Hej,
Har ett problem med min Mini som jag kör 10.7.5 på. Vill av flera anledningar så långt som det är möjligt låta bli att uppgradera den, men det vore smidigt om jag kunde lösa ett problem som jag har på den.
I samband med hantering av torrents hamnar jag ofta i någon slags läge med "resursläckage". Problemet yttrar sig oavsett torrent-klient och router. Jag har haft det under en längre tid med flera olika konfigurationer där det enda som är konstant är just Minin.
Jag misstänker att det har något att göra med torrentklientens portallokering, men kan inte komma på vad det skulle vara och hur jag kan komma runt problemet. I samband med att klienten har ett antal torrents som laddar ser jag det första (som jag tror är relaterat) symptomet i och med att nedladdningshastigheten är extremt hoppig. Den går allt från 0 till drygt 10 MB/sekund och slår väldigt mycket fram och tillbaka mellan ändlägena. Om detta har något med mitt slutliga problem att göra är jag inte säker på, men det är en magkänsla jag har.
Efter en stund (eller snarare ett hyfsat godtyckligt antal nedladdningar) "hänger" sig torrent-klienten. Inga mer uppkopplingar görs och det räcker inte med att starta om klienten utan hela Minin måste startas om. Spelar ingen roll hur länge klienten får stå i "hängt" läge, inte ens flera dagar frigör resurser automatiskt.
Så snart som Minin är omstartad snurrar det på för fullt igen, men samma hoppande hastighet finns fortfarande kvar. Under tiden som torrentklienten hänger (dvs innan omstarten) fungerar däremot fortfarande allt annat, dvs både lokal nätverksaccess och internet inklusive Bredbandskollen som ger ungefär samma resultat som vanligt.
Någon idé vad detta skulle kunna bero på?
Just nu kör jag Transmission om det är några inställningar i klienten som jag behöver peta på...
MVH
Jonas