Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilka appar vill ni se i nya ATV4

Tråden skapades och har fått 70 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av CekariYH:

Någon som använder Infuse?

Köpte den i helgen, men får inte uppkopplingarna till min NAS och min MP att fungera, fast dom hittas som kandidater.
Lite osäker på hur ställa in i dialogrutorna i Infuse på atv4, så lite tips vore välkommet.
NASen är en Drobo och på Macen är vissa mappar tilldelade under fildelning.

Köpte den igår, verkar riktigt bra och ger mig det som jag ville ha - smidig hämtning av texter.

Jag tyckte att det var ganska rakt på sak att ställa in utdelningarna. Är det något specifikt som du är fundersam över?

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag tyckte att det var ganska rakt på sak att ställa in utdelningarna. Är det något specifikt som du är fundersam över?

Tyckte jag också men, den klagar på bägge at det misslyckades att skapa förbindelse eller hur det nu stod. Är på jobbet och kör ur minnet.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-12-07 12:16

Jag har för mej att man måste ha SMB som fildelningsprotokoll...?

Tyckte jag också men, den klagar på bägge at det misslyckades att skapa förbindelse eller hur det nu stod. Är på jobbet och kör ur minnet.

Kan du ha missat på lösenord eller något sådant?

Ursprungligen av kenjon:

Jag har för mej att man måste ha SMB som fildelningsprotokoll...?

Kan vara det för Drobon, har för mig det stod FTP nånting för den, men trodde det var port numret (22) som var felet men vet ej hur kolla eller ställa in rätt port.
Macen kör bägge, dvs SMB och FTP och har alltid stått så.

Ursprungligen av BlackSmp:

Kan du ha missat på lösenord eller något sådant?

Bägge provade med admin och användarnamn med olika lösen flera ggr så borde funkat nån gång sas

Kan det vara något i nån brandvägg/router?

Kan vara det för Drobon, har för mig det stod FTP nånting för den, men trodde det var port numret (22) som var felet men vet ej hur kolla eller ställa in rätt port.
Macen kör bägge, dvs SMB och FTP och har alltid stått så.

Bägge provade med admin och användarnamn med olika lösen flera ggr så borde funkat nån gång sas

Kan det vara något i nån brandvägg/router?

Du kan inte köra med FTP. SMB är det som gäller.

edit: Den här guiden kanske hjälper (även om den är för iOS), http://support.firecore.com/hc/en-us/articles...

Ursprungligen av keptang:

Du kan inte köra med FTP. SMB är det som gäller.

edit: Den här guiden kanske hjälper (även om den är för iOS), http://support.firecore.com/hc/en-us/articles...

Är hemma och kollar igen, Drobon står som SFTP i Infuse, det är en Drobo FS, föregångaren till 5N, men hittar inget om hur ställa in den för SMB???
Mac Mini servern var inga problem med, med den har jag inga underhållningsmedia på :-/

Försöker igen med min MP och återkommer.

Edit: Tack keptang för länken till iOS versionen, den funkade för att få ett hum om hur göra på TV också.

Senast redigerat 2015-12-07 19:35

Forts...

Ok, kommer nu åt min MP och Mini. På min MP ligger filmerna på en USB-2 HDD som är ansluten via Thunderbolt-skärmen och, det tar lite tid innan filmen startar vilket var förväntat men sen flyter det på utan anmärkning, klart impad.

Drobo: Nähe, provade att ansluta via "Annat..." I Infuse med SMB och IP-adress men Infuse gav upp efter att ha "Testar anslutningen..." med ett "Tyvärr, det uppstod ett fel i Infuse när den försökte ansluta."
Så kanske efter nån uppgradering av Infuse. Ingen biggie, bara flytta dom viktigaste till serverns anslutna HDD så blir det bra iaf

Nu när jag lekt med Infuse en bra stund är jag riktigt impad. Hämtar coverbilder etc på gamla rippade filmer automatiskt, och serier med sesonger samlade i mappar och MED rätt namngivning på filerna så blir mapparna Sesong 1 etc och när man öppnar den blir alla filmerna i den sesongen som avsnitt i en scrollista undertill med bilder. Ursnyggt må jag säga.

• Medlem
  • Malmö
  • 2015-12-08 06:58

Nu när jag lekt med Infuse en bra stund är jag riktigt impad. Hämtar coverbilder etc på gamla rippade filmer automatiskt, och serier med sesonger samlade i mappar och MED rätt namngivning på filerna så blir mapparna Sesong 1 etc och när man öppnar den blir alla filmerna i den sesongen som avsnitt i en scrollista undertill med bilder. Ursnyggt må jag säga.

Står där "Sesong" istället for "Säsong" så hade jag definitivt inte varit nöjd

Ursprungligen av zinned:

Står där "Sesong" istället for "Säsong" så hade jag definitivt inte varit nöjd

Tyckte väl det såg fel ut

Bevaka tråden