frame conversion...dom kallar ju i.o.f.s. burken "TV" - och all broadcast-TV på klotet är ju antingen 25/50 eller 30/60...alltså i broadcast-standarden finns inget som heter 24fps...men, jisses, MÅSTE ATV vara "TV" på det sättet? Det finns ingen teknisk anledning att slaviskt följa broadcast-TV's tekniska begränsningar (som är radio-frekvensmodulerad-kruxifix). ATV är ju IP...INTERNET...HDMI!!!

It's a mystery.

Ursprungligen av Erik.dv:

Nu svarade jag i fel tråd tidigare. Men att Apple TV inte hanterar fps över AirPlay korrekt är under all kritik. 1080p24 material knycker och rycker som fan. Underkänt.

Bevaka tråden