Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Safari öppnar inte klickade länkar i iOS 9.3

Tråden skapades och har fått 43 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av barbapappa_86:

Då skulle jag våga påstå att det är ett annat problem. Standard, hard reset och sedan ev restore är alltid bra att börja med.

Om du läser fler svar här ser du att andra säger att de har samma problem samt att buggen inte har med 9.3 att göra utan drabbar även användare med äldre system. Jag har självfallet stängt av/satt på, tvångsavslutat, ominstallerat etc. Inget funkar.

Ursprungligen av Ef1234:

Om du läser fler svar här ser du att andra säger att de har samma problem samt att buggen inte har med 9.3 att göra utan drabbar även användare med äldre system. Jag har självfallet stängt av/satt på, tvångsavslutat, ominstallerat etc. Inget funkar.

Läs vad jag skrev igen. Bara för att symptomet är den samma så betyder inte det att det är samma felorsak. Om du har ominstallerat så kan det vara en idé att testa att inte lägga tillbaka säkerhetskopian efter ominstallation.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Läs vad jag skrev igen. Bara för att symptomet är den samma så betyder inte det att det är samma felorsak. Om du har ominstallerat så kan det vara en idé att testa att inte lägga tillbaka säkerhetskopian efter ominstallation.

Har man tid så kan man ju prova, men jag vågar lova att det inte hjälper. Det är en bugg. Och om man ska tro de senaste teorierna så beror det på en app - Booking.com - se länk i inlägg 30.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Har man tid så kan man ju prova, men jag vågar lova att det inte hjälper. Det är en bugg. Och om man ska tro de senaste teorierna så beror det på en app - Booking.com - se länk i inlägg 30.

Läste om det jag med. Då är det givetvis klokare att testa de förslagen på lösning innan.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-03-29 14:55

Det börjar komma lösningar för de som råkat ut för länk-bugen. Kolla dagens uppdateringar högst upp i blogginlägget här: https://bencollier.net/2016/03/unable-to-open...

Det räcker inte att de appar (om det är fler än Bookings.com) som haft för stora associationsfiler för universiella weblänkar uppdateras och ominstalleras, man måste få ut de gamla associationsfilerna från någon cachefil.

Apple behöver komma ut med en uppdatering där detta görs på ett enkelt sätt för användaren och där en tredjepartsapp förhindras utlösa buggen. I bästa fall kanske det kommer när arbetsdagen går mot sitt slut i Californien?

  • Medlem
  • 2016-03-29 16:25

Tillfällig lösning

Hittade följande tillfälliga lösning. Funkar för mig:

Just got a reply from an Apple engineer. They are working on resolving the issue in a next iOS update.
In the meantime there is a way to solve the issue.

Go into
Settings > Safari > Advanced
and turn off JavaScript

Go back to Safari and force close it (double click home button, swipe up Safari)

Now open Safari again and . . . url hyperlinks work again.

Obviously, this solution comes at the small inconvenience that websites using JavaScript will not be rendering in an optimal manner.
That is for the next iOS update.

Ursprungligen av skyhy:

Hittade följande tillfälliga lösning. Funkar för mig...

Tipset om att stänga av Javascript finns redan flera gånger i tråden. Funkar för några, men inte alla.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-03-30 11:03

Hej!

Har haft samma problem med min 6L och lyckades få ordning på det genom att rensa historik och cache. Kan vara värt ett försök.

Joakim

inaktivera javascript så funkar länkarna i safari

jag inaktiverade precis javascript i safari och nu funkar länkarna som vanligt igen utan att göra någon omstart med mobilen

Ursprungligen av henkesson:

jag inaktiverade precis javascript i safari och nu funkar länkarna som vanligt igen utan att göra någon omstart med mobilen

Problemet är att då finns det annat som strular med kopplingen till Safari i stället. Jag klickar tillbaka javascrip igen. Lite pest eller kolera över problemet.

  • Medlem
  • Härryda
  • 2016-03-31 20:59

Apple har nu släppt 9.3.1 som rättar till buggen.

Håller på att uppdatera med den nya uppdateringen. Hoppas nu att min iPad bli normal igen:)

  • Medlem
  • Härryda
  • 2016-03-31 22:24
Ursprungligen av Softicandy:

Håller på att uppdatera med den nya uppdateringen. Hoppas nu att min iPad bli normal igen:)

Det blev som normalt igen på min iPhone 6

Ursprungligen av Nixe:

Det blev som normalt igen på min iPhone 6

. Funkade på min med.. Skönt att allt är som vanligt igen:)))

Bevaka tråden