Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nästa Macbook Air får Touch ID

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Enligt uppgifter till 99mac kommer Apple att introducera såväl Retina-baserade skärmar som Touch ID och Force Touch i kommande modeller av Macbook Air.

Läs hela artikeln här

Touch ID i Mac kan bli mycket spännande. Det skulle faktiskt vara rätt skönt att slippa skriva lösenordet varenda gång och istället bara logga in med hjälp av ett fingeravtryck. Det har ju funnits ett tag på den andra sidan.

Vart ska den sitta isåfall?

Det är ju ingen direkt nyhet med biometrisk inloggning på bärbara datorer (IBM har använt det i evigheter), men om Touch ID kan appliceras i sammanhanget av verifieringar på programvaror (läs: utanför betrodde utgivare) och att man slipper skriva lösenordet när man lyfter locket "varje gång", så kan det vara en mycket trevlig funktion.

Äntligen! Detta har jag längtat efter! Förutom säkrare inloggning kommer hela datorupplevelsen bli trevligare. T.ex. en app som 1Password är inte alls lika smidig att använda på datorn idag som på en iOS-enhet med Touch ID. Och Apple Pay lär ju säkert komma till Mac samtidigt som den får Touch ID. Nu väntar jag bara på en MacBook Pro som har finessen inbyggd.

Sedan kan man ju fundera på var Touch ID-läsaren ska placeras. Apple gillar ju som bekant symmetri. Snyggast vore ju så klart om Touch ID byggdes in i trackpaden men det kanske rent tekniskt är svårt. Ja den som lever får se.

De får göra vad de vill med nya Macbook Air, men så länge den har designspråket som i dagsläget så skulle jag inte ta i den med tång. Den är så fruktansvärd ful med 1cm grå kant runt skärmen.. kan inte hjälpa det men stör mig som fan på detta.

Blev en Macbook 12" idag spontant Space Grey, så skall en dator se ut

Ursprungligen av @ndreas:

De får göra vad de vill med nya Macbook Air, men så länge den har designspråket som i dagsläget så skulle jag inte ta i den med tång. Den är så fruktansvärd ful med 1cm grå kant runt skärmen.. kan inte hjälpa det men stör mig som fan på detta.

Blev en Macbook 12" idag spontant Space Grey, så skall en dator se ut

OT: Nöjd med den? Vad hade du innan?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-12-03 00:40

Är detta bekräftat eller ett rykte? Enligt trådrubriken verkar det vara fakta....

Ursprungligen av xXMALmenXx:

OT: Nöjd med den? Vad hade du innan?

MBPr 2014 15" I7 2,6 16gb Ram, 1Tb SSD.

Kör nu en Mac Mini 2014 till tvn som man också kan styra med Macbook delad skärm.

1
Bevaka tråden