Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple säljer 18 Iphone var tredje sekund

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det är ingen nyhet att Apple säljer kopiösa mängder av sin produkter men nu visar hemsidan everysecond.io grafiskt hur många prylar Apple säljer i sekunden.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Neverland
  • 2016-08-01 22:32

Imponerande.

Men varför inte 6 st per sekund?

Ursprungligen av filuren:

Men varför inte 6 st per sekund?

Precis vad jag tänkte.

Varför just tre sekunder? Sidan som länkas i artikeln heter ju "Every second".

Därför att först i artikeln så hittar ni detta...

Man säljer 1 Mac var tredje sekund och då kan man enkelt jämföra telefonen, ipaden och mac.

Det blir en bra illustration. Bättre än att säga att man säljer 6 telefoner, 4/3 Ipad och 1/3 Mac per sekund

Jo, fast artikeln nämner ju ingenting annat än iPhone. Inga jämförelser alls i texten. Och då ser jag ingen anledning att använda 3 sekunder som tidsmått.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2016-08-02 00:41

Skitsamma. Imponerande är det iallafall.

Tänk om det fanns en liknande sida med Sveriges statsskuld ....... ???

Ursprungligen av adress@mac:

Tänk om det fanns en liknande sida med Sveriges statsskuld ....... ???

http://www.ekonomifakta.se/Fakta/Offentlig-ek...

Den har jag sett och läst tidigare - men idén är långt ifrån länken i inlägget om Apple. Realtid - det var det som var grejen. Fixar du det - blir jag ympad....... ?

  • Medlem
  • 2016-08-03 23:36
Ursprungligen av adress@mac:

Den har jag sett och läst tidigare - men idén är långt ifrån länken i inlägget om Apple. Realtid - det var det som var grejen. Fixar du det - blir jag ympad....... ?

Kanske?

https://statsskuld.se/

Ursprungligen av alix:

Nu börjar det likna något. Lite roligare grafik - skulle göra den ännu mera intressant och överskådlig.
Vad var det Göran Person myntade som stadsminister - den som är satt i skuld - är inte fri.......
Sedan snodde han pensionsbesparingar på,flera 100 miljarder . Skulle betalas tillbaka krona för krona - hette det på den tiden. Senare har st visat sig vara rent bedrägeri på alla punkter. Dom lär aldrig dyka upp igen . Kanske nedplöjd i Persons åkrar på godset......??

1
Bevaka tråden