Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Music sägs ha 10 miljoner betalande användare

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apples strömmande musiktjänst Apple Music uppges ha passerat tiomiljoners gränsen för betalande användare.

Läs hela artikeln här

Är det bekräftat att det rör sig om betalande användare, dvs inte de som kör tre månaders prövoperioden inräknade också?

Ursprungligen av Chaosstar:

Är det bekräftat att det rör sig om betalande användare, dvs inte de som kör tre månaders prövoperioden inräknade också?

FT har pratat med "insatta källor" som hävdar att det rör sig om just betalande användare. Apple själva har inte sagt någon siffra sedan oktober: http://www.99mac.se/artikel/7805-apple-music-...

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

FT har pratat med "insatta källor" som hävdar att det rör sig om just betalande användare. Apple själva har inte sagt någon siffra sedan oktober: http://www.99mac.se/artikel/7805-apple-music-...

Antagligen för att man skäms över hur dåligt det är.

Ursprungligen av grenhall:

Antagligen för att man skäms över hur dåligt det är.

Det är däremot subjektivt, är nöjd med hur det fungerar själv. Använder de rekommenderade listorna mest.

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Det är däremot subjektivt, är nöjd med hur det fungerar själv. Använder de rekommenderade listorna mest.

Ja det är det. Men 10 miljoner betalande kunder av hur många hundratals miljoner iOS användare säger en del. Tycker jag.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-01-12 22:42
Ursprungligen av grenhall:

Ja det är det. Men 10 miljoner betalande kunder av hur många hundratals miljoner iOS användare säger en del. Tycker jag.

Jag tycker inte det håller att dissa Apple Music som "misslyckande" relaterat till antalet iOS-användare. Då kan man lika gärna jämföra både t.ex Spotify och Apple Music relaterat till totala användarbasen av både Android och iOS, tjänsterna är i stort sett lika tillgängliga på båda plattformarna, om man vill.

Om man inte tidigare upplevt behov av att prenumerera på en strömmande musiktjänst så har inte behovet eller önskan plötsligt uppstått i och med Apple Music. Några "nya" kanske lättare ramlar över funktionen i iOS och fortsätter efter en prövoperiod. Men jag tror valet av musiktjänst mer beror på vad ens vänner använder och rekommenderar.

Jag hade för två år sedan prövoperiod på Spotify 3 mån för 99 kr men valde att inte förlänga, använde det för lite. Testade naturligtvis 3 mån Apple Music i höstas, men kom fram till att jag just nu inte behöver det. Det betyder inte att Apple Music är ett misslyckande. Just nu är jag nöjd med mina gamla invanda skivor i iTunes. Om jag hoppar på en strömningstjänst blir det troligen Spotify, för jag har en god vän som gör så bra listor där

Ursprungligen av IngoX:

Jag tycker inte det håller att dissa Apple Music som "misslyckande" relaterat till antalet iOS-användare. Då kan man lika gärna jämföra både t.ex Spotify och Apple Music relaterat till totala användarbasen av både Android och iOS, tjänsterna är i stort sett lika tillgängliga på båda plattformarna, om man vill.

Om man inte tidigare upplevt behov av att prenumerera på en strömmande musiktjänst så har inte behovet eller önskan plötsligt uppstått i och med Apple Music. Några "nya" kanske lättare ramlar över funktionen i iOS och fortsätter efter en prövoperiod. Men jag tror valet av musiktjänst mer beror på vad ens vänner använder och rekommenderar.

Jag hade för två år sedan prövoperiod på Spotify 3 mån för 99 kr men valde att inte förlänga, använde det för lite. Testade naturligtvis 3 mån Apple Music i höstas, men kom fram till att jag just nu inte behöver det. Det betyder inte att Apple Music är ett misslyckande. Just nu är jag nöjd med mina gamla invanda skivor i iTunes. Om jag hoppar på en strömningstjänst blir det troligen Spotify, för jag har en god vän som gör så bra listor där

Tycker du inte? Det tycker jag. Vill du veta varför?

Apple har den absolut största andelen "anammare" i världen. Såg idag att 75% av alla iOS-användare kör iOS 9. Den 27:e juni förra året släppte Apple ett pressmeddelande där det stod "1 miljard iOS-enheter sålda". Även om långtifrån alla är kompatibla med Apple Music så är det alltså 1% som hoppat på Apple Music.

De som inte upplevt ett behov av strömmande musik skulle jag tro är betydligt färre än de som faktiskt hoppat på AM. Sitter man med stora skivsamlingar eller iTunes-bibliotek så måste det betyda att man älskar musik och då är strömmande musik ett ypperligt sätt att hitta nya artister. Har inte sett så många skivbutiker ute på stan.

Som sagt 1% av de som någon gång köpt en iOS-enhet använder Apple Music. Det är per definition ett misslyckande.

Sedan behöver vi kanske inte diskutera hela applikationen då den vid lansering var det värsta jag någonsin skådat från Apple. Men det är säkert löst. Själv håller jag mig till Spotify då vi är bra vänner.

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2016-01-13 02:35

Måste ta lång tid reparera ett sådant fotskott som AM var, och är väl delvis fortfarande!

Fattar inte Apple släpper så mycket beta-grejer, som ATV4 och tvOS, så otroligt B inledningsvis.

Jag använder Apple Music, mest för att AM rekommenderar musik som jag faktiskt vill lyssna på. Roligt att upptäcka och återupptäcka musik igen. Har helt missat det med Sporify, och därför lämnade jag dem för AM.

Nu behövs bara en bättre integration med Sonos.

Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Jag använder Apple Music, mest för att AM rekommenderar musik som jag faktiskt vill lyssna på. Roligt att upptäcka och återupptäcka musik igen. Har helt missat det med Sporify, och därför lämnade jag dem för AM.

Nu behövs bara en bättre integration med Sonos.

Jag vet inte hur längesedan det var som du slutade använda Spotify men i mer än ett halvår så har 70% av Spotify-appen bara varit rekommendationer.

Ursprungligen av grenhall:

Jag vet inte hur längesedan det var som du slutade använda Spotify men i mer än ett halvår så har 70% av Spotify-appen bara varit rekommendationer.

Det var mest att jag inte gillade deras rekommendationer, till skillnad från AM där jag faktiskt vill lyssna på deras..

Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Roligt att upptäcka och återupptäcka musik igen.

Finns så många bra radiostationer idag, snacka om att återupptäcka både radio och musik.
Saknade inte Musik en sekund efter prov-månaden.

1
Bevaka tråden