Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bärbara Macar mest pålitliga

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En amerikansk konsumentundersökning utser Apples Macbook Air och Macbook Pro till de mest pålitliga bärbara datorerna.

Läs hela artikeln här

Nu vill jag gärna höra argumenten att Apples datorer bars är ett dyrt märke med sämre prestanda. Blir det dyrare om datorn kan hålla en dubbel livslängd (kanske mer?) än att behöva fler enheter av annat märke?

Ursprungligen av Redaktionen:

En amerikansk konsumentundersökning utser Apples Macbook Air och Macbook Pro till de mest pålitliga bärbara datorerna.

Läs hela artikeln här

Dock är deras laddare desto mindre pålitliga. Iallafall för mig, de håller 3 år sen pajar de. Det är ju i och för sig mycket billigare än att köpa en helt ny dator.

Ursprungligen av Fredde/pandemonium:

Dock är deras laddare desto mindre pålitliga. Iallafall för mig, de håller 3 år sen pajar de. Det är ju i och för sig mycket billigare än att köpa en helt ny dator.

Apples laddare är skit. Jag önskar att de kunde öppna upp licenseringen av MagSafe så att det kunde komma ut lite tredjepartsladdare på marknaden. Jag har provat en del piratladdare och det är något som jag inte tänker göra om; en laddare smälte av värmen som den genererade!

Laddaren i sig är väl dock okej, i min erfarenhet så är det snarare sladden som undermålig. Genom att låta form gå före funktion så har de gjort sladden så tunn som de bara kan, vilket resulterar i att den är oerhört känslig. Detsamma gäller deras iPhone-sladdar och hörlurar men där kan man iallafall köpa från tredje part.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2015-12-03 16:24
Ursprungligen av Fredde/pandemonium:

Dock är deras laddare desto mindre pålitliga. Iallafall för mig, de håller 3 år sen pajar de. Det är ju i och för sig mycket billigare än att köpa en helt ny dator.

Kan bara hålla med. Har en MBP från 2008 som fortfarande tuffar på men är inne på tredje laddaren nu. Finns väll inte att köpa nya som reserv till dem modellen längre skulle jag tro. Blir till att kassera när laddaren lägger av

Har även en Power Book som fortfarande funkar helt felfritt. Samma sak där med laddare. Har en pirat som dock fungerar utmärkt.

Är det nån som har sett en "Gateway" i verkliga livet? O_o

Annars har jag inte haft några problem direkt med mina Macbooks (Pro och svart). Laddaren funkar bra. Det enda är ett missljud i trackpaden som man får bort genom att skära lite med ett tunnt papper mellan plattan och chassit. Gamla Macbooken i plast fick sprickor längs med framkanten men det fixades på garantin.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Är det nån som har sett en "Gateway" i verkliga livet? O_o

Annars har jag inte haft några problem direkt med mina Macbooks (Pro och svart). Laddaren funkar bra. Det enda är ett missljud i trackpaden som man får bort genom att skära lite med ett tunnt papper mellan plattan och chassit. Gamla Macbooken i plast fick sprickor längs med framkanten men det fixades på garantin.

Nä, har inte ens hört talas om dem förrän nu. Verkar höra till Acer nu för tiden.

Ursprungligen av Segas:

Nu vill jag gärna höra argumenten att Apples datorer bars är ett dyrt märke med sämre prestanda. Blir det dyrare om datorn kan hålla en dubbel livslängd (kanske mer?) än att behöva fler enheter av annat märke?

Man får ju tänka på att många som köper billiga datorer kanske inte är lika rädda om dom som om de lagt 15k på den. Sen håller ju självklart en laptop för 3499kr sämre än en Macbook för 10 000kr.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-12-04 20:45

Har en god vän som jobbar för Miele vars hushållsprodukter anses hålla mycket hög kvalitet. Han brukar förklara olika detaljer inne i tex tvätt eller diskmaskiner som leder till betydligt längre hållbarhet. Och som gör dem dyrare. Men som han brukar säga, köp en Miele och ha den minst dubbelt så länge som en av konkurrenterna, men var beredd på att 15 år är länge och nya finesser kommer och strömförbrukningen har gått ned radikalt under de senaste 10 åren. Så vad är rätt, vad är fel?

Det jag tycker är att det trots allt inte hänt så mycket inom Laptop/MacBook-utvecklingen på senare år. En MacBook med några år på nacken står sig förvånansvärt bra även idag. Inte bara för att de håller utan även för att prestandan räcker till för de flesta. Det gör att hållbarheten ökar i betydelse vilket talar för MacBook. Utöver att allt annat..:)

1
Bevaka tråden