Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
I och med iOS 9 så ska det gå att bifoga filer i mail, men för mig dyker det alternativet inte upp.
Jag har googlat, men utan vidare resultat. Har någon annan råkat ut för samma problem?
Jag har sett flera sidor som också säger "aktivera iCloud Drive" - vad menas med detta? Jag har iCloud Drive som en app och jag är inloggad på iCloud i inställningar. Räcker detta eller är det något mer som behövs för att aktivera iCloud Drive/Dropbox?
Efter vidare tester så har jag kommit fram till att jag kan bifoga filer när jag
Svarar på mail
Skickar en fil från en annan app (t.ex. Box). När mailet öppnats med bilagan i så kan jag välja att bifoga flera filer
Det verkar alltså bara vara när jag skriver ett nytt brev som jag inte kan bifoga filer.
Jag kan nästan svära på att jag inte kunde bifoga filer när jag svarade på brev tidigare idag (det var så jag upptäckte problemet...) men nu kan jag göra det.
Jag har sett flera sidor som också säger "aktivera iCloud Drive" - vad menas med detta? Jag har iCloud Drive som en app och jag är inloggad på iCloud i inställningar. Räcker detta eller är det något mer som behövs för att aktivera iCloud Drive/Dropbox?
I och med iOS 9 så ska det gå att bifoga filer i mail, men för mig dyker det alternativet inte upp.
Jag har googlat, men utan vidare resultat. Har någon annan råkat ut för samma problem?
Japp, och jag får fram gemet när jag svarar på ett mail eller skickar en fil från en annan app (t.ex. Box).
När jag skriver ett nytt mail finns det ingenting till höger om kameran (se skärmdump från mitt första inlägg).
Detta är något frustrerande då jag verkligen behöver denna funktionen i jobbet.
STORT TACK! Nu är jag lite närmare ett svar på detta.
Jag har två konton (mitt iCloud-konto och mitt arbetskonto). Mitt iCloud-konto var inte aktiverat för mail - MEN, när jag aktiverar det för mail och skriver ett nytt mail från det kontot så finns gemet mycket riktigt där!
Det är inte möjligt för mig att på ett smidigt och billigt sätt ta bort mitt arbetskonto och sedan aktivera det igen.
Jag testade att avaktivera mailen för det kontot och aktivera det igen, men det fungerade inte.
Finns det något annat sätt än att ta bort kontot?
Japp. Testade båda lägen och även att rotera lägen medans mailet var öppet.
Jag testade också båda lägen utan Logitech Create tangentbordet monterat eftersom jag vet att iOS 9.2 förstörde något - men det fungerade inte heller.