Bra idé att ringa supporten, de kan ju från sin sida se dina Apple-ID:n och vad som är köpt på vad, det kan inte vi. Men de kommer nog inte hjälpa dig att slå ihop dina olika Apple-ID, eller föra över inköp från ett konto till ett annat. Det är många som önskat det, men hittills har Apple en policy att inte slå ihop konton.
Men ta hjälp av dem att få helt klart för dig själv vilka olika Apple-ID du har och bestäm dig för vilket du använder fortsättningsvis, lämpligtvis det som har gjort flest inköp i iTunes och App Store. Det andra kontot kommer du fortfarande behöva för att kunna spela upp media eller uppdatera appar som är inköpta på det kontot (t.ex behöver din dator vara auktoriserad även för detta sekundära konto). Men jag undrar om du inte skulle kunna starta Familjedelning med dig själv, som ett sätt att koppla extrakontot till ditt huvudsakligen använda Apple-ID. Den enda du skulle behöva bjuda in till din "familjegrupp" är alltså ditt andra Apple-ID, så slipper du tänka på extrakontot i fortsättningen. Det blir det närmaste en sammanslagning man kan komma. Fråga supporten om det!
Den andra användningen av Apple-ID är för iCloud-tjänster och synkronisering. Enklast är om det Apple-ID du fortsättningsvis använder i iTunes och App Store också är samma som du använder för iCloud. Det går att ha olika, en del väljer aktivt att ha olika, men sannolikt är det ingen fördel för dig. Om det Apple-ID du bestämmer dig för att fortsättningsvis använda för iTunes/App Store inte är samma som du idag använder för iCloud så går det att föra över den mesta informationen från ett iCloud-konto till ett annat via olika export/import-manövrar. Men vi hoppas att det inte behövs!