Jag tycker inte det håller att dissa Apple Music som "misslyckande" relaterat till antalet iOS-användare. Då kan man lika gärna jämföra både t.ex Spotify och Apple Music relaterat till totala användarbasen av både Android och iOS, tjänsterna är i stort sett lika tillgängliga på båda plattformarna, om man vill.
Om man inte tidigare upplevt behov av att prenumerera på en strömmande musiktjänst så har inte behovet eller önskan plötsligt uppstått i och med Apple Music. Några "nya" kanske lättare ramlar över funktionen i iOS och fortsätter efter en prövoperiod. Men jag tror valet av musiktjänst mer beror på vad ens vänner använder och rekommenderar.
Jag hade för två år sedan prövoperiod på Spotify 3 mån för 99 kr men valde att inte förlänga, använde det för lite. Testade naturligtvis 3 mån Apple Music i höstas, men kom fram till att jag just nu inte behöver det. Det betyder inte att Apple Music är ett misslyckande. Just nu är jag nöjd med mina gamla invanda skivor i iTunes. Om jag hoppar på en strömningstjänst blir det troligen Spotify, för jag har en god vän som gör så bra listor där