Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Här är Iphone SE

Tråden skapades och har fått 69 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2016-04-03 20:14
Ursprungligen av alix:

Så kan man också uttrycka att det är en gammal modell med "nytt" inkråm (ett hopkok av delar från gamla modeller plus någon ny del).

Det är ju bara några enstaka delar som använts i 5S. Resten måste ju anses som nya delar då det är ny teknik som använts i iPhone 6 och 6S.

  • Medlem
  • 2016-04-03 20:35
Ursprungligen av keptang:

Vad är det för hopkok från tidigare modeller från 5S (och tidigare modeller) som finns i SE på insidan?

Det skrev redaktionen om häromdagen: http://www.99mac.se/artikel/8523-iphone-se-pl...

  • Medlem
  • 2016-04-03 20:37
Ursprungligen av WiFi:

Det är ju bara några enstaka delar som använts i 5S. Resten måste ju anses som nya delar då det är ny teknik som använts i iPhone 6 och 6S.

Märkligt då att en ny modell lånar teknik från en likaledes ny modell. Eller så är de modellerna inte så nya längre (de presenterades för snart sju månader sedan).

Senast redigerat 2016-04-03 20:55
Ursprungligen av alix:

Det skrev redaktionen om häromdagen: http://www.99mac.se/artikel/8523-iphone-se-pl...

Ursprungligen av alix:

Märkligt då att en ny modell lånar teknik från en likaledes ny modell. Eller så är de modellerna inte så nya längre (de presenterades för snart sju månader sedan).

Och din poäng är?

  • Medlem
  • 2016-04-03 21:36
Ursprungligen av alix:

Märkligt då att en ny modell lånar teknik från en likaledes ny modell. Eller så är de modellerna inte så nya längre (de presenterades för snart sju månader sedan).

6S-modellen är rätt ny ändå anser jag, sju månader är inte jättelångt och det finns ingen nyare iPhone-modell (om man nu bortser 5SE).

  • Medlem
  • 2016-04-03 21:47
Ursprungligen av alix:

Det är nog bara Apple som kan få upphetsade kunder till en ny mobil som ser precis ut som en gammal modell. Snacka om starkt varumärke.

Ursprungligen av keptang:

Och din poäng är?

Det jag skrev innan, tidigare.

  • Medlem
  • 2016-04-03 21:49
Ursprungligen av WiFi:

6S-modellen är rätt ny ändå anser jag, sju månader är inte jättelångt och det finns ingen nyare iPhone-modell (om man nu bortser 5SE).

Ska man tolka det som att en modell är ny till dess att den ersätts av en annan? Nya modeller brukar komma varje år numera.

  • Medlem
  • 2016-04-03 22:05
Ursprungligen av alix:

Ska man tolka det som att en modell är ny till dess att den ersätts av en annan? Nya modeller brukar komma varje år numera.

...det är en sak man kan ta i åtanke i alla fall. Det finns ingen tidigare modell (skippa den understrukna delen då) och den är sju månader gammal, det anser jag inte är så långt ändå. Ett halvår.

Tillägg: Det jag menar är att sju månader inte är så speciellt långt, och jag anser ändå att det är rätt nytt ändå. Det jag menar med modeller/generationer är att 6S knappast kan kallas gammalt eller något liknande då det endast gått ett halvår, och det finns ingen tidigare modell/generation.

Senast redigerat 2016-04-03 23:31
Ursprungligen av alix:

Det är nog bara Apple som kan få upphetsade kunder till en ny mobil som ser precis ut som en gammal modell. Snacka om starkt varumärke.

Lite som Tesla då med sina bilar

Så här fungerar min hjärna iallafall.... När jag får nys på en ny iPhone så är jag intresserad. Den slocknade rätt så fort när jag fick hålla i en 6 modell. Inte alls samma wow upplevelse när det gäller design som när jag fick hålla i en 5 serie.

Nu när SE kom så blev jag direkt intresserad då jag tyckt om designen på 5 serien. Snygg design med senaste innehåll till iPhone.

Men, det är inte rakt av en kopia av serien 6 innehåll. Inte den tryck känsliga skärmen där du snabbt kommer in i appen. Och inte så bra front kamera som på 6:an. Men som sagt uppgraderat till att vara snabb som 6:an. Innehållet räknas.

En av länkarna innan visar just hur snabb den är i skillnad till 5S.

Sådan är jag.... Kollar upp ALLT när jag är intresserad i en ny modell och vill köpa, innan jag har den hemma. Lite nördigt ja... HaHa... Men himla tur då att sådana här forum finns och man finner info och hör vad andra tänker.

Ja, Apple är ett starkt varumärke. Kanske för att den bara funkar.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2016-04-04 08:59

Tjänar man något på att köpa denna i USA typ på applestore?

Bevaka tråden